Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Verkar mormoderns flicknamn intressant?
Min teori om motivet efter jag fick veta att en kusin håller på med bedrägerier är att den andra också gör det.
En del folkgrupper har odlat tjuvagenen i generationer.
Om BO hade lurat någon som inte tycker om att bli lurad kanske den blir irriterad.
Svenskar som blir lurade gör ju inget annat än samlar en grupp på FB och tycker synd om varandra.
De som har lite mer stake vidtar säkert åtgärder för att inte bli lurade igen.
Är bilden högst upp på denna sida, Jennifer? Är det inte lite rom i den ändå?
https://www.facebook.com/groups/3375572412483682/
FL och eventuellt kusinen har sina mödrars efternamn. Inte ovanligt om mödrar och fädrer är ogifta. Det du sysslar med är anekdotisk bevisföring, vilket tyder på att du saknar högskolepoäng. Sen kan en hyftsad begåvad räkna ut att innerbörden av "anekdotisk bevisföring" inte är en väg att gå även om man inte känner till begreppet.
Finns hundratalet Landin parallellt med BOs generation. Jag är avlägsen släkting till BO på den sidan, även om jag och andra har andra efternamn. Jag känner till kanske 100 av dessa ytligt. Välordnade liv, reko personer där jag skulle uppskatta att 7/10 i BOs mammas generation har högskoleutbildning. Brottsligt: Av dessa 100 pers kanske du skulle kunna gräva fram ett par jaktbrott eller rattfylleri på sin höjd.
BO var ungen dumskalle (ja, utifrån utfallet så kan man tycka det helt klart). Hon var filosofisk, smart och känslig. Hennes umgänge var troligen ett resultat av hennes revolt mot samhället. Hon var en stjärnelev i högstadiet i många ämnen samtidigt som hon hade låg tilltro till sina lärare. Jag känner flertalet såna människor - som är väldigt intelligenta men istället för att klättra på svenssonstegen gör de revolt mot densamma. Det är mitt intryck av vad jag hört om BO. Och att hänga med kriminella somalier är väl det yttersta uttrycket för att göra revolt mot Svensson?