Citat:
Ursprungligen postat av
Chantre
Jag har begärt ut häktningsframställan från TR så att vi kan få ut namnen på dem. När det gäller Sydsvenskans artikel i övrigt: ett av brödraparen är Biggie och hans brorsa, som nu är häktade för narkotikabrott. EDIT: jag ska kontakta TR och se om jag kan få ut något om häktningen osv. Andra brödraparet är Amir och Fakhry. Sista minns jag inte, kanske någon kan fylla på.
"Överst i hierarkin: Två bröder, 33 och 32 år gamla. Misstanken är att de styrt nätverket som stått för omfattande införsel av narkotika till Malmö, försäljningen i staden och grossisthandel uppåt landet. Båda har tidigare avtjänat fängelsestraff för grova bedrägerier respektive grov misshandel – men har inga långa belastningsregister. De misstänks ha hållit sig på armlängds avstånd för knarket och våldet.
Hösten 2018 lämnade båda bröderna Sverige, innan de hann delges misstanke om grova bidragsbrott och assistansbedrägerier.
Brödraparet i mitten: 25 och 23 år gamla. Båda betraktas som extremt våldsbenägna, den yngre misstänks för inblandning i fem mord i Malmö, utan att kunna dömas. Båda lämnade Malmö år 2018 för den spanska solkusten där de ingått i ”Los Suecos”, som anklagas för flera kontraktsmord. 25-åringen sitter häktad i Spanien – 23-åringen är på flykt men jagas internationellt.
Det tredje brödraparet: Var inledningsvis högaktuella i utredningen. Den ene av dem, 24 år gammal, greps och dömdes hösten 2016 till ett års fängelse för ett tillslag mot en bilhandlare där fordon värda 1,2 miljoner kronor stals. Hans ett år äldre bror sköts ihjäl i en uppgörelse i Stockholm senare samma år."