2021-08-05, 23:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Här är vägen från bryggan som Esb gav tillåtelse att röja vid det var denna vgen som det var tänkt att grävmaskinen skulle komma in.
Man ser att det är mycket sly och möjligen något mindre träd som tagits ner där.

https://imgur.com/a/u7tv3at

Vad är det för hus till höger på bilden?
2021-08-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men nu vill ju inte Majkgård och Pernroth Lüllmaa att Matz ska ärva huset. Det ska Majkgård göra, därför är Matz och hans avtal inte aktuellt för någon. Han får skaffa ett eget ombud och stämma Esbjörn om han vill hävda sin rätt. Men huset är borta så det blir kanske när Esbjörn har pengarna på banken, då kan kanske Matz begära att få sin del.

Oj, har du insyn i va dom här människorna vill?
Eftersom du verkar vilja ha bevis för att det var en penna som användes vid påskrift om inte antaget gynnar Ebba Busch, så antar jag att du har belägg för dina påståenden?
2021-08-05, 23:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det finns lite udda inslag i Matz avtal.

Avtalet är daterat den 1 mars 2007 mellan 2 personer som inte är ägare till fastigheten då den fortfarande ägs av dödsboet efter Esbjörns mor.
Först den 8:e mars 2007 så sker arvskiftet efter Esbjörns mor och Esbjörn ärver 4/9, Matz ärver 4/27 och resten fördelas på övriga släkten.

Ett år senare (2008-03-08) så blir det registrerat i fastighetsregistret att övriga delägare skänkt sina andelar i fastigheten till Esbjörn, även Matz skänker sina 4/27 till Esbjörn.

Matz försökte blåsa övriga släkten på sommarstugan med ett hemligt avtal men blev blåst av Esbjörn som skrev på avtalet att Matz skulle få ärva men både belånade fastigheten och sålde den.

Blåser mycket när familjen Bohlin är i farten.

De är kanske inte välkomna på några fler släktmiddagar då det kan bli lite tryckt stämning efter att dessa blåsningar har blivit offentliga.
Var får du det ifrån om inte från din fantasi att avtalet skulle ha varit hemligt, eller har du en källa på det.....nä då hade du väl angett den...eller hur?

Jag som fetat

Ja skulle Matz ha visat upp avtalet/testamentet om det hade varit ett svek mot släkten var får du allt ifrån?
Senast redigerad av kubun 2021-08-05 kl. 23:40.
2021-08-05, 23:51
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Var får du det ifrån om inte från din fantasi att avtalet skulle ha varit hemligt, eller har du en källa på det.....nä då hade du väl angett den...eller hur?

Jag som fetat

Ja skulle Matz ha visat upp avtalet/testamentet om det hade varit ett svek mot släkten var får du allt ifrån?

Hur vet vi att det inte finns fler avtal om denna fastigheten?
Esbjörn har kanske skrivit liknande avtal med övriga släkten?

Du kan väl visa något uttalande av Esbjörn där han personligen har hävdat att han har ingått detta avtal.
Varför vill inte Esbjörn att Matz skall vittna? Vad döljer de?
Finns det fler avtal med andra?
Finns det något nytt avtal mellan Matz och Esbjörn som upphäver detta avtal?

Uppenbarligen så finns det mycket som inte tål att synas i rätten.
2021-08-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Oj, har du insyn i va dom här människorna vill?
Eftersom du verkar vilja ha bevis för att det var en penna som användes vid påskrift om inte antaget gynnar Ebba Busch, så antar jag att du har belägg för dina påståenden?
Jag har lika mycket belägg för det som du har för motsatsen. Men mina belägg styrks av att Majkgård har ärvt hus av ensamma män utan barn tidigare. Dessutom har jag inga politiska motiv att förtala Esbjörn på det sätt som du gör med Ebba Busch. Du anser dig ha rätt till det goda hatet som en sann revolutionär.
2021-08-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du håller med andra ord med om att personen som öppnade upp för affären var en av Ebbas väninnor.

Kontraktet utformades av Ebbas bästa kompis bror, Theo Dietz, vi kan väl åtminstone vara överens om att han tillhör Ebbas krets?

Påskrift bevittnas av Mari-Linn Stenlund, som själv titulerar sig som både PR-konsult i chefsposition och Ebbas väninna.

Det är tre kompisar på Ebbas sida som haft direkt insyn i vad som har hänt.

Fortfarande har ingen lyckats ge exempel på någon på Esbjörns sida som har haft insyn i hur affären gick till.

Det verkar som att Ebba var väldigt nöjd med att ha det så.
Den som ”öppnade dörren” var en gemensam bekant som även känner Esbjörn. Theo Dietz är mäklare och skriver avtal som sitt yrke. Det finns ingen bevittnad påskrift på avtalet. Det finns inget intresse för någon på Esbjörns sida att avslöja att köpet var känt innan för då faller hela historien om att han inte visste vad han gjorde när han skrev på avtalet.
2021-08-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Hur vet vi att det inte finns fler avtal om denna fastigheten?
Esbjörn har kanske skrivit liknande avtal med övriga släkten?

Du kan väl visa något uttalande av Esbjörn där han personligen har hävdat att han har ingått detta avtal.
Varför vill inte Esbjörn att Matz skall vittna? Vad döljer de?
Finns det fler avtal med andra?
Finns det något nytt avtal mellan Matz och Esbjörn som upphäver detta avtal?

Uppenbarligen så finns det mycket som inte tål att synas i rätten.

Va vet vi om hur länge Ebba planerat detta?

Hon kanske kontaktade Theo Dietz efter en blöt och koksad kväll på Stureplan och frågade hur fastighetsmarknaden ser ut nu under covid?

Han kanske svarade att det är en "landrush" för tomter på landet och ligger dom dessutom vid vatten så är dom värda mer än guld.

Kan det inte vara så att Ebba bad en kompis till hennes föräldrar att gå över till den gamla farbrorn på kullen och berätta att Ebba Busch, partiledare för KD, vill köpa hans fastighet och är beredd att betala väldigt bra?

Ebba kanske såg till att bara hennes kompisar var inblandade i affären och kopplade in sin kompis som var PR-konsult och Theo Dietz som fick gå in och låtsas vara oberoende mäklare?

Så fort dom får den här 81-åringen som Ebba förstått vara "egen" och svag för press om man bara slår på försäljartugget så finns ingen som inte är invigd i Ebbas krets som kan backa hans version?
2021-08-06, 00:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag tror det också, generalskans namnteckning.

Hon som Majkgård styr med järnhand?
2021-08-06, 00:17
Bannlyst
Citat:
Men nu vill ju inte Majkgård och Pernroth Lüllmaa att Matz ska ärva huset. Det ska Majkgård göra, därför är Matz och hans avtal inte aktuellt för någon. Han får skaffa ett eget ombud och stämma Esbjörn om han vill hävda sin rätt. Men huset är borta så det blir kanske när Esbjörn har pengarna på banken, då kan kanske Matz begära att få sin del.
Vänligen ge en verifierad källa till detta påstående.
2021-08-06, 00:27
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du far med osanningar hela tiden Om du syftar på brevet som Ulf skrev så skulle det ha gått med rek den 3e så OM nu det postades överhuvudtaget, så fick hon det inte den dagen utan kunde trolige först fått det den 8e dvs på måndagen.
Deras agenda var:
1 han mins inte att han skrev på?
2 han såg inte vad han skrev på, ändå fick han det uppläst
3 Ocker nästan 2 miljoner hade det varit för lite enligt 2 "oberoende" värderingar Binninge hade.
Men han värderade det sen (det gamla rucklet enligt hans facebook) till nästan samma om man räknar med FASTPI
4 Binninge skulle lämna in ett läkarutlåtande på 39 sidor som skulle få han att framstå som rätsoförmögen men han lämnade aldrig in
Utan han drog Esb till en viss Barry som konstaterade att han inte var sjuk nog, inte ens med Mgårds dubbla besök då första ej var dåligt nog.
Utöver det så var han tydligen inte dålig nog för att få en god man
Behöver jag skriva mer??
Jaså, fick Ebba det den åttonde, Hur vet du det? Ja det var skrivet den tredje i alla fall, du fattar att slå på stora trumman och kalla någon för lögnare för att den eventuellt tar fel på ett par dagar är ganska löjligt va?

Hur vet du att Ulf skrev brevet? Var han oxå insyltad i komplotten mot Esbjörn. För i brevet från som Ebba fick ca två veckor efter kontraktsskrivningen så står det ungefär. Jag önskar häva köpet och betala tillbaka handpenningen. Ganska tydlig skulle jag vilja säga.

Men du menar alltså att Esbjörn ännu inte hamnat i klorna på de som vill både honom och Ebba illa? Hade dom bara en jävla tur att han och Ulf skickat iväg det där brevet? Förmedlade Ulf Esbjörn vilja när han skrev brevet? Ja du ser, frågorna bara haglar nu när du avslöjat att Ulf var den som skrev brevet.

