2021-08-04, 15:44
  #2341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Jaha, tror inte det framkommit någon FUP om det, eller så har jag missat den. Men den enda kopplingen som finns är att det även då rört sig om somalier. Vad gäller kvinnan som spekulerats möjligen kunnat befinna sig i bilen (ej bekräftat om där ens fanns en kvinna) så är det isåfall dottern till bilens misstänkta ägare, hon är dock helsvensk och inte denne Dannes flickvän som är somalier enligt Intenog

Nej, ingen FUP har droppats om det. Men om någon ville?

Ja, det kan mycket väl vara dottern, verkar logiskt. Vore bra att få det klarlagt, kan ju vara någon annan. Ju mer vi får fram om bybornas umgänge, ju bättre pussel kan vi lägga. I FUP finns nog förhör med henne. Kan innehålla intressant info även om jag misstänker att det mest är inga kommentarer. Skulle damen vara FL kan det finnas vittnesmål som förklarar varför hon sköts. Är damen Ys syrra ökar tilltron till vissa andra uppgifter lämnade i tråden.
Citera
2021-08-04, 15:44
  #2342
Medlem
Dessutom kryddar Salander aka intenog hela historien med att den utpekade skytten själv ska ha blivit bragd av livet inom ett dygn efter mordet. Som bevis för detta har Salander tillgång till den utpekade skyttens fd väst.

c'est le chaos/bordell
Citera
2021-08-04, 15:46
  #2343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Bilen är en mörk Volvo. Ägs av en av cheferna på Spendrupd men körs av sonen som drogar värre än jag, Danne och Kevin tillsammans. Han är dömd för massa skit i Stockholm och är jagad och är här uppe för kunna Chilla under sommaren. Pluggade tidigare på Franska skolan. Han och hans kompis M köpte och sålde för gänget i Hässelby/Vällingby, Bodde på HVB hem i Östervåla men rymde och är på rymmen med bilen.

Vilken bil då?
Citera
2021-08-04, 15:51
  #2344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Flöddertorskar brukar ha en rätt så vild verklighetsuppfattning och ofta svårt att lägga den i ord, med det sagt så betyder det inte att hen ljuger, det är bara sanningarna som flyter ihop till en enda sörja.

Ungefär så. Men tyvärr ger LSD även hallisar.
Citera
2021-08-04, 15:53
  #2345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vilken bil då?
Som Frida, Dannes flickvän och Simon åkte med. Får backa om att det är en Volvo, Men den är mörk och snygg. Inte mer än ett år gammal. Lyssna alltså du måste tända av och lyssna.
__________________
Senast redigerad av intenog 2021-08-04 kl. 15:55.
Citera
2021-08-04, 15:54
  #2346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ungefär så. Men tyvärr ger LSD även hallisar.

Flödder är benso, LSD är något helt annat
Citera
2021-08-04, 15:59
  #2347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Som Frida, Dannes flickvän och Simon åkte med. Får backa om att det är en Volvo, Men den är mörk och snygg. Inte mer än ett år gammal. Lyssna alltså du måste tända av och lyssna.

Jaha, du pratar om den bilen. Då är det inte samma bil som vi diskuterade användes vid misshandeln på Hertsön och som då kördes av ett gäng somalier?
Citera
2021-08-04, 15:59
  #2348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Som Frida, Dannes flickvän och Simon åkte med. Får backa om att det är en Volvo, Men den är mörk och snygg. Inte mer än ett år gammal. Lyssna alltså du måste tända av och lyssna.

Du skriver en massa. Säg bara vem det var sköt din flickvän? Ut med det istället för att vilseleda halva landet. Den här tråden är en av de mest sedda i Flashbacks 20-årige historia.

Ut med det nu, vem var det som sköt Frida som blåste Ismael?
Citera
2021-08-04, 16:01
  #2349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Flödder är benso, LSD är något helt annat

Jag vet.
Citera
2021-08-04, 16:05
  #2350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
För att snacka somalier, deras göranden och bekanta i Luleå har jag gjort en del efterforskningar…. Osäkert om de har något med det här brottet att göra men kanske.

