2021-08-05, 23:38
Medlem
Dels handlar det väl om att etablerade mer tjänar på systemet och därför inte har samma behov av att kritisera det samt att man inte vågar då man vet att man får motreaktioner osv från sina kollegor om man tar upp alternativ samhällskritik.

Folk som redan har förlorat i systemet och missgynnas är självklart mer kritiska, är ju ofta mer människor som konkurrerats ut eller kanske varit för frispråkiga för att kunna etablera sig.

Intressant är ju t ex Katerina Janouch som tidigare var väldigt PK med en SD hatar attityd och när hon började ändra sin åsikt så kastades hon ut från sitt bokförlag, blev bojkottad osv. Detta gjorde ju dock att hon blev ännu mer säker på att hon hade rätt, dvs lite som en dissident ala ryska Navalnyj.

Samtidigt vet vi ju också att i länder som i fd Sovjet och Östeuropa så föll ju deras system genom att folk blev alltmer kritiska till samhällssystemet. Så i slutändan måste systemet kunna leverera fördelar till tillräckligt många medborgare för att dessa ska vara nöjda och inte ifrågasätta systemet.

Om t ex Kina börjar att leverera ett mycket bättre samhälle med högre löner, ledighet, pensionsmöjligheter, sjukvård, utbildning osv så kommer ju folk att bli mer missnöjda också med vårat system.
Citera
2021-08-05, 23:38
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Menar du att jag är förtryckt för att jag slavar på jobbet och att du är fri för att du är arbetslös?

Du är en förtyckt löneslav som inte vågar stå för dina åsikter gentemot chefen, ja det vill jag påstå..
Själv är jag arbetsfri. Det har bättre klang..
Citera
2021-08-05, 23:40
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Visst ok, jag överdriver. Men när man läser deras artiklar (vilket jag gör rätt sällan ska erkännas) när någon invandrare har gjort något så riktigt osar det invandringshat mellan raderna. Det är tydligt att de också har en agenda. Och inget fel med det egentligen. Men de är inte direkt några objektiva journalister som många av deras fans verkar tro.

Varför skulle det inte osa "invandringshat"?

Alternativa medier har en invandringskritisk inriktning på grund av att MSM har skippat den helt och hållet.

Det är etablissemanget som oavsiktligt har skapat alternativa medier genom sin anti-vita, kulturmarxistiska inriktning.
Citera
2021-08-05, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför skulle det inte osa "invandringshat"?

Alternativa medier har en invandringskritisk inriktning på grund av att MSM har skippat den helt och hållet.

Det är etablissemanget som oavsiktligt har skapat alternativa medier genom sin anti-vita, kulturmarxistiska inriktning.
Jag skrev tydligt att det inte är något fel med att de har en egen agenda, eller hur?
Citera
2021-08-05, 23:41
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Du är en förtyckt löneslav som inte vågar stå för dina åsikter gentemot chefen, ja det vill jag påstå..
Själv är jag arbetsfri. Det har bättre klang..

Helt enig om beskrivningen av mitt tillstånd. Men du behöver ju "jobba" för att uppfylla soc-bidraget, papperna skickas inte in automatiskt...
Citera
2021-08-05, 23:43
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Följer debatten kring Försvarsmakten och Pride som gått varm de senaste dygnen. (Ja, det finns en tråd i "vapen och militär" men det är mer för eller emot - den här trådstarten mer ett "varför?" och "vilka?".)

Jag valde att lite mer ingående granska de som klagat mest högljutt (i flera inlägg) på Försvarsmaktens inlägg på Facebook.

Sorterade bort de uppenbara trollkontona men av de som återstår och har hyffsat öppna profiler:
-Här förekommer mest män och kvinnor (mest arga män dock)
-En majoriet är arbetslösa, långtidssjukskrivna eller har haft perioder i närtid (Läs från starten på sitt facebookmedlemsskap) där de varit arbetslösa
-Många har epitetet "skild" i sin facebookstatstatus eller uppenbart "importerade fruar"
-Utifrån deras facebookprofiler är många eller har många varit drabbade av psykisk ohälsa
-En hel del med någon form av funktionsnedsättning (sitter i rullstol, begränsad hörsel/syn, läs/skriv svårigheter)
-Utifrån deras profilbilder är majoriteten för gamla för att starta en karriär i Försvarsmakten eller för otränade för att klara kraven

Gräver man djupare (vilket jag bara genomförde på ett slumpval av 30 st - urvalet är stort) är det inte bara Försvarsmakten man är arg och bitter på. Politiker (mestadels socialdemokraterna), polisen, kommuner, ja i stort hela samhället får sig en släng av sleven.
-Av de 30 är 26 medlemmar i grupper som "Folkets rättigheter i samhället", följer Katerina Janouch (varav tre flitigt kommenterar hennes inlägg med att hon är "vacker" och "läcker").
-En majoritet följer även Samhällsnytt, Friatider, Nyatider osv osv

Inte mer vetenskapligt eller akademiskt undersökt och redovisat än så.

