2021-08-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Denna uppbrända bil är den enda faktauppgiften hittills som pekar mot rinkebytingarna. Indicier är väl påståendena att en av bilarna skall ha rört sig mot Boden och att hon avrättades med flera skott mot huvudet. Osäkra uppgifter dock. Sedan naturligtvis polisens uppgifter genom media. Byborna rörde ju sig i Boden när de vid ett flertal tillfällen stoppades av polisen.

Ingen som beställt FUP från målet med misshandeln på Hertsön? Vore intressant få veta vem kvinnan i bilen var. Tror hon misstänktes för att ha suttit i bilen under misshandeln. Går även bra att traska in på TR och be att få läsa på plats. B 3431-20.

Vilken misshandel yrar du om? Det finns en FUP länkad i tråden till misshandeln på Edeforsgatan, det ligger på Örnäset.
Citera
2021-08-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Tack!

Någonting har ju polisen för att han häktas och är misstänkt för mord.
fyfan för honom
Citera
2021-08-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag skrev om Dannes tjej för en månad sedan I tråden om mordet på Ismail. Då fanns det andra användare som visste ven hon var så det är inget jag bara hittar på här och nu.

Du vet väldigt mycket om detta mord (verkar det som just nu) du har hjälpt till att hitta Dannes tjejs försvunna smycke/nyckel..som ni hittade men du vet fortfarande inte vad det var..
Du berättar mer än gärna om saker här så det förvånar mig att du inte suttit på förhör hos polisen, därför tror jag att polisen redan vet om att någon säljer ut ET , och inte lägger stor energi på just han..
Citera
2021-08-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Någonting har ju polisen för att han häktas och är misstänkt för mord.
fyfan för honom

Räcker med att ha befunnit sig i området för att häktas, man behöver inte ens vara skyldig för att omhändertas under utredning. Det ska bli intressant att se om han blir åtalad, inte ens det innebär att man är skyldig. Det är upp till tingsrätten att avgöra skuldbilden, inte åklagaren. I åklagarens ögon är alla skyldiga tills frikända i TR.
Citera
2021-08-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Vilken misshandel yrar du om? Det finns en FUP länkad i tråden till misshandeln på Edeforsgatan, det ligger på Örnäset.

Den på Hertsön:

(FB) Kriminell grupp från Stockholm kopplas till brutalt rån 20/11 -20 på Hertsön Luleå
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30
Citera
2021-08-04, 15:20
Medlem
Citat:
Pistolen de hittade stämmer med misshandeln men inte mordet, det stämmer. Däremot letar de inte efter hylsor utan smycket som Dannes flickvän tappade eller om det var nyckeln.

Du skrev ju att du och Simon hade planerat om hur han skulle kunna sitta häktat så länge som möjligt för att kunna få pengar för att han suttit felaktigt häktad ?

Är inte det att tolka som att du och Simon då har planerat hur ni ska mörda Frida då ? för inte har ni då hunnit planera något från då mordet begicks och tills han grips ...

Och eftersom polisen inte har plockat in dig så tyder ju mycket på att det du skriver här inte stämmer

Du har skrivit att du har hittat gömman osvosv Polisen har nog redan tagit reda på vem du är och OM du skulle ha Planerat med Simon hur han skulle få sitta häktad så länge som möjligt så lär ju inte du ha tillgång till elektronik just nu
Citera
2021-08-04, 15:25
Medlem
Så först kommer detta fram

Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
De är en ung tjej som blivit skjuten
Enligt uppgifter ska hon och hennes pojkvän stått å fiskat och en skåpbil ska ha kommit fram och ur den klev 2 personer ut och började skjuta och de träffade flickan i typ 15 års åldern som dog på plats
Polis står i närområdet med tung beväpning 00.45

Sen detta

Citat:
Ursprungligen postat av Gurktjejen
Då det är min man som filmat två av dessa vad som såg ut att va ungdomar. Men dem var 5st som kom springande dem delade på sig och sprang tre st på en sidan av huset och två som min man då fångade på film tog då en annan väg. Dessa tre som tog en annan väg var också och sprang runt och det såg ut som dom gjorde något vid tvättstugan som ligger där. Dem kom iaf springande upp på skolgården alla 5 sedan delade sig. Det va 5 skott. Först 2 skott sedan 3. Var väldigt tätt men vi bor en liten bit bort så kan ha varit 6skott men vi hörde iaf 5. Dom två killarna som höll ihop mötte en granne såg väldigt nervös ut och ena såg ut att fumla med något i fickorna.

Och så nu mitt i allt har detta hänt

Citat:
Först åkte Frida och Dannes tjej dit för att träffa Simon, han ville ha sin pistol. Den låg i gömman så då åkte Frida och Dannes tjej till gömman. Sedan åkte Frida med pistolen till Simon och Dannes tjej kom hem för hon ville inte åka tillbaka. Då upptäckte hon att hon tappat sitt smycke/någon jävla nyckel. Hon skrev till Simon och Frida att hon tappat den i bilen eller platsen. Efter mordet drog hon och Danne och Kevin och jag ner dit och hittade den. Tror polisen vill hitta den för att knyta Dannes tjej till platsen.

Så de lär rimligtvis finnas massor med vittnen till allt, framförallt de som sprang. Om nu skyttarna kom i en skåpbil (är det en skåpbil som påträffad eldad?)

Sen mitt i allt kaos med avspärrningar hit och dit, så dyker trådens egen Lisbeth Salander upp med vänner och städar upp platsen på ev föremål 🤦🏻‍♂️

Motivet ska vara drogskulder, men det har även framgått att det ev kan handla om fejkat Hasch från Västerås som sålts för stora summor.

Så motiv oklart, även ev skytt/skyttar oklart. Även oklart om det fanns en skåpbil eller om alla iblandade löpte till skogs
Citera
2021-08-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Så först kommer detta fram

Sen detta

Och så nu mitt i allt har detta hänt

Så de lär rimligtvis finnas massor med vittnen till allt, framförallt de som sprang. Om nu skyttarna kom i en skåpbil (är det en skåpbil som påträffad eldad?)

Sen mitt i allt kaos med avspärrningar hit och dit, så dyker trådens egen Lisbeth Salander upp med vänner och städar upp platsen på ev föremål 🤦🏻‍♂️

Motivet ska vara drogskulder, men det har även framgått att det ev kan handla om fejkat Hasch från Västerås som sålts för stora summor.

Så motiv oklart, även ev skytt/skyttar oklart. Även oklart om det fanns en skåpbil eller om alla iblandade löpte till skogs
Inte bara skulder..
Citera
2021-08-04, 15:31
Medlem
Citat:
Den på Hertsön:

(FB) Kriminell grupp från Stockholm kopplas till brutalt rån 20/11 -20 på Hertsön Luleå
(FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30

Jaha, tror inte det framkommit någon FUP om det, eller så har jag missat den. Men den enda kopplingen som finns är att det även då rört sig om somalier. Vad gäller kvinnan som spekulerats möjligen kunnat befinna sig i bilen (ej bekräftat om där ens fanns en kvinna) så är det isåfall dottern till bilens misstänkta ägare, hon är dock helsvensk och inte denne "Dannes flickvän" som är somalier enligt Intenog
Senast redigerad av lesspalivet 2021-08-04 kl. 15:42.
Citera
2021-08-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Jaha, tror inte det framkommit någon FUP om det, eller så har jag missat den. Men den enda kopplingen som finns är att det även då rört sig om somalier. Vad gäller kvinnan som spekulerats möjligen kunnat befinna sig i bilen (ej bekräftat om där ens fanns en kvinna) så är det isåfall dottern till bilens misstänkta ägare, hon är dock helsvensk och inte denne Dannes flickvän som är somalier enligt Intenog

Bilen är en mörk Volvo. Ägs av en av cheferna på Spendrupd men körs av sonen som drogar värre än jag, Danne och Kevin tillsammans. Han är dömd för massa skit i Stockholm och är jagad och är här uppe för kunna Chilla under sommaren. Pluggade tidigare på Franska skolan. Han och hans kompis M köpte och sålde för gänget i Hässelby/Vällingby, Bodde på HVB hem i Östervåla men rymde och är på rymmen med bilen.
Senast redigerad av intenog 2021-08-04 kl. 15:40.
Citera
2021-08-04, 15:37
Medlem
Citat:
Aha. 😞
Man kan känna beundran för honom på flera sätt. Han är en duktig och väldigt flitig grävare och har dessutom (tyvärr) stora litterära kvaliteter då och då. Hans kunskapsområden är väl sådana att man skulle kunna tro på ET. Men, men…

Flöddertorskar brukar ha en rätt så vild verklighetsuppfattning och ofta svårt att lägga den i ord, med det sagt så betyder det inte att hen ljuger, det är bara sanningarna som flyter ihop till en enda sörja.
Citera
2021-08-04, 15:40
Medlem
Citat:
Bilen är en mörk Volvo. Ägs av en av cheferna på Spendrupd men körs av sonen som drogar värre än jag, Danne och Kevin tillsammans. Han är dömd för massa skit i Stockholm och är jagad och är här uppe för kunna Chilla under sommaren. Pluggade tidigare på Franska skolan.

Där kom den, det är altså S*m**ls farsa som äger bilen och sonen är kopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in