2021-07-24, 22:10
Medlem
superurban08s avatar
Tre anhållna för grovt vapenbrott efter biljakt
24 juli 2021 03:25
Tre män i 20-årsåldern är anhållna för grovt vapenbrott efter en biljakt i Limhamn natten till lördagen. Biljakten slutade på Utsiktsvägen vid Luftkastellet.

Intressant att se allt fler tillslag sker i Malmö gällande grovt vapenbrott?

Någon som har hela artikeln?

Vilken gruppering?
Citera
2021-07-24, 22:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
En polispatrull jagade strax innan 02 i natt en bil från centrala Malmö mot Limhamn. Bilföraren vägrade att stanna och fler polispatruller anslöt i jakten. Bilen körde mot Öresundsbron där den vek av in på Utsiktsvägen som är en återvändsgata. Vid Luftkastellet stannande bilen och tre personer kunde kommenderas ut ur bilen. De tre personerna i bilen greps på platsen misstänkta för ett grovt brott enligt polisens yttre befäl. Vid 02.15-tiden transporterades de gripna i varsin polisbil in till polishuset för förhör. Den bil de kört beslagtogs av polisen och kommer att bärgas från platsen. Vilken typ av brott personerna är gripna för var polisen på platsen förtegen om.

Bilder:

https://www.pppress.se/nyhet/tre-gri...a-utsiksvagen/

Fick för mig att det var bilen de hade snott?

Citat:
Föraren är även misstänkt grovt rattfylleri, grov olovlig körning, grov vårdslöshet i trafik och olovligt brukande.
Citera
2021-07-24, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bilder:

https://www.pppress.se/nyhet/tre-gri...a-utsiksvagen/

Fick för mig att det var bilen de hade snott?

Européer alltså, eftersom muslimer inte bukar alkohol?
Citera
2021-07-24, 23:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Européer alltså, eftersom muslimer inte bukar alkohol?
Nu stod ju texten "grovt rattfylleri" i Sydsvenskan. Går man på källan hos polisen så står det:

Citat:
Polis försöker stoppa en personbil för kontroll vid Limhamn. Bilen vägrar dock att stanna och försöker köra ifrån polisbilen. Färden går söderut och bilen kör in på Utsiktsvägen där det dock kort därefter blir stopp. I den misstänkt stulna bilen finns tre män i 20-årsåldern som grips och föraren medtas för provtagning misstänkt för grovt drograttfylleri, grov olovlig körning, grov vårdslöshet i trafik och olovligt brukande. Bilen tas i beslag i väntan på ytterligare utredning.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...n-stold-malmo/

Rattfylla ska väl få sydsvenskanläsaren att tro att det är Herr Svensson som har gripits. Snarare är det Herr Nysvensk.
Citera
2021-07-25, 00:50
Medlem
superurban08s avatar
Enligt sydsvenskan så är det gällande grovt vapenbrott med?
Citera
2021-07-25, 00:55
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Enligt sydsvenskan så är det gällande grovt vapenbrott med?
Ja.

Citat:
Bilen som misstänkts för att vara stulen beslagtogs av polisen och har bärgats från platsen.
Citat:
Minst nio polisbilar åkte till platsen. Det krävdes tre för att få bilen att stanna, sen tog sig ytterligare bilar till platsen för att spåra på platsen och hjälpa till med bärgning.
Citat:
De tre personerna greps på platsen, bland annat misstänkta för grovt vapenbrott.
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-2...-efter-biljakt
Citera
2021-07-25, 08:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ja.

https://www.sydsvenskan.se/2021-07-2...-efter-biljakt

Betalvägg!
Citera
2021-07-31, 21:30
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Senast förra helgen kunde polisen gripa tre gängmedlemmar efter en biljakt i Limhamn som slutade vid Luftkastellet. De sitter nu häktade misstänkta för grovt vapenbrott och en av dem för flera trafikbrott.
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-3...s-gangkonflikt
Citera
2021-07-31, 22:31
Moderator
Mappings avatar
Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-3...s-gangkonflikt

Jag har begärt ut häktningsframställan från TR så att vi kan få ut namnen på dem. När det gäller Sydsvenskans artikel i övrigt: ett av brödraparen är Biggie och hans brorsa, som nu är häktade för narkotikabrott. EDIT: jag ska kontakta TR och se om jag kan få ut något om häktningen osv. Andra brödraparet är Amir och Fakhry. Sista minns jag inte, kanske någon kan fylla på.

