2021-08-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag skrev redan i maj/juni att detta kommer att ske... blir även chockad om inte Son oxå lämnar spurs.
Som vanligt har du fel..
Kane lämnar ej spurs med tanke på jack affären för city.
Citera
2021-08-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fotbollsspelare har ju inte alla hästar hemma nej. Hade ju varit bra bättre att bara gått ut officiellt och säga att han vill vinna titlar och önskar söka sig bort istället för att bara skita i och dyka upp på träningar och förstöra sitt rykte som du säger. Tror spurs fansen har förståelse för detta och inte hade kritiserat honom kring detta. Om något tycker jag mig sett tidigare Spurs fans som uttryckt sympati och förståelse för Kane och att han "förtjänar" bättre.

Sen tycker väl jag för spurs del att man borde sälja ändå om man får bud på 150 m pund som det pratas om att han ska kosta. Vet att spurs gjort bort sig tidigare med Bale pengar men såklart bättre att casha in på en 28 åring som är omotiverad. Iallafall för dom summorna dt pratas om och om ekonomin tillåter att sätta sprätt på det Många klubbar som går på knäna ekonomiskt och måste rensa nu. Finns mycket potential att hitta. Se Barca och deras desperata situation man kan utnyttja.

Sportsligt ser jag inte mycket att vinna på annat än att göra ett statment om att han inte kan bete sig såhär, och att son kanske blir missnöjd att radarpartnern frsvinner så snabbt efter att han skrev kontrakt. Ser inte spurs utmana om topp 4 ens med Kane i rådande läge. Finns större potential i att casha in och utnyttja pengarna smart för att täppa till luckorna man har i truppen.

Sen i slutändan är det nog mest menigslösa spekulationer för som du säger Tror inte Levy säljer för under 150 just, och jag har svårt och se City lägga upp 150 m pund just efter Grealish affären.

Vågar förövrigt garantera att Pep någon gång under säsongen kommer gnälla på anfallsbrist för att man inte hade pengar, precis som han gnäller om mittbackar trots att klubben spenderar pengar på andra positioner. Får ju skylla sig själva.
Jag är helt enig att man bör låta Kane gå om ett bud på ~£150m kommer. Det är en överjävlig spelare med en grym säsong bakom sig, även om den hamnade lite i skymundan. Att producera de siffrorna han gjorde i ett underpresterande lag och med skadefrånvaron är sanslöst. Men en sådan summa för en 28-åring som är skadad en längre period varje säsong är svår att tacka nej till och Tottenham är väl dessutom ekonomiskt en av de klubbarna som lidit störst förluster pga pandemin.

Om så sker lär vi inte få se en upprepning av 2013 med försäljningen av Bale. Anledningen till detta är Paratici, som jag tror det var ett riktigt genidrag att plocka in. Ska jag vara ärlig är hans anställning den största ljusglimten för mig oavsett om Kane blir kvar. Han gjorde ett enormt jobb i Juventus, som givetvis är en klubb med helt andra förutsättningar, och har en historia av lyckade värvningar och öga för talang. Han kommer spela en nyckelroll bakom kulisserna framöver och jag tror han kommer göra det bra.

Grealish är en klassvärvning men för mig är det märkligt att City inte först och främst gick efter en renodlad striker efter att Levy gav kalla handen. Har inte läst ett enda namn ryktas in utöver Kane på hela sommaren. Vem kan man tänkas gå efter, eller är det Kane och ingen plan B som gäller? Bernardo Silva m.fl. ryktas bort så City lär få in en del stålar. Inte omöjligt att de slår rekordet igen innan fönstret stänger…
Citera
2021-08-07, 01:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Som vanligt har du fel..
Kane lämnar ej spurs med tanke på jack affären för city.
Som vanligt, så är du ute och cycklar utan stödhjul.

Det är ju klart som fan att Kane kommer att lämna spurs, litar mer på vad trovärdiga engelska experter har att säga om den här saken.

Du är bara svettig i röven pga att Kane kommer att gå till Man City, och inte till f.d. klubben i Manchester som inga stora spelare ens är intresserade av att spela för längre. Kane är väl bara en av ca. 100 världsklasspelare som har valt att skippa Man Utd under de sista 7-8 åren.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-07 kl. 01:50.
Citera
2021-08-07, 04:33
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CORET
Är det bara jag som inte förstår Grealish storhet?

En utav ligans bästa spelare innan skadan.

Liknande siffror som Kdb, även med i top 10 på mest skapade chanser i Europa.

Är han värd pengarna? För Aston villa ja.

// PoK
Citera
2021-08-07, 09:44
Medlem
Citat:
Som vanligt, så är du ute och cycklar utan stödhjul.

Det är ju klart som fan att Kane kommer att lämna spurs, litar mer på vad trovärdiga engelska experter har att säga om den här saken.

Du är bara svettig i röven pga att Kane kommer att gå till Man City, och inte till f.d. klubben i Manchester som inga stora spelare ens är intresserade av att spela för längre. Kane är väl bara en av ca. 100 världsklasspelare som har valt att skippa Man Utd under de sista 7-8 åren.
Och arsenal är ratad av 500 världsklassspelare..

Sluta tjafsa när din klubb är ett botten lag i pl..
Citera
2021-08-07, 16:12
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Manchester United slog Everton tidigare idag med 4-0. Bruno med en fin frispark bland annat. Kylskåpet nätade också.

Ingen varane eller sancho i matchtruppen.

// PoK
Citera
2021-08-07, 16:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Och arsenal är ratad av 500 världsklassspelare..

Sluta tjafsa när din klubb är ett botten lag i pl..
Haha... Tro det själv du.

Kan du laga en lista över 10 spelare som officiellt har tackat nej till Arsenal under de sista 10 åren? Klarar du av det, så ska jag lista upp 30x spelare som har ratat den minsta klubben i Manchester under de sista 10 åren.
Citera
2021-08-07, 18:32
Medlem
Citat:
Haha... Tro det själv du.

Kan du laga en lista över 10 spelare som officiellt har tackat nej till Arsenal under de sista 10 åren? Klarar du av det, så ska jag lista upp 30x spelare som har ratat den minsta klubben i Manchester under de sista 10 åren.
Kane,pual pogba,Bruno fernandes,sancho,Messi,John Stones,varane,timo Werner,thiago Silva
Alla dessa spelare som bara är ett avplock ansåg att Arsenal var för dålig klubb att spela för.

Sen så värva ni ju Danny weelbeck som ej platsa i United hahahah.

Skön seger med 4-0 mot Everton som är bättre lag än arsenal...
Citera
2021-08-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Manchester United slog Everton tidigare idag med 4-0. Bruno med en fin frispark bland annat. Kylskåpet nätade också.

Ingen varane eller sancho i matchtruppen.

// PoK
Men de var ändå 1a elvan som spelade.

Jag är imponerad.
Citera
2021-08-07, 18:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Men de var ändå 1a elvan som spelade.

Jag är imponerad.

Vem är kylskåpet?
Citera
2021-08-07, 19:02
Medlem
Lukaku klar för Chelsea.

Intressant värvning av Chelsea.
Citera
2021-08-07, 19:33
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vem är kylskåpet?

Harry

Citat:
Lukaku klar för Chelsea.

Intressant värvning av Chelsea.

Inget officiellt ännu? Väntar tills jag ser det på Chelseas hemsida/twitter. Men om han blir klar för Chelsea så ja, grattis till ligan med 99%. Hade man fått in Kounde hade det varit 100%

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in