2021-08-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Dessutom hånar ju Kajsa Hultin folk som försöker gå ner i vikt och bli mer hälsosamma. För att slippa diabetes, högt blodtryck och andra problem.

Jag har inte instagram men jag hade också velat se ett citat på hånet. Är det nåt jag lärt mig så är det att man aldrig ska lita på flashbackares egna tolkningar av vad andra säger.
Citera
2021-08-06, 10:01
Medlem
TheKhurgans avatar
Jag ser bara en ohälsosamt fet kvinna som är beroende av likes, uppmärksamhet och peppande kommentarer. Ironiskt nog objektifierar hon ju sig själv, vilket är just det hon försöker motverka.

Ganska tragiskt egentligen, vad sociala medier gör med vissa människor.
För hade hon inte varit ett fläskberg hade hon garanterat kört en trendig mammablogg och varit lite influencer. Nu älskade hon onyttig mat och blev ett fetto, då slår hon mynt av det istället.

Hon har svalt vänsterretoriken med hull och hår, det är BLM och pride, patriarkat hit och menskonst dit.

Men kokar du ner det till en sak så är det uppmärksamhet hon vill ha. Det och bara det.
Citera
2021-08-06, 10:04
Medlem
Finns en annan tjej som är typ likadan. Gick från skitsnygg till skitful, som också tillhör extremvänstern. Hon var på tvprogrammet outsider om inbillad fulhet, då var hon sjukt vacker nu skitful. Fick en chock, när jag såg henne nu på senare år. Hon ser ut som rabiat feminist, vilken turnoff. Vet inte om hon alltid har varit sådan men i programmet så var hon extrem introvert och vågade inte gå ut på grund av folk tittade på henne. Det verkar vara deras ideal inom extremvänstern att vara så ful som möjligt.
Citera
2021-08-06, 10:10
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har inte instagram men jag hade också velat se ett citat på hånet. Är det nåt jag lärt mig så är det att man aldrig ska lita på flashbackares egna tolkningar av vad andra säger.

Jag tycker det lyser igenom i vartannat inlägg.

Det är ju väldigt vanligt i vänsterkretsar att avsky folk som tränar och äter hälsosamt.
Citera
2021-08-06, 10:12
Medlem
Citat:
Jag tycker det lyser igenom i vartannat inlägg.

Det är ju väldigt vanligt i vänsterkretsar att avsky folk som tränar och äter hälsosamt.

Då kan du säkert citera något av dessa inlägg!

Har aldrig märkt av någon avsky mot folk för att de äter hälsosamt. Du kanske läser in lite väl mycket i saker och ting?
Citera
2021-08-06, 10:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20210806102049-2a02:aa1:1617:6c2e:6db2:dbb2:5c3:8b1b.jpeg
Citera
2021-08-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
http://www.bilddump.se/bilder/20210806102049-2a02:aa1:1617:6c2e:6db2:dbb2:5c3:8b1b.jpeg

Tack! Hur man kan tolka "Alltid. Lika. Värdefull. Alla. Kroppar. Alltid" som att hon hånar människor som vill gå ner i vikt för att förebygga diabetes är rätt fantastiskt.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-08-06 kl. 10:36.
Citera
2021-08-06, 11:36
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Tack! Hur man kan tolka "Alltid. Lika. Värdefull. Alla. Kroppar. Alltid" som att hon hånar människor som vill gå ner i vikt för att förebygga diabetes är rätt fantastiskt.

Jag tolkar texten annorlunda. Att man är dum i huvudet om man försöker jaga en hälsosam kropp. Och nej, att vara fet är inte att vara hälsosam. Enda gången det kan vara bra är om man är 75 plus och får en svår sjukdom.
Citera
2021-08-06, 11:43
Medlem
Citat:
Jag tolkar texten annorlunda. Att man är dum i huvudet om man försöker jaga en hälsosam kropp. Och nej, att vara fet är inte att vara hälsosam. Enda gången det kan vara bra är om man är 75 plus och får en svår sjukdom.

No shit...Du tolkar den som någon som vill leta efter något att störa sig på.
Citera
2021-08-06, 13:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det där är inget hån mot människor, det där är att bemöta tidningsrubrikerna
Citera
2021-08-06, 13:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är klart att du gör. Du ser det ju som ett rent hån att det finns kvinnor dom skiter i dina ideal och trivs med sig själva utan att kolla av med dig först...
Citera
2021-08-06, 14:15
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är klart att du gör. Du ser det ju som ett rent hån att det finns kvinnor dom skiter i dina ideal och trivs med sig själva utan att kolla av med dig först...

Tror du på fullt allvar att hon ”trivs med sig själv”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in