Den 18 november 2020 stoppade polisen en bil i Boden. I bilen satt Y*hye och en kvinnlig bekant. Bilen stannades ytterligare en gång senare samma dag och då hade Ninow tillkommit.

Den 20 november misstänks Y*hye, Ninow och B*hnan ha genomfört ett rån på Hertsön. De frias senare för det trots hyfsat bra bevis. BO, som vittnade mot de tre, har nu försvunnit ur den publika folkbokföringen.

Den 22 och 23 november stannades samma bil i Rinkeby. I bilen hittades kvinnan, Y*hye, Ninow och B*hnan.

Bilen stoppas igen den 24 november och nu är de tillbaka i Boden. Samma 4 i bilen.

Den 27 december stoppar polisen en annan bil i Luleå. I bilen finns kvinnan, Y och N.

Bilen, en grå Audi A6 Avant av 2012 års modell, ägs av en 50-årig man i Luleå som jag inte tror är inblandad i detta. I familjen finns dock två barn som dömts i flera brottsmål. En nu 18-årig S*muel Beckm*n och hans två år äldre syster Reb3cc*. På sin fejja ger systern inte intryck av att vara särskilt brottslig, kanske har hon rätat upp sitt liv. Hon har uppenbarligen åtminstone tidigare haft åtskilliga afghanska vänner så kanske har hon rökt en och annan joint, vilket skulle förklara hennes domar. Brodern däremot framställer sig gärna (fast mindre framgångsrikt) som en wannabegangsta. Tydligen till familjens stora sorg. Vän med den häktade SV på fejjan.

Någon av dessa tycks ha hamnat i riktigt dåligt sällskap och nu är de uthängda här. Jag beklagar detta men så kan det gå. Kom gärna in och förklara er.

Frågan är nu vem den okända kvinnan är. Är det syster R eller är det FL eller någon annan? Den som vill ha svar rekommenderas begära ut FUP för mål B 3431-20 vid Luleå tingsrätt. Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Bilen är en mörk Volvo. Ägs av en av cheferna på Spendrupd men körs av sonen som drogar värre än jag, Danne och Kevin tillsammans. Han är dömd för massa skit i Stockholm och är jagad och är här uppe för kunna Chilla under sommaren. Pluggade tidigare på Franska skolan. Han och hans kompis M köpte och sålde för gänget i Hässelby/Vällingby, Bodde på HVB hem i Östervåla men rymde och är på rymmen med bilen.

Detta rör sig om två olika bilar som jag förstår det. Någon som kan bekräfta?
Citera
2021-08-04, 16:06
  #2351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowmoo
Du skrev ju att du och Simon hade planerat om hur han skulle kunna sitta häktat så länge som möjligt för att kunna få pengar för att han suttit felaktigt häktad ?

Är inte det att tolka som att du och Simon då har planerat hur ni ska mörda Frida då ? för inte har ni då hunnit planera något från då mordet begicks och tills han grips ...

Och eftersom polisen inte har plockat in dig så tyder ju mycket på att det du skriver här inte stämmer

Du har skrivit att du har hittat gömman osvosv Polisen har nog redan tagit reda på vem du är och OM du skulle ha Planerat med Simon hur han skulle få sitta häktad så länge som möjligt så lär ju inte du ha tillgång till elektronik just nu

Nej nej det var inte jag och Simon utan jag och Danne tänkte råna Simon på skadeståndet om han får sitta häktad länge. Min stalker har en inspelning där jag säger till Danne att vi måste skippa det och försöka få ut grabben innan han golar ner allting även gamla grejer. Varken Danne eller jag vill sitta inne för gamla saker och vi är inte inblandade i mordet på lilla Frida. Vi försökte till och med fixa en vakthund åt henne. Jag skrev till försvaret att jag ville ha en hund.
Citera
2021-08-04, 16:06
  #2352
Medlem
7y11s avatar
"Under onsdagen spärrades mordplatsen på Notviken av på nytt på order av åklagaren. Nya fynd gjordes men vad poliserna hittade vill ingen kommentera."

Vad kan ha hittas denna gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in