2021-08-03, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Vilka svenska partier har fientlig politik mot män? HBTQ-kvinnor brukar ogilla konservativa partier och dess anhängare pga deras HBTQ fientliga åsikter. Inte för att de hatar män.

Dras inte till kvinnor men om det finns några jag ogillar så är det såna som Katie Hopkins, Marjorie Taylor Greene, Ann Coulter och Sarah Palin. Behöver väl inte förklara varför.

Du vet mer om kvinnor i USA än vad jag vet.

Jag känner igen namnet på två.

Jag förstår att din tid är dyrbar , så det är inget tvång att svara , men vad är det som gör att du inte gillar dem ?
Citera
2021-08-03, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan
Homosexualitet är en mental sjukdom.

Man kan inte säga det är en sjukdom ,alla människor är i olika mental situationer. Vad som utmärker homosexuella är att de skaffat någon slags motvilja mot motsatt kön , som dessutom är mycket djupt liggande svår att bli av med och det är inte ens säkert de vill bli av med det. Det har dock en rätt kraftig påverkan på psyket som gör att de blir lättare deprimerade. Fast alla homosexuella och bisexuella är inte deprimerade.

Sen om man skulle se på det som psykolog , så skulle man ta bort deras avsky för det motsatta könet för att lindra depressionen ,fast det är ofta stängt för den bi eller homosexuella ,eftersom han vill inte , så man får göra något annat , kan lyssna på vad han anser förtrycker henne eller honom eller vilka problem de har med att vara bi eller homosexuella ,det kan räcka för att de ska må bättre.
Citera
2021-08-04, 13:36
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man kan inte säga det är en sjukdom ,alla människor är i olika mental situationer. Vad som utmärker homosexuella är att de skaffat någon slags motvilja mot motsatt kön , som dessutom är mycket djupt liggande svår att bli av med och det är inte ens säkert de vill bli av med det. Det har dock en rätt kraftig påverkan på psyket som gör att de blir lättare deprimerade. Fast alla homosexuella och bisexuella är inte deprimerade.

Sen om man skulle se på det som psykolog , så skulle man ta bort deras avsky för det motsatta könet för att lindra depressionen ,fast det är ofta stängt för den bi eller homosexuella ,eftersom han vill inte , så man får göra något annat , kan lyssna på vad han anser förtrycker henne eller honom eller vilka problem de har med att vara bi eller homosexuella ,det kan räcka för att de ska må bättre.
Du vet att de flesta homosexuella har varit våldtagna som barn? Inte detta ganska fucked up? Tänk nästa gång när du säger att det är normalt att vara homo.
Citera
2021-08-04, 13:57
Medlem
Citat:
Du vet att de flesta homosexuella har varit våldtagna som barn? Inte detta ganska fucked up? Tänk nästa gång när du säger att det är normalt att vara homo.

Jag det kan hända att de varit med om något mycket traumatiserande. Jag anser alla människor normala , jag tror t.ex att om homosexuella skulle vilja det och de hade en mycket skicklig psykolog eller liknande skulle de kunna komma ur sin homosex , om de vill , men de har ofta börjat värdera sin status som HBTQ högt , så de vill inte.
Citera
2021-08-04, 18:34
Avslutad
Citat:
Du vet mer om kvinnor i USA än vad jag vet.

Jag känner igen namnet på två.

Jag förstår att din tid är dyrbar , så det är inget tvång att svara , men vad är det som gör att du inte gillar dem ?

Äsch spelar ingen roll. Mitt "förakt" för dessa kvinnor (vilket utgör en pytteliten del av den kvinnliga befolkningen) har ingenting med min sexuella läggning att göra. Bögar brukar inte ha något emot kvinnor generellt, snarare tvärtom.

Har du något exemel på bisexuella tjejer som föraktar män? Kan inte minnas om jag någonsin stött på såna tjejer.

Jag fick dock intrycket att du har ganska svartvitt tänkande "Antingen hatar alla vänstertjejer män eller så gör de inte det"
Citera
2021-08-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Äsch spelar ingen roll. Mitt "förakt" för dessa kvinnor (vilket utgör en pytteliten del av den kvinnliga befolkningen) har ingenting med min sexuella läggning att göra. Bögar brukar inte ha något emot kvinnor generellt, snarare tvärtom.

