2021-08-05, 08:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
90% av vad exakt? Nu får du nog förklara vad detta innebär, och då vill jag ja en uträkning med i förklaringen.. annars faller ju siffran platt
Man har ett 90-procentigt högre skydd mot allvarlig sjukdom eller död jämfört med om man vore ovaccinerad.
2021-08-05, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man har ett 90-procentigt högre skydd mot allvarlig sjukdom eller död jämfört med om man vore ovaccinerad.

Totalt världelöst svar ingen, ingen föklaring alls som alltid från dig. du kan ju inte ens besvara frågorna jag ställde.
Senast redigerad av ArganaS 2021-08-05 kl. 08:44.
2021-08-05, 08:53
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Min lokaltidning rapporterar idag att det händer att folk svimmar i samband med sprutan. Det blir allt vanligare i takt med att yngre nu vaccinerar sig. Det är dock ingen biverkning. Det handlar om att man är spruträdd eller stressad över situationen.
"På sistone har svimningsanfallen ökat i takt med att personer i övre tonåren fått sina sprutor mot covid-19. Enligt Signar Mäkitalo, smittskyddsläkare i Sörmland, bör man inte vara orolig, då det inte beror på vaccinens innehåll.

– Jag har tidigare vaccinerat på infektionsklinik. Att yngre drabbas, men ibland även äldre – så har det alltid varit. Det kan handla om att man är spänd, stressad eller rädd för att bli stucken. Har man dessutom druckit och ätit för dåligt är det lättare att svimma, säger han och fortsätter:

– Det som händer är att hjärnan inte får tillräckligt med blod och syre. Blodet ansamlas i stället i blodkärl i andra delar av kroppen. Vi har många blodkärl som tillsammans rymmer betydligt mer blod när de vidgas, än vad som finns i kroppen."
https://sn.se/nyheter/artikel/andreas-svimmade-nar-han-fick-vaccin-lite-nojig-infor-att-ta-den-andra-sprutan/r12mkvpl

Det skulle lika gärna kunna bero på att man sticker hål på ett blodkärl. Jag har själv varit med om det i samband med bedövning hos min dåvarande tandläkare. Jag svimmade av en kort stund och innan det kändes det varmt och som en liten explosion i där han hade satt nålen. Tandläkaren sa att han sett det hända tidigare men att det inte var så vanligt.
2021-08-05, 13:06
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Samma gamla misstolkningar eller medvetna lögner från antivaxxers.

"Lets take a look at the total number of deaths from covid vaccines" säger foliehatten i videon. Och så hittar han tydligen 9,000 dödsfall t.o.m juli månad.
Verkligheten är dock, som påpekats ett otal gånger i denna och i andra trådar, att det inte är 9.000 dödsfall av vaccinen. Det är 9.000 dödsfall som inträffat i närtid efter att någon blivit vaccinerad. Det innefattar alla möjliga dödsorsaker. Med ett par hundra miljoner vaccinerade i USA blir det rätt många dödsfall.

Här med 6.207 inrapporterade dödsfall bedömde man att 3 (tre!) orsakats av vaccinen.
https://covid-101.org/science/how-many-people-have-died-from-the-vaccine-in-the-u-s/

Enligt tidigare studier var mindre än 1% av vaccinrelaterade hälsoproblem inrapporterade.
2021-08-05, 14:20
Medlem
Kind-Humans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Man läser bara om folk som fått biverkningar. Vi miljontals svenskar som inte fått en enda biverkning alls av vaccinen ignoreras av medierna. Hela antivaxx rörelsen verkar bestå av folk med låg utbildningsgrad och samhällstillit.

Elon Musk meddelande för ett tag sedan vid en intervju att han och hans barn inte kommer ta något vaccin då varken han eller hans barn tillhör riskgrupp. Anser du att även Elon Musk har låg utbildningsgrad? Anser du att du har kapacitet att bearbeta och komma fram till klokare slutsatser än Elon Musk? Om svaret är nej så uppmanar jag dig starkt att fundera på dig själv innan du börjar baktala människor som tänker annorlunda än dig själv.
2021-08-05, 16:09
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrobot
Nar ska ni acceptera att ni inte kan tanka sjalva och gjorde exakt vad media propagerade for - att ni ar definationen av pobeln?
Vilka är dessa? Jag känner inte igen mig i den beskrivningen.
2021-08-05, 16:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hela vaccinbluffen avslöjad.

https://www.facebook.com/randy.hilli...0142078244383/

2015, Peter Dachek, ECO Health Alliance
"We need to increase public understanding of the need for medical countermeasures,
Such as a pan corona virus vaccine, a key driver is the media and the economics will follow the hype,
we need to use that hype to our advantage, to get to the real issues, Investors will respond if
they see profit at the end of the process."