Men funderar på varför det är så här? Om man ska vara lite hård och det bör ju Flashback tåla så är det här människor med en ”loser-mentalitet”. Det är ganska misslyckade och skriker gärna sig hesa i sitt hat mot samhället. Sådana som hävdar att "det är samhällets fel att jag blev utbränd" osv som nog inte inser att det är de själva som är ganska värdelösa och det är därför de blev arbetslösa, började supa med mera.

Varför hamnar de här som följare till de så kallade alternativa medierna?

Var är medelsvenssons med villor, fasta jobb, familjer och stabil ekonomi i dessa debatter?

"Losers" är egentligen en helt felaktig benämning. Dessa "losers" är folk som inte längre har något att förlora eftersom samhället har straffat dem.

Exempel: Familjefadern Klas på Lidingö har samma åsikter som dessa "losers" men Klas kan däremot inte säga rakt ut vad han tycker för då förvandlas han till en "loser". Klas ligger därför och tittar på Swebbtv och läser Fria Tider i smyg.

Det är så samhället fungerar idag. Folk vågar inte stå för sina åsikter och det är inte så konstigt egentligen.

Det blir därför bara sådana som du nämner som syns på sociala medier.
Senast redigerad av Talespin 2021-08-05 kl. 23:51.
Citera
2021-08-06, 00:16
Moderator
Meijis avatar
Passar bättre här.

Politik: inrikes --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2021-08-06, 00:21
Medlem
Katastrofen1s avatar
Jasså, på det viset. Då har du en poäng.
Citera
2021-08-06, 00:29
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Visst ok, jag överdriver. Men när man läser deras artiklar (vilket jag gör rätt sällan ska erkännas) när någon invandrare har gjort något så riktigt osar det invandringshat mellan raderna. Det är tydligt att de också har en agenda. Och inget fel med det egentligen. Men de är inte direkt några objektiva journalister som många av deras fans verkar tro.

Faktiskt precis det som är poängen.
Den som påstår att det finns någon nyhetsbyrå som inte har en agenda idag, och skriver bara sanningen är antagligen den typ av person som nämns i TS. Fast dom kommer gnälla på olika saker.
Citera
2021-08-06, 00:30
Medlem
Odagans avatar
Tänk om det är precis tvärt om mot vad skattefinansierad statsmedia vill att du ska tro.
Klimathotet visar sig vara väder i allmänhet..
Du måste inte vaccinera dig mot covid.
Invanding blir en vinst på sikt.
Å framförallt; SD är nazister..

Alltså, ärligt talat.. Hur länge kan ni regimlojala hjon blunda för verkligheten?
Senast redigerad av Odagan 2021-08-06 kl. 00:35.
Citera
2021-08-06, 01:11
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Följer debatten kring Försvarsmakten och Pride som gått varm de senaste dygnen. (Ja, det finns en tråd i "vapen och militär" men det är mer för eller emot - den här trådstarten mer ett "varför?" och "vilka?".)

Jag valde att lite mer ingående granska de som klagat mest högljutt (i flera inlägg) på Försvarsmaktens inlägg på Facebook.

Sorterade bort de uppenbara trollkontona men av de som återstår och har hyffsat öppna profiler:
-En majoriet är arbetslösa, långtidssjukskrivna eller har haft perioder i närtid (Läs från starten på sitt facebookmedlemsskap) där de varit arbetslösa
-Många har epitetet "skild" i sin facebookstatstatus eller uppenbart "importerade fruar"
-Utifrån deras facebookprofiler är många eller har många varit drabbade av psykisk ohälsa
-En hel del med någon form av funktionsnedsättning (sitter i rullstol, begränsad hörsel/syn, läs/skriv svårigheter)
-Utifrån deras profilbilder är majoriteten för gamla för att starta en karriär i Försvarsmakten eller för otränade för att klara kraven

Gräver man djupare (vilket jag bara genomförde på ett slumpval av 30 st - urvalet är stort) är det inte bara Försvarsmakten man är arg och bitter på. Politiker (mestadels socialdemokraterna), polisen, kommuner, ja i stort hela samhället får sig en släng av sleven.
-Av de 30 är 26 medlemmar i grupper som "Folkets rättigheter i samhället", följer Katerina Janouch (varav tre flitigt kommenterar hennes inlägg med att hon är "vacker" och "läcker").

Men funderar på varför det är så här? Om man ska vara lite hård och det bör ju Flashback tåla så är det här människor med en ”loser-mentalitet”. Det är ganska misslyckade och skriker gärna sig hesa i sitt hat mot samhället. Sådana som hävdar att "det är samhällets fel att jag blev utbränd" osv som nog inte inser att det är de själva som är ganska värdelösa och det är därför de blev arbetslösa, började supa med mera.

Var är medelsvenssons med villor, fasta jobb, familjer och stabil ekonomi i dessa debatter?

Jag är rätt säker på att syftet med din tråd är att skapa en taskig association till dem som tycker annorlunda. Ett slags kladdigt epitet för dem som står utanför åsiktskorridoren.
Citera
2021-08-06, 07:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:

Du kanske tycker att gasa dem vore en bra idé. För du menar att alla som inte följer msm är losers. Alla som inte är likriktade är losers. Jag tror du antagligen är ung, smart och arrogant eller så är du är 50 och har ett hyfsat jobb och är feminist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in