[quote=RobertEriksson99|76824195][quote=noixdecoco|76819437]
Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Kort version:
Fyra tydliga observationer vi har om de som identifierar sig själva som ”anti-rasister” gemensamt gör:
1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden
2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita.
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita.
4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare.
Alla fyra punkter träffar bra på hobbiten.
Men om det inte gjorde det för dig, som ändå identifierar dig att vara på hans sida; vilka punkter var det som inte stämde med dig och vilken var det som du kände stämde. Berätta och förklara utförligt för varje punkt hur du ser på saken.
Det är viktigt att få så många perspektiv som möjligt.
Mhhhmmm
1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden. Felaktig
Jag stöttar inte massinvandring överhuvudtaget. Jag stöttar en sund invandring baserad på länders behov. Sverige behöver t.ex. läkare. Det är rimligt att läkare kan rekryteras från andra länder oavsett var de kommer ifrån. Men någon "massinvandring"? Begreppet låter efterblivet och släppa in vad som helst hur som helst verkar helt orimligt för de flesta länder.
2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita. Delvis fel och rätt.
Begreppet vita och icke-vita är efterblivet. Därav min antirasism.
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt
alltid negativt om vita. Helt felaktigt.
Jag pratar väldigt ofta gott om svensk kultur, västeuropeiskt kultur. Och pratar mig varm om hur efterbliven kulturen och statsskick i många arabländer och afrikanska länder är t.ex.
4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare. Kanske?
Begreppet raser är problematiken. Jag är antirasist och ser inte "ras" som något som precis påverkar hur människor är, det rör sig om helt andra saker.