2021-08-07, 00:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Fellow plattjordare?
jag tillhör ingen rörelse. Vill mest se era bästa argument och lägga fram mina funderingar.

Har ni egna funderingar?

Funderingar? Jag funderar på varför man känner man behöver ljuga i en diskussion.

Funderar på hur man kan ha sådan bekräftelseförväntning att man inte bryr sig om att det går att navigera med fartyg till Australien. Att månförmörkelser uppstår.

Att södra Polstjärnan är rakt i söder både från Johannesburg, Falklandsöarna och Invercargill.

Att stjärnhimlen ser ut att rotera åt olika håll på norra respektive södra halvklotet.

Och som sagt, att du inte kan klargöra dessa undringar utan att ljuga
Citera
2021-08-07, 00:29
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Funderingar? Jag funderar på varför man känner man behöver ljuga i en diskussion.

Funderar på hur man kan ha sådan bekräftelseförväntning att man inte bryr sig om att det går att navigera med fartyg till Australien. Att månförmörkelser uppstår.

Att södra Polstjärnan är rakt i söder både från Johannesburg, Falklandsöarna och Invercargill.

Att stjärnhimlen ser ut att rotera åt olika håll på norra respektive södra halvklotet.

Ja det är en mystisk värld där ingen någonsin kommer kunna bevisa nåt av värde här. Kvantfysiken är på god väg. Kanske till och med är en personlig sol. Eftersom om du står på stranden och kollar på solens spegling på vatten går den jämt till dina fötter. Polarn 100 meter bort exakt samma sak. Med ett mörkt avstånd mellan dom.
Citera
2021-08-07, 00:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja det är en mystisk värld där ingen någonsin kommer kunna bevisa nåt av värde här. Kvantfysiken är på god väg. Kanske till och med är en personlig sol. Eftersom om du står på stranden och kollar på solens spegling på vatten går den jämt till dina fötter. Polarn 100 meter bort exakt samma sak. Med ett mörkt avstånd mellan dom.

Det är såhär det blir. Du kan helt enkelt inte få idén om en platt jord att hänga ihop, så du måste uppfinna personliga solar, mörka avstånd,mystiska världar och krydda med ett ord du hört: kvantfysiken.

På samma nivå som studentens strykjärn, humidorer och ständiga ljugande. Andra lögner, samma bekräftelsebias.

Allt snurrar ihop sig för er. Bitarna passar inte, kunskaperna är för dåliga - vilket från början var anledningen till att ni hamnade i dårskapen att jorden är platt.
Citera
2021-08-07, 00:46
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Det är såhär det blir. Du kan helt enkelt inte få idén om en platt jord att hänga ihop, så du måste uppfinna personliga solar, mörka avstånd,mystiska världar och krydda med ett ord du hört: kvantfysiken.

På samma nivå som studentens strykjärn, humidorer och ständiga ljugande. Andra lögner, samma bekräftelsebias.

Allt snurrar ihop sig för er. Bitarna passar inte, kunskaperna är för dåliga - vilket från början var anledningen till att ni hamnade i dårskapen att jorden är platt.

Ok. Fuck inte mycket ut av detta mer än, dårskap.

Ge mig en komplett bild av hur det fungerar, allt. Så är vi väl klara här. Och jag tackar och bockar.
Citera
2021-08-07, 00:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok. Fuck inte mycket ut av detta mer än, dårskap.

Ge mig en komplett bild av hur det fungerar, allt. Så är vi väl klara här. Och jag tackar och bockar.

Om du hade klarat att läsa tråden kunde du läsa dig till den ’kompletta bilden’. I princip allt finns i tråden
Citera
2021-08-07, 02:05
Medlem
Ni kan ju åka med rymdturismen som börjar nästa år där kan ni ta foto och bevisa att hela världen sen över 2000 år har haft fel om jordens form.
Kostar ju bara 4.8 miljoner men det är det väl värt ni är ju så många plattskallar så det borde inte vara några problem.
Citera
2021-08-07, 03:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Du ber oss lägga upp stora delar av grundskolan i den här tråden. Det är inte världens enklaste.
Citera
2021-08-07, 07:52
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Snick snack jag kommer inte acceptera att man tror sig kunna bestämma avstånd till en icke verifierbart fysiskt objekt. Kan vara en ljusstrimma med källa på helt annat ställe. Vi har ingen aning om solens faktiska position.
Tydligen är inte heller läsförståelse ett ämne du kommit speciellt långt i. Att beräkna en stolpes höjd med hjälp av trigonometri har inget med solens position att göra.
Citera
2021-08-07, 08:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Snick snack jag kommer inte acceptera att man tror sig kunna bestämma avstånd till en icke verifierbart fysiskt objekt. Kan vara en ljusstrimma med källa på helt annat ställe. Vi har ingen aning om solens faktiska position.
Vi har ofta talat om att det finns evidens för jordens form, men här heter det bevis: Det finns bevis för att man kan räkna som föreslagit.

Att inte acceptera ett matematiskt bevis är mer än lovligt korkat.
Citera
2021-08-07, 09:25
Medlem
studenten777s avatar
Citat:

Falklandöarna är intressant. Nära till isväggen. Vanliga passagerarplan får
äran att eskorteras av Falcon stridsflyg.. Undra varför
Citera
2021-08-07, 09:30
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vi har ofta talat om att det finns evidens för jordens form, men här heter det bevis: Det finns bevis för att man kan räkna som föreslagit.

Att inte acceptera ett matematiskt bevis är mer än lovligt korkat.

Kommer inte öppna den burken då
det finns andra evidens som lyser starkare. Tex orkansäsongen, kallt månljus, höghöjdsballonger, överflödiga satelliter osv.

1. säsongen är mekaniskt inställd på att gå från norr till söder exakt samma datum varje år
2. eftersom månljus är kallare än dess skugga kan det inte vara reflektion av solljus.
3. gps signalen är sämre och mindre träffsäker i glesbygden
Citera
2021-08-07, 09:30
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Falklandöarna är intressant. Nära till isväggen. Vanliga passagerarplan får
äran att eskorteras av Falcon stridsflyg.. Undra varför
Var kan man läsa om denna eskort-tjänst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in