Har du något exemel på bisexuella tjejer som föraktar män? Kan inte minnas om jag någonsin stött på såna tjejer.

Jag fick dock intrycket att du har ganska svartvitt tänkande "Antingen hatar alla vänstertjejer män eller så gör de inte det"

Det finns alla fall en skillnad på bisexuella i och med att de är mer deprimerade än hetero ,ungefär 40% av bisexuella är deprimerade och 16% av hetero-kvinnor.

Det finns någon slags störning i deras medvetande och det är någon slags upprördhet med män i de flesta fall . Om man skulle vilja hjälpa dem så skulle man försöka ta bort denna upprördhet.

Man kan utgå ifrån att det finns en man som de är extra störda på. Det hindra dem att gilla män fullt ut , de kan inte få total kärlek till en man lika lätt.

Om det vore så att en man fick en chans att ha en relation med en bisexuell kvinna så borde han försöka finna upprördheten hon har med män , annars kan det snabbare bli skilsmässa.

Bögar har också något som hindrar dem att ha total kärlek med kvinnor , det är något mentalt , ni kan ha bra relationer med kvinnor ,men något saknas. Du märker det antagligen med att du inte har några mål förknippade att ha relationer med kvinnor.

Bisexuella kvinnor kan mycket väl på ett undre plan ogilla män och vara homofob , men det är inget hon kommer skrika ut eller visa upp eftersom det vore dåligt för hennes rykte ,detta eftersom hon har ett olöst problem med någon man i sitt tidigare liv.

Fast håll med om att det är ett visst problem att 40% av bisexuella kvinnor är deprimerade ,ju fler bisexuella vi får desto större andel deprimerade. Samt de bär med sig denna konflikt när de får barn och kommer störas av depressionen och ohanterade konflikter i det förflutna i ett familjeliv.
Citera
2021-08-04, 23:41
Medlem
Citat:
"De flesta homosexuella har blivit våldtagna som barn"?
Ge mig en pålitlig källa på detta. Herregud att du ens orkar försöka ha ett sådant förakt mot människor som råkar älska eller tända på någon av samma kön. Finns det inte viktigare i saken för dig att fokusera på?
Citera
2021-08-05, 00:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Var främst inne på flashback för starta en helt annan tråd, men kom tänka på detta nu och kan inte låta bli att fråga:

Kan man vara bisexuell och homofob samtidigt?
Naturligtvis, din sexualitet är en läggningsfråga och din homofobi är en ofta ganska ytlig värdering.
Att vara bisexuell (eller homosexuell) och aktivt homofob innebär troligen olycka och självförakt.
Eftersom det är svårt (ens möjigt?) att ändra sin läggning är det bättre att jobba med sina värderingar så att man accepterar sin egen sexualitet. OBS! Detta gäller inte för alla sexualiteter. En pedofil bör hellre verka för att bli av med sin sexualitet genom t.ex. kemisk kastrering.
Citera
2021-08-05, 00:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Vad är orsak och verkan?
Jag tror att andelen homosexuella män som utnyttjades sexuellt/våldtogs som unga är väldigt hög, jämfört med alla andra grupper.
Men detta behöver inte alls betyda att de blir homosexuella av denna orsak. Det kan lika gärna förhålla sig så att de redan funnit sin sexuella läggning och drar sig till riskabla miljöer där de blir sårbara för dessa övergrepp. Jag skulle tippa att andelen lesbiska som blivit utsatta för övergrepp är helt i paritet med heterosexuella tjejer som blivit utsattas. Bevisa mig gärna fel, jag killgissar utan att skämmas.
Citera
2021-08-07, 07:14
Medlem
Man kan säga så här att kroppen är heterosexuell.

Fast erfarenheter kan göra en homosexuell.

Erfarenheter kan vara mycket.

- De som växer upp i en lesbisk miljö är mer benägna att ha samkönad sex.