Resten av det du skriver blir ju bara mer och mer psykotiskt. Du blandar rena påhitt, med egna vinklingar. Men din sista fråga är bra, Om du behöver skriva mer. Nej tack för min del behöver du inte skriva ett inlägg till i denna tråd.

Citat:
Här har du din brygg
https://imgur.com/a/wFVq7Bn
Nej inte den utan den som ligger tio meter till väster
Och om nu det inte finns en dispens efter -75 så är det bara att riva,
enligt länsstyrelsen.
Nu är vi där igen. Ett påstående blir inte sant för att du skriver det många gånger. Befintliga bryggor brukar sällan behöva rivas. De kan behöva renoveras eller behöva bytas ut. Så vi antar, tills motsatsen är bevisad att det är så med denna brygga oxå.
Bryggan och en sjöbod sjöboden finns så fint porträtterade i Densias värdering. Där finns oxå stranden fotograferad. Och tänk, jag ser inte din brygga skjuta ut någonstans vid Esbjörns strand eller vid bryggan. Kolla Densia ska du se, du vet värderingen som var på 31 sidor. Till skillnad från Ebbas från Notar som var på 2 sidor. Och där mäklaren har skrivet fel värderingsdatum och glömt att skriva att han varit och tittat.

Men förövrigt inser du väl hur fruktansvärt bortskämt det vore att gnälla över att en annan brygga låg lite nära ens egen brygga. Så jävla verklighetsfrånvänt. Du vet att de flesta människorna i Sverige vare sig har strandtomt eller brygga va?
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-08-06 kl. 00:29.
2021-08-06, 00:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Ren och skär girighet ifrån Matz sida, han växlade sin andel som var värd ca 100k mot något som idag 14 år senare är värt 4 miljoner.
Släkten skulle få reda på det förr eller senare och nu höll det på att glida ur händerna på honom.

Esbjörn håller åtminstone masken då det i slutändan var han som blåste Matz.

Det blåser mycket i Bohlins släkt.
2021-08-06, 00:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jaså, fick Ebba det den åttonde, Hur vet du det? Ja det var skrivet den tredje i alla fall, du fattar att slå på stora trumman och kalla någon för lögnare för att den eventuellt tar fel på ett par dagar är ganska löjligt va?

Hur vet du att Ulf skrev brevet? Var han oxå insyltad i komplotten mot Esbjörn. För i brevet från som Ebba fick ca två veckor efter kontraktsskrivningen så står det ungefär. Jag önskar häva köpet och betala tillbaka handpenningen. Ganska tydlig skulle jag vilja säga.

Men du menar alltså att Esbjörn ännu inte hamnat i klorna på de som vill både honom och Ebba illa? Hade dom bara en jävla tur att han och Ulf skickat iväg det där brevet? Förmedlade Ulf Esbjörn vilja när han skrev brevet? Ja du ser, frågorna bara haglar nu när du avslöjat att Ulf var den som skrev brevet.

Resten av det du skriver blir ju bara mer och mer psykotiskt. Du blandar rena påhitt, med egna vinklingar. Men din sista fråga är bra, Om du behöver skriva mer. Nej tack för min del behöver du inte skriva ett inlägg till i denna tråd.

Nu är vi där igen. Ett påstående blir inte sant för att du skriver det många gånger. Befintliga bryggor brukar sällan behöva rivas. De kan behöva renoveras eller behöva bytas ut. Så vi antar, tills motsatsen är bevisad att det är så med denna brygga oxå.
Bryggan och en sjöbod sjöboden finns så fint porträtterade i Densias värdering. Där finns oxå stranden fotograferad. Och tänk, jag ser inte din brygga skjuta ut någonstans vid Esbjörns strand eller vid bryggan. Kolla Densia ska du se, du vet värderingen som var på 31 sidor. Till skillnad från Ebbas från Notar som var på 2 sidor. Och där mäklaren har skrivet fel värderingsdatum och glömt att skriva att han varit och tittat.

Men förövrigt inser du väl hur fruktansvärt bortskämt det vore att gnälla över att en annan brygga låg lite nära ens egen brygga. Så jävla verklighetsfrånvänt. Du vet att de flesta människorna i Sverige vare sig har strandtomt eller brygga va?

Du skall kanske läsa på om vad Ulf skall vittna om.

Eller ställer de inlämnade inlagorna till det i ditt sagoberättande?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in