Så först kommer detta fram
Citat:
Ursprungligen postat av
Buddha111
De är en ung tjej som blivit skjuten
Enligt uppgifter ska hon och hennes pojkvän stått å fiskat och en skåpbil ska ha kommit fram och ur den klev 2 personer ut och började skjuta och de träffade flickan i typ 15 års åldern som dog på plats
Polis står i närområdet med tung beväpning 00.45
Sen detta
Citat:
Ursprungligen postat av
Gurktjejen
Då det är min man som filmat två av dessa vad som såg ut att va ungdomar. Men dem var 5st som kom springande dem delade på sig och sprang tre st på en sidan av huset och två som min man då fångade på film tog då en annan väg. Dessa tre som tog en annan väg var också och sprang runt och det såg ut som dom gjorde något vid tvättstugan som ligger där. Dem kom iaf springande upp på skolgården alla 5 sedan delade sig. Det va 5 skott. Först 2 skott sedan 3. Var väldigt tätt men vi bor en liten bit bort så kan ha varit 6skott men vi hörde iaf 5. Dom två killarna som höll ihop mötte en granne såg väldigt nervös ut och ena såg ut att fumla med något i fickorna.
Och så nu mitt i allt har detta hänt
Citat:
Ursprungligen postat av
intenog
Först åkte Frida och Dannes tjej dit för att träffa Simon, han ville ha sin pistol. Den låg i gömman så då åkte Frida och Dannes tjej till gömman. Sedan åkte Frida med pistolen till Simon och Dannes tjej kom hem för hon ville inte åka tillbaka. Då upptäckte hon att hon tappat sitt smycke/någon jävla nyckel. Hon skrev till Simon och Frida att hon tappat den i bilen eller platsen. Efter mordet drog hon och Danne och Kevin och jag ner dit och hittade den. Tror polisen vill hitta den för att knyta Dannes tjej till platsen.
Så de lär rimligtvis finnas massor med vittnen till allt, framförallt de som sprang. Om nu skyttarna kom i en skåpbil (är det en skåpbil som påträffad eldad?)
Sen mitt i allt kaos med avspärrningar hit och dit, så dyker trådens egen Lisbeth Salander upp med vänner och städar upp platsen på ev föremål 🤦🏻♂️
Motivet ska vara drogskulder, men det har även framgått att det ev kan handla om fejkat Hasch från Västerås som sålts för stora summor.
Så motiv oklart, även ev skytt/skyttar oklart. Även oklart om det fanns en skåpbil eller om alla iblandade löpte till skogs