- De män som blir uppfostrad av en ensam kvinna ,större sannolikhet bli homosexuell.

- Även kvinnor som växer upp utan en mor ,större chans bli homosexuella.

- Personer som utsatts för traumatiserande händelser kan med större sannolikhet bli homosexuella.

- Propaganda som frekvent visar på att man ska var homosexuell ,gör fler bisexuella och homosexuella mest kvinnor ,eftersom propagandan riktas mot dem.

Det är en kombination av ovanstående och säkert några fler faktorer som gör att HBTQ växer i andel av befolkningen.

Anledningen varför HBTQ ökar mentalt ohälsa är för att det är en pålagd sänkning av kärlek för det motsatta könet , det blir en konflikt mellan kroppen och erfarenheter ,som gör att man lättare kan känna sig deprimerad. Det ökar även risken för att bli kriminell speciellt för kvinnor eftersom man älskar inte män så mycket ,så man kan lätt bryta mot lagar.

https://www.urban.org/urban-wire/five-reasons-mass-incarceration-queer-issue

"Men who identify as gay, bisexual, or men who have sex with men (MSM) account for 4 percent of all US men, but they represent 9 percent of men in prison and 6 percent of men in jail.

This disparity is even more salient(framträdande) among incarcerated women. Lesbian, bisexual, and women who have sex with women (WSW) account for only 3 percent of all US women, but they comprise 42 percent of women in prison and 36 percent of women in jail. "
Citera
2021-08-13, 08:47
Medlem
Citat:
Jo men media propagerar för mer bisexualitet och framförallt kvinnor blir det.
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Är jag sjuk i huvudet eller är det möjligt att fler har samma tankesätt som mig?
Är bisexualitet alltid medfött då? Tänk en heterosexuell med självskadebeteende. Någon typ av masochism. Eller att man njuter i stunden men äcklas av degenerationen som följer? Lite som att röka eller äta sig fet.

Alla kanske kan tillämpa sin sexualitet på den ena eller andra läggningen. Förr levde ju homosexuella i heterorelationer och "var" hetero. Det kanske är mer frivilligt än vad det framställs?
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-08-13 kl. 09:07.
Citera
2021-08-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Är bisexualitet alltid medfött då? Tänk en heterosexuell med självskadebeteende. Någon typ av masochism. Eller att man njuter i stunden men äcklas av degenerationen som följer? Lite som att röka eller äta sig fet.

Alla kanske kan tillämpa sin sexualitet på den ena eller andra läggningen. Förr levde ju homosexuella i heterorelationer och "var" hetero. Det kanske är mer frivilligt än man tror i många fall.

Skillnaden i sexualpolitik påverkar ju uppenbarligen i någon mån. Innan det blev tabubelagt var incest, pedofili och månggifte vanligare. Skulle man uppmana till detta skulle kanske många testa detta och samtidigt upptäcka varför det är tabu och avsky det. Samma gäller kanske bisexualitet.

Jag tror att kvinnors bisexualitet kommer leda till sämre mental hälsa för hela befolkningen ,eftersom kvinnor är så viktiga i uppfostran.

Kvinnor som blir bisexuella och har sex med andra kvinnor kommer anta fientlighet mot män. De kommer också vara mer fientliga mot män i alla de funktioner de har i samhället. Inte nog med att de själva får sämre mental hälsa de kommer överföra detta på barn framförallt pojkar. Och genom att vara fientlig mot män i allmänhet kommer män ha det svårare , mäns mentala hälsa kommer försämras också.

I USA verkar omkring 40% av kvinnorna provat samkönat sex och det kommer bli mycket negativa följder av detta. Vi kommer se allt fler personer ta livet av sig , även fler kvinnor kommer döda sig själva , 93000 personer i USA dog av drog-död 2020 och jag tror inte den siffran går ner eftersom andelen bisexuella kvinnor ökar.

Barnafödsel hos dessa kvinnor kommer gå ner och när de får barn kommer de uppfostra dem sämre speciellt pojkar.

Politiker kommer knappast se detta som allvarligt de har bara perspektivet att HBTQ är förtryckta , aldrig att HBTQ kan vara förtryckande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in