2021-08-05, 03:33
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kanske är det så att Delta kräver hårdare åtgärder? Den verkar vara betydligt mer smittsam.

Det här är Thailands första våg (i och med att dom skötte det bra)
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/thailand/
Dom har ingen immunitet alls i befolkningen och som du säger verkar Deltan vara mer smittsam.
Citera
2021-08-05, 06:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det här är Thailands första våg (i och med att dom skötte det bra)
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/thailand/
Dom har ingen immunitet alls i befolkningen och som du säger verkar Deltan vara mer smittsam.
Det är inte immunitet via att varit sjuka som är problemet för dem utan låg andel vaccinerade och med skräp till vaccin.
Nuläge 5,7% fullvaccinerade.
Det de får är kinesiskt sinovac med dåligt skydd mot deltan.

Hade vi i Sverige haft samma andel vaccinerade så hade det inte hjälpt med de ca 20% som fått antikroppar via att varit sjuka och vi hade haft kris här också.
Citera
2021-08-05, 06:05
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är inte immunitet via att varit sjuka som är problemet för dem utan låg andel vaccinerade och med skräp till vaccin.
Nuläge 5,7% fullvaccinerade.
Det de får är kinesiskt sinovac med dåligt skydd mot deltan.

Hade vi i Sverige haft samma andel vaccinerade så hade det inte hjälpt med de ca 20% som fått antikroppar via att varit sjuka och vi hade haft kris här också.

20% med varierande immunitet hade inte stoppat men självklart saktat ned smittspridningen.

Anledningen att det inte är en kris i Sverige är precis som förra sommaren. Viruset tycker inte om svensk sommar. Vaccinets effekt märks i höst.
Citera
2021-08-05, 06:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag inte minns fel hyllades Thailand i den här tråden som något av ett mönsterexempel på hur man effektivt hanterar smittspridning.

Vad har hänt i Thailand, varför sprids smittan där just nu och antalet döda stiger, hur kommer det sig att man övergav sin effektiva hantering av smittspridningen?
5,7% fullvaccinerade och med kinesiskt vaccin Sinovac med dåligt motstånd mot deltan.

Rätt så enkelt att förstå att det blir rejäl smittspridning.
Man håller på och stänger ned nu igen.

De behöver betydligt högre andel vaccinerade och med ett bättre vaccin.
Citera
2021-08-05, 06:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
20% med varierande immunitet hade inte stoppat men självklart saktat ned smittspridningen.

Anledningen att det inte är en kris i Sverige är precis som förra sommaren. Viruset tycker inte om svensk sommar. Vaccinets effekt märks i höst.
Det har inget med sommaren att göra utan att folk inte umgås inomhus som övriga delen av året.
Citera
2021-08-05, 06:08
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Det har inget med sommaren att göra utan att folk inte umgås inomhus som övriga delen av året.

Trodde det beteendet var kopplat till sommaren. Fel av mig.
Citera
2021-08-05, 06:12
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Trodde det beteendet var kopplat till sommaren. Fel av mig.
Jag missuppfattade nog dig men tidigare trodde man att sol och värme skulle hämma viruset men det verkar snarare vara vårt beteende som styr mest.
Se även den kraftigt ökade smittspridningen nu i UK mitt under sommaren.
Citera
2021-08-05, 06:17
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Jag missuppfattade nog dig men tidigare trodde man att sol och värme skulle hämma viruset men det verkar snarare vara vårt beteende som styr mest.
Se även den kraftigt ökade smittspridningen nu i UK mitt under sommaren.

Det ska bli skönt att om tio år (om världen överlever ) få läsa en slutrapport om allt det här. Det råder informationsstorm just nu. Från alla möjliga olika håll. Jävligt svårt att veta vad som är upp och ned ibland. Saker revideras och vissa saker vi trodde oss veta förra våren håller inte idag.
Citera
2021-08-05, 07:03
Medlem
Citat:
Det ska bli skönt att om tio år (om världen överlever ) få läsa en slutrapport om allt det här. Det råder informationsstorm just nu. Från alla möjliga olika håll. Jävligt svårt att veta vad som är upp och ned ibland. Saker revideras och vissa saker vi trodde oss veta förra våren håller inte idag.

Men en sak vet du redan:
Jordens befolkning bara ökar och ökar.
Pandemin är en bluff…
Virus är äkta men återgärderna är fejk.
Citera
2021-08-05, 07:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
källa

Fox News
Citera
2021-08-05, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det var nog ett så nära politiskt uttalande man kan komma ... "relevanta restriktioner" är efter enskildas tycke och smak vad som är relevant.

Nja, tycker våra restriktioner som ska vara långsiktigt applicerbara i det stora hela varit vettiga.
Citera
2021-08-05, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag håller med dig.

Jag kan lova att 99,999% är inte på din sida.

Aha, varför var det bara 200 dårar som demonstrerade i Sthlm då?

Du verkar leva i en fantasivärld,lider med dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in