Citat:
Ursprungligen postat av
utred
Idag blir man idiotförklarad om man inte tar vaccinet och påtryckningar sker överallt. Man är egoistisk och oansvarig om man avstår vaccinet osv. Samtidigt träffar de som vaccinerat sig släkt och vänner efter att besökt olika platser i Sverige och utomlands, fullständigt övertygade om att det är som vanligt efter vaccinering.
Det skulle inte förvåna mig om det egentligen blir tvärtom med mutationer som är resistenta och en ökande smittspridning. Det som förvånar mig är att så många är idioter och rent ut sagt korkade, sväljer allt media säger med hull och hår. Vaccinen är oprövade så är det bara.
Håller med. Precis så upplever jag det också. Narritivet var länge att, bara vaccinen rullas ut så blir allt bra. Det var som att släppa ut kalvar på grönbete. Fullständig idioti. Bara det att, som du nämner en fråga om vaccinering, som naturligtvis är var och ens personliga val utifrån hälsa och behov ska ifrågasättas av andra, ibland helt främmande människor, borde få alla att haja till, och fundera på vad vi håller på med. En helt absurd situation som i framtiden nog kommer väcka en del skam.