2021-08-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Hur är det ställt mot privat personer från kriminellas sida? Kan dem hitta på en massa bötningar/skulder mot dessa och brukar dem vara seriösa? Jag menar risken är ju stor att en hederlig person går raka vägen till polisen? Kriminella, speciellt becknare vill väl inte ha en onödig polisanmälan mot sig?

Just bötningar av random Svenne är nog väldigt sällsynt. De fall som kommer närmast är väl när man ger sig på anhöriga till någon bötad kriminell eller någon som lånat pengar, fått fett pålägg och inte kan betala. Den de är ute efter har lämnat landet, typ, och då ger man sig på nära och kära. Däremot är det ju vanligt med vanliga rån av de mest varierande slag.
Citera
2021-08-04, 19:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booyou123
Hahaha,herregud, vilket utvecklinsstört troll du är

Du tror han är ett troll men lätt att tro det.
Självklart hittas det på en del.

Jag har sett honom i många trådar innan och han kan Stockholm och mycket av det som händer där.
Tror dock inte han varit så länge i Luleå och kommer inte från Luleå.

Det han skriver är intressant….
Citera
2021-08-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Okay, ett s.k paket. Hämtat, kanske från en s.k gömma då.
Det luktar ju panik lång väg.

Sedan undrar jag (som amatör jag är)

Det har här inne beskrivet att Frida [Vila i Frid(a)] blev skjuten med 5-6 skott i ansiktet.

Hur i h-e gick det till.
5 skott direkt. Det måste ha varit en automatare eller en typ, Uzi eller en gammal Scorpio.
Jag tänket lite om Andreas Danman som fick 3 skott i nacken i snabb följd.

Om nu Frida fick 5 skott så ser jag framför vissa scenarier.

Ett skott i pannan och resten liggande på marken.
Borde finnas kulor i marken då eftersom som någon sade att inga kulor fanns i huvudet på henne.

Eller..

Alla skotten träffade direkt.
Hon borde ju ramlat direkt ner.
Såvida inte vapnet sköt väldigt fort.

Jaja, detta var min lilla 5 centare i detta ärendet.

Fem skott i huvudet är naturligtvis en trådsanning och missförstånd av vad nåt vittne beskrivit.

Först avlossades en rad skott i snabb takt, därefter tog det en stund innan ytterligare ett skott avlossades.

Så skickliga skyttar handlar det knappast om så att dom på avstånd prickar flera skott rätt i huvudet. De första raden av skott har nog träffat var som helst på kroppen, rimligen främst bålen. Det sista skottet därefter är antagligen det som avlossats på nära håll och träffat huvudet och eftersom ansiktet var bortskjutet så kan vi väl anta att det skottet träffat bakifrån och gått ut genom ansiktet.

Det sista skottet är då alltså för att säkerställa att hon är avlivad.

Så tror jag.
Citera
2021-08-04, 20:00
Medlem
Är det någon som vet om ET ens kan ringa hem? Eller om han sitter och kvittrar i tron om att få möjlighet att just ringa hem.

Det är för underligt att han eller någon nära han ej dykt upp här och förnekat saker, så ensamvarg kan han ju knappast vara. Framförallt inte när hans far verkar ha de jobbet han har... och att han tillhör spannet av åldrar där samtidiga lever sina liv genom sociala medier. De hade ju enligt annan tråd inte varit första gången han blir fasttagen i så fall.

En big drippa koppling, men den kanske bör kollas upp?

För någon droppar ju både namn, platser och bilar... som nånstans verkar kunna stämma. Ev även ett mord som i så fall helt flugit under radarn, när Lisbeth Salander påstår att utpekade skytten själv är avliden sen några dagar.

🕵🏿‍♂️
Citera
2021-08-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag har en misstanke om att det är Simons pistol som dom använde under misshandeln, han fick kanske inte följa med bilarna utan sprang från platsen och slängde den antagligen i panik där han inte hade ögon på sig, dvs i gångtunneln.
Det är nog i så fall inte mordvapnet, har för mig att den låg i ett paket också.

Nja, osäkert. Det var ett vittne som såg en polis bära något från gångtunneln i ett paket. Kan ju ha varit en bevispåse han vikt ihop.
Citera
2021-08-04, 20:03
Medlem
Denna tråden alltså...

Om Intenog är E. T och det som skrivs om honom är sant så önskar man att han får samma öde som F. L..

