Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Men om du kollar länken till Skruvat som jag gjorde kan du väl se hur det är gjort.
Det är ju bara de delarna som finns att köpa.
@BAB7: knappa in ditt bilnummer på Skruvat.se och sök på spindelled.
Din länk till skruvat.se länkade ju till alla möjliga framvagnsdelar till alla möjliga bilar.
Men om du från början hade länkat till spindelled och länkarm för Renault Zoe så hade vi ju alla sett att det visst finns att köpa en lös utbytbar spindelled till Renault Zoe.
Min gissning är att TS verkstad ljuger för TS... Kanske gör dom det av ren lathet... Eller så ser dom helt enkelt lätta snabba pengar i TS och hans bil.
Jag har sett det förr bland mina egna kunder där det har hänt att dom har fått pris på kompletta länkarmar med montering för typ 5000 kr från någon verkstad i staden.
Sen när man tittar så finns det lösa spindelleder att köpa för några hundralappar.
Men på vissa bilar kan det ju dock krävas att man demonterar hela länkarmen för att kunna pressa i och ur den nya spindelleden, och i dessa fall kan det ju faktiskt istället vara ekonomiskt försvarbart med en helt ny komplett länkarm med nya fräscha bussningar.