24.30min

November 2019 började Moderna sekvensera ett Spike protein "Vaccine"! (Innan första fallet i Kina)
28.45 min

2004 skapades konceptet "the new normal", Fauci, Bill Gates, mfl.
29.00 min

117 patent på ACE 2 receptor innan 2019
34.00min

Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Din länk är trasig, om du orkar leta fram den tar jag den gärna.

https://www.facebook.com/randy.hillier/videos/530142078244383/
Senast redigerad av severustheemperor 2021-08-05 kl. 17:05.
2021-08-05, 17:01
Medlem
Citat:
Var nog lite för känsligt.....

Twitter har de bakdörr på....... Där kan den som fått acces radera fritt.
Twitter built a special portal offered to certain governmental entities so that government officials can flag and delete content they dislike for any reason, as part of what they call their “Twitter Partner Status.” https://www.thegatewaypundit.com/2021/08/huge-dr-shiva-discovers-existence-secretive-long-fuse-report-exposes-twitter-government-collusion-mo mentous-discovery-pentagon-papers/
Nej om du tittar på adressen den försöker länka till är den kapad med "...". Du har bara kopierat som ett mongo, däremot är det mycket möjligt att den är borttagen men börja med att fixa länken.

Intressant med Twitter bakdörren det håller jag med om. Din länk är på Facebook. Har du bitchute eller något? Ser gärna videon.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2021-08-05 kl. 17:04.
2021-08-05, 17:02
Medlem
Citat:
Min lokaltidning rapporterar idag att det händer att folk svimmar i samband med sprutan. Det blir allt vanligare i takt med att yngre nu vaccinerar sig. Det är dock ingen biverkning. Det handlar om att man är spruträdd eller stressad över situationen.
"På sistone har svimningsanfallen ökat i takt med att personer i övre tonåren fått sina sprutor mot covid-19. Enligt Signar Mäkitalo, smittskyddsläkare i Sörmland, bör man inte vara orolig, då det inte beror på vaccinens innehåll.

– Jag har tidigare vaccinerat på infektionsklinik. Att yngre drabbas, men ibland även äldre – så har det alltid varit. Det kan handla om att man är spänd, stressad eller rädd för att bli stucken. Har man dessutom druckit och ätit för dåligt är det lättare att svimma, säger han och fortsätter:

– Det som händer är att hjärnan inte får tillräckligt med blod och syre. Blodet ansamlas i stället i blodkärl i andra delar av kroppen. Vi har många blodkärl som tillsammans rymmer betydligt mer blod när de vidgas, än vad som finns i kroppen."
https://sn.se/nyheter/artikel/andreas-svimmade-nar-han-fick-vaccin-lite-nojig-infor-att-ta-den-andra-sprutan/r12mkvpl

Titta på foten 11 sek in i videon...... Svimmade bara....
2021-08-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Nej om du tittar på adressen den försöker länka till är den kapad med "...". Du har bara kopierat som ett mongo, däremot är det mycket möjligt att den är borttagen men börja med att fixa länken.

Intressant med Twitter bakdörren det håller jag med om. Din länk är på Facebook. Har du bitchute eller något? Ser gärna videon.

2021-08-05, 17:36
Medlem
Citat:
Tack den funkade bättre, det var Peter Daszaks citat som fick min uppmärksamhet. För de som inte vet vem han är fick han skattepengar av Fauci (USAs Tegnell) för att forska på coronavirus i fucking Wuhan. Han var också en i teamet WHO skickade för att utreda labb teorin i Wuhan (han var öppen med sitt jäv och det finns mainstream artiklar för den nyfikna).

Jag sitter på mobil så kan inte gräva fram källan till citatet, men han är med i workshops 2015 när det påstås att han sagt det och jag har hittat PDF från en av hans sessions som handlar om just coronavirus och risken att smitta till människor.

Så vid en snabb första koll verkar det legit. Om någon annan vill gräva ska ursprungskällan om jag förstått det rätt finnas här: https://www.nationalacademies.org/.

Det är just såna kopplingar som behöver lyftas fram mer.
2021-08-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kind-Human
Elon Musk meddelande för ett tag sedan vid en intervju att han och hans barn inte kommer ta något vaccin då varken han eller hans barn tillhör riskgrupp. Anser du att även Elon Musk har låg utbildningsgrad? Anser du att du har kapacitet att bearbeta och komma fram till klokare slutsatser än Elon Musk? Om svaret är nej så uppmanar jag dig starkt att fundera på dig själv innan du börjar baktala människor som tänker annorlunda än dig själv.

Elon Musk har gång på gång påtalat att vaccinering är en "no-brainer". Framförallt för riskgrupper. Han har genomgående varit rätt vettig under pandemin och ifrågasatt den fullständiga hysterin som präglat 2020 och 2021..

Jag syftade främst till folk som sitter i sina slutna facebook-grupper där vaccinet demoniseras och framstår som direkt livsfarligt. Det finns en viss typ av människor som tar till sig denna typ av information, och det man ser är att dessa människor inte direkt verkar leva högst upp i samhällspyramiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in