2021-08-06, 16:47
Medlem
Ördögs avatar
Nike Örbrink är ordförande för Kristdemokraternas ungdomsförbund, och nämnd här och var på FB, bland annat i tråden om snygga svenska politiker. Och nog har hon utseendet på sin sida alltid!

Men kanske Örbrink behöver en egen tråd också? Och då kan man utgå från den intervju som ETC gjort, med anledning avdet digitala riksmöte som KDU inleder. Tyvärr krävs inloggning för att läsa artikeln, men jag tycker att även rubriken kan bli ämne för diskussion.

KDU-ordföranden Nike Örbrink: ”Jag är inte kristen”

https://www.etc.se/inrikes/kdu-ordforanden-nike-orbrink-jag-ar-inte-kristen

Finns här några KDU-medlemmar eller KD-väljare? Vet ni mer om Örbrinks åskådning? Passar hon som ordförande?
Citera
2021-08-06, 16:49
Avstängd
Ännu en yrkespolitiker.
Citera
2021-08-06, 16:57
Medlem
magpests avatar
Nu behöver man inte vara kristen (tro på Gud) för att kunna anse att kristdemokratin har ett instrumentellt värde.
Citera
2021-08-06, 17:02
Avslutad
När Alf Svensson samlade Kds riksdagsledamöter och lät dem förstå att ingen kritik mot svensk abortlagstiftning skulle tolereras slutade Kd att vara ett parti för kristna. Sedan har det gått käpprätt utför med partiets företrädare.
Citera
2021-08-06, 17:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nu behöver man inte vara kristen (tro på Gud) för att kunna anse att kristdemokratin har ett instrumentellt värde.

Det är inget krav på att vara kristen för att jobba som präst heller. Just sayin'
Citera
2021-08-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nike Örbrink är ordförande för Kristdemokraternas ungdomsförbund, och nämnd här och var på FB, bland annat i tråden om snygga svenska politiker. Och nog har hon utseendet på sin sida alltid!

Men kanske Örbrink behöver en egen tråd också? Och då kan man utgå från den intervju som ETC gjort, med anledning avdet digitala riksmöte som KDU inleder. Tyvärr krävs inloggning för att läsa artikeln, men jag tycker att även rubriken kan bli ämne för diskussion.

KDU-ordföranden Nike Örbrink: ”Jag är inte kristen”

https://www.etc.se/inrikes/kdu-ordforanden-nike-orbrink-jag-ar-inte-kristen

Finns här några KDU-medlemmar eller KD-väljare? Vet ni mer om Örbrinks åskådning? Passar hon som ordförande?

Kd är ingen kyrka - det är ett parti med program baserat på den kristna etiken. För mig som ateist känns det trots att jag uppskattar det evangeliska budskapet inte som ett parti för mig.

När Gunnar Helen sade att han inte trodde på Gud fick Fp under 10% i riksdagsvalet för första gången. När Ola Ullsten skilde sig slutade tiotusentals kristna att rösta på Fp.

Nu verkar inte skilsmässor påverka - men om Kd-ledaren skulle säga sig inte vara troende skulle det inte vara någon fördel gentemot kärnväljarna.
Citera
2021-08-06, 17:43
Medlem
Trollfeeders avatar
KD är inte ett kristet parti, så inget konstigt med det.
Citera
2021-08-07, 07:44
Medlem
Jerzy Einhorn var väll Jude men Riksdagsledamot för KD 1991-94
Citera
2021-08-07, 20:07
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är inget krav på att vara kristen för att jobba som präst heller. Just sayin'

Det är väl Ärkebiskop Antje Jackelén ett lysande exempel på.
Citera
2021-08-07, 21:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det är väl Ärkebiskop Antje Jackelén ett lysande exempel på.

Ingen aning om Antje är kristen eller ej, men det är inget krav för att läsa och sedermera arbeta som präst.
Citera
2021-08-28, 16:22
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Nike Örbrink är verkligen en snygg tjej och just Kristdemokraterna har många snygga politikertjejer. Det är utan tvekan det partiet med flest snygga tjejer och för mig så är Nike snyggast av dom alla.

https://www.instagram.com/nikeorbrink/
Citera
2026-06-07, 17:59
Medlem
pillifjongs avatar
Kör hon någon Only Fans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem