Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Du är väl inte så korkad att du inte förstår att det har med säsong att göra? Samma nedåtgående kurva skedde förra året utan vaccin. Om vaccinet har någon effekt på de äldre åldersgrupperna får vi se i vinter. För personer under 50 är riskreduceringen effektivt noll.
Tror du på fullt allvar att all världens länder betalar miljarder för vacciner som inte har någon som helst verkan? Säsong och säsong. Det kan absolut påverka, men vad jag vet är det rätt varmt i Indien och på många andra ställen där smittan har spridits i hög hastighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kajusi
Mm precis, och det bara för att staten spridit smittan.
Jag är ingen antivaxer.
Jävla banan, så jävla trångsynt.
Ta vaccinet om du vill men tvinga inte på andra det.
Jag har själv tagit Pfizers vaccin och jag tänker inte tvinga någon annan. Det gör vi inte i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Love.Thy.Neighbor
Många av de som avled i början fick ju inte adekvat vård, en hel del verkar ha avlidit på grund av att de nekades vård eller ej fick adekvat vård (syrgas) och gavs morfin som påverkar andningsförmågan negativt.
Det har redan kommit fram och t.o.m. skrivits om i MSM.
Dessutom har man sannolikt bokfört många som dött av andra orsaker som att de har avlidit av covid och inte MED (de råkade dö efter att ha testats positivt för covid).
I början testades inte heller lika många, en hel del verkar inte ha testats alls trots symtom, detta har ju också framkommit i media.
Ursäkta frågan, men vad är din poäng?

Att vaccin är verkningslöst?
Sedan årsskiftet har vi testat många och trenden är att smittspridningen gått ner. I början av pandemin hade vi inte kapacitet att testa alla, men det var nästan ett år sedan.
Vad gäller skillnaderna mellan folk som dött AV eller MED covid-19 så är den säkert inte jättestor. Jag tror inte att tusentals dött i trafikolyckor eller för att de halkat på en isfläck 29 dagar efter att de bekräftats ha covid-19. Och som du säger, i början testade vi inte alla. Säkerligen har en del som dött av covid-19 fått andra dödsorsaker för att de inte testats.
För mig är det intressanta om det är covid-19 som orsakat en för tidig död. Inte om man dött AV eller MED covid-19.