Om det inte är han så hoppas jag der blir detsamma, vem fan håller på sådär för att jävlas?

Förövrigt så är mina 5 cent att F. L had it coming
Citera
2021-08-04, 20:09
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Fem skott i huvudet är naturligtvis en trådsanning och missförstånd av vad nåt vittne beskrivit.

Först avlossades en rad skott i snabb takt, därefter tog det en stund innan ytterligare ett skott avlossades.

Så skickliga skyttar handlar det knappast om så att dom på avstånd prickar flera skott rätt i huvudet. De första raden av skott har nog träffat var som helst på kroppen, rimligen främst bålen. Det sista skottet därefter är antagligen det som avlossats på nära håll och träffat huvudet och eftersom ansiktet var bortskjutet så kan vi väl anta att det skottet träffat bakifrån och gått ut genom ansiktet.

Det sista skottet är då alltså för att säkerställa att hon är avlivad.

Så tror jag.

Ja, jag tror på din hypotes. Sista skottet i nacken liggande på marken. Nådaskottet...
Ansiktet bortskjutet. Det kräver en bra kaliber med hög hastighet.
Ingen jevla startpistol direkt...
Citera
2021-08-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Verkar mormoderns flicknamn intressant?

Min teori om motivet efter jag fick veta att en kusin håller på med bedrägerier är att den andra också gör det.
En del folkgrupper har odlat tjuvagenen i generationer.
Om BO hade lurat någon som inte tycker om att bli lurad kanske den blir irriterad.

Svenskar som blir lurade gör ju inget annat än samlar en grupp på FB och tycker synd om varandra.
De som har lite mer stake vidtar säkert åtgärder för att inte bli lurade igen.

Är bilden högst upp på denna sida, Jennifer? Är det inte lite rom i den ändå?
https://www.facebook.com/groups/3375572412483682/

FL och eventuellt kusinen har sina mödrars efternamn. Inte ovanligt om mödrar och fädrer är ogifta. Det du sysslar med är anekdotisk bevisföring, vilket tyder på att du saknar högskolepoäng. Sen kan en hyftsad begåvad räkna ut att innerbörden av "anekdotisk bevisföring" inte är en väg att gå även om man inte känner till begreppet.

Finns hundratalet Landin parallellt med BOs generation. Jag är avlägsen släkting till BO på den sidan, även om jag och andra har andra efternamn. Jag känner till kanske 100 av dessa ytligt. Välordnade liv, reko personer där jag skulle uppskatta att 7/10 i BOs mammas generation har högskoleutbildning. Brottsligt: Av dessa 100 pers kanske du skulle kunna gräva fram ett par jaktbrott eller rattfylleri på sin höjd.

BO var ungen dumskalle (ja, utifrån utfallet så kan man tycka det helt klart). Hon var filosofisk, smart och känslig. Hennes umgänge var troligen ett resultat av hennes revolt mot samhället. Hon var en stjärnelev i högstadiet i många ämnen samtidigt som hon hade låg tilltro till sina lärare. Jag känner flertalet såna människor - som är väldigt intelligenta men istället för att klättra på svenssonstegen gör de revolt mot densamma. Det är mitt intryck av vad jag hört om BO. Och att hänga med kriminella somalier är väl det yttersta uttrycket för att göra revolt mot Svensson?
Citera
2021-08-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det har du rätt i. Vapnet måste ha placerats där av någon som gått till fots.

Då är det nog Simons vapen, ditplacerat av honom själv. Hans somaliska herrar tjackade ju spikskor och drog därifrån. Själv blev han kvar i Luleå.

Varför lägger han undan vapnet? Jo, det är hans och han vill inte åka på grovt vapenbrott med två års minimum i påföljd, om han nu inte mördat någon.

Jag tror att Simon samarbetar ganska bra med utredarna just nu.
Nej brushan han holder tyst
Citera
2021-08-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Nej brushan han holder tyst

Jag tror inte heller att han är den som pratar.
Citera
2021-08-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Jag tror inte heller att han är den som pratar.
Neeej, han holder tyst och tar straffet vis han döms..
Citera
2021-08-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Polisen har gjort en avspärrning/genomsökning av området kring mordet i dag (Onsdag). Om dom hittat något eller vad anledningen till detta var vill dom inte säga. Nedan ett uttalande av åklagaren.

Frågan om Simon berättat något som föranleder detta sök?

Kan det finnas något intressant nedgrävt i området som FL inte var beredd att ge upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in