"Överst i hierarkin: Två bröder, 33 och 32 år gamla. Misstanken är att de styrt nätverket som stått för omfattande införsel av narkotika till Malmö, försäljningen i staden och grossisthandel uppåt landet. Båda har tidigare avtjänat fängelsestraff för grova bedrägerier respektive grov misshandel – men har inga långa belastningsregister. De misstänks ha hållit sig på armlängds avstånd för knarket och våldet.
Hösten 2018 lämnade båda bröderna Sverige, innan de hann delges misstanke om grova bidragsbrott och assistansbedrägerier.

Brödraparet i mitten: 25 och 23 år gamla. Båda betraktas som extremt våldsbenägna, den yngre misstänks för inblandning i fem mord i Malmö, utan att kunna dömas. Båda lämnade Malmö år 2018 för den spanska solkusten där de ingått i ”Los Suecos”, som anklagas för flera kontraktsmord. 25-åringen sitter häktad i Spanien – 23-åringen är på flykt men jagas internationellt.

Det tredje brödraparet: Var inledningsvis högaktuella i utredningen. Den ene av dem, 24 år gammal, greps och dömdes hösten 2016 till ett års fängelse för ett tillslag mot en bilhandlare där fordon värda 1,2 miljoner kronor stals. Hans ett år äldre bror sköts ihjäl i en uppgörelse i Stockholm senare samma år."
Senast redigerad av Mapping 2021-07-31 kl. 22:36.
Citera
2021-07-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag har begärt ut häktningsframställan från TR så att vi kan få ut namnen på dem. När det gäller Sydsvenskans artikel i övrigt: ett av brödraparen är Biggie och hans brorsa, som nu är häktade för narkotikabrott. EDIT: jag ska kontakta TR och se om jag kan få ut något om häktningen osv. Andra brödraparet är Amir och Fakhry. Sista minns jag inte, kanske någon kan fylla på.

"Överst i hierarkin: Två bröder, 33 och 32 år gamla. Misstanken är att de styrt nätverket som stått för omfattande införsel av narkotika till Malmö, försäljningen i staden och grossisthandel uppåt landet. Båda har tidigare avtjänat fängelsestraff för grova bedrägerier respektive grov misshandel – men har inga långa belastningsregister. De misstänks ha hållit sig på armlängds avstånd för knarket och våldet.
Hösten 2018 lämnade båda bröderna Sverige, innan de hann delges misstanke om grova bidragsbrott och assistansbedrägerier.

Brödraparet i mitten: 25 och 23 år gamla. Båda betraktas som extremt våldsbenägna, den yngre misstänks för inblandning i fem mord i Malmö, utan att kunna dömas. Båda lämnade Malmö år 2018 för den spanska solkusten där de ingått i ”Los Suecos”, som anklagas för flera kontraktsmord. 25-åringen sitter häktad i Spanien – 23-åringen är på flykt men jagas internationellt.

Det tredje brödraparet: Var inledningsvis högaktuella i utredningen. Den ene av dem, 24 år gammal, greps och dömdes hösten 2016 till ett års fängelse för ett tillslag mot en bilhandlare där fordon värda 1,2 miljoner kronor stals. Hans ett år äldre bror sköts ihjäl i en uppgörelse i Stockholm senare samma år."

Det tredje brödraparet borde väl vara Qasim? A2 sköts i december -16.
Citera
2021-07-31, 23:32
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det tredje brödraparet borde väl vara Qasim? A2 sköts i december -16.

Ja, jag tror du har helt rätt i det. Jag reagerade på tidpunkten för ena broderns död, och du har rätt i att det måste vara A2.
Citera
2021-08-03, 20:48
Moderator
Mappings avatar
Jaha, mina vänner, här är alltså de tre som häktats:

Y*ser Abdel*ziz

Jon*than Håk*nsson

George H*noun Sa*do

*=a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera