2021-08-03, 10:43
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindogg45
Ja jag tänkte ändå PCT.

Leta upp en fungerande roid calculator på nätet så vet du. Testo E bör vara ute efter 4 veckor, och susta lite längre, kommer inte ihåg exakt. Du har alltid valet att gå av utan cancermedicinerna, och i så fall rekommenderar jag sätta lite hcg i slutet på kuren. Jag personligen mår klart bättre av det så. E, C och Susta går långsamt ut kroppen, så den hinner fatta vad som händer och sakta sätta igång produktionen. 12 veckor är ingenting, jag gick av efter flera år och hade inga direkta problem. Visst, tappade lite styrka, vikt och sexlust i början men det får man räkna med.
Citera
2021-08-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Leta upp en fungerande roid calculator på nätet så vet du. Testo E bör vara ute efter 4 veckor, och susta lite längre, kommer inte ihåg exakt. Du har alltid valet att gå av utan cancermedicinerna, och i så fall rekommenderar jag sätta lite hcg i slutet på kuren. Jag personligen mår klart bättre av det så. E, C och Susta går långsamt ut kroppen, så den hinner fatta vad som händer och sakta sätta igång produktionen. 12 veckor är ingenting, jag gick av efter flera år och hade inga direkta problem. Visst, tappade lite styrka, vikt och sexlust i början men det får man räkna med.
Aa okej, enligt En sida här så ska man börja med PCT på sustanon efter 3-4 veckor. Men jag har gammalt HCG hemma som gick ut för 2 år sen, Vet ej om jag ska köpa nytt eller behålla det.
Citera
2021-08-05, 04:06
Medlem
Jag tror absolut det räcker! Som du skrev så mår du bra, det är ett gott tecken på återhämtning. Sen hade jag trappat ner på nolvan och clomiden nästa gång. Alltid bra att hålla så jävla nivåer det går när man mixtrar med hormoner.

Sen är jag lite nyfiken på varför du bara kör 9 veckor testo e kur? Är ju en såpass långsam ester så tar ju typ 4+ veckor innan du ligger på stadiga nivåer. 14-16 veckor+ är väll mer vettigt enligt mig. Men verkar ju ha funkat bra för dig ändå!👍🏼
Citera
2021-08-05, 22:18
Medlem
Hej och på förhand tackar jag för svar.

Tänkte köra en Testo e 250mg e4d kur på 12 veckor
är detta en bra pct:

Dag 1-7: Nolva 40mg/ED
Dag 7-30 20mg/ED

och under kuren vid gynokänningar:

40mg/ED till känningarna slutar
20mg/ED 2 veckor efter samt avbruten kur

eller bör något tilläggas?
Citera
2021-08-07, 11:45
Medlem
ni som fått känningar och är säkra på att det är gyno, hur har det känts?

Jag har precis kört 3v med testo E 250mg e5d och trott att jag haft känningar sen start till o från.
Körde Armidex en V 0,25 e2d men mådde lite sämre kände jag och tog inte mer.
Nu är bröstvårtorna rätt hårda emellanåt och jag går o klämmer o känner ifall jag fått något, bara de gör ju vårtorna mer ömma.
Det jag märkt är att de känns som är vårtan är mer fyllig/massiv på nåt sätt, fast den inte växt i storlek.

Hur tydligt har ni fått värk och kliningar?
Citera
2021-08-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkansLever
Hej och på förhand tackar jag för svar.

Tänkte köra en Testo e 250mg e4d kur på 12 veckor
är detta en bra pct:

Dag 7-30 20mg/ED

eller bör något tilläggas?
Det ser ut som en passande PCT sett till längden på den och längden på din testo-kur.
Du skriver dock inte när du börjar PCT'n. Hur länge efter sista testoskottet.
Annars är väl en vanlig fyraveckors-PCT: 40+40+20+20. Som blir 28 dagar istället för din som blir 30 dagar.
Jag hade hellre valt din variant dock.

Om du får gynokänningar beror det på högt östrogen. Då behöver du en AI för sänka östrogennivåerna. Nolvadex är inte en AI. Du kan komma undan utan en AI om du fortsätter med lågdos nolvadex efter gynokänningarna släppt, fortlöpt under kuren. För att hålla gynokänningar borta/nere.

Hade köpt hem arimidex, aromasin eller letrozole. Arimidex är lättåtkomligt och standard-AI'n. ~400 kr för 50 st 1 mg-tabletter. Varar skitlänge eftersom används i lågdos och lågfrekvent (om du inte är en svinhög östrogen-aromatiserare (ord?) och/eller kör Mr. Olympia-kur).
Om du vill snåla/gambla med AI kan du alltid köpa hem en burk när väl gynokänningarna kommit och hoppas leveransen kommer inom en vecka eller så.

Fattar inte vad du menar med fetstilt i citat nedan:
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Qwestern
ni som fått känningar och är säkra på att det är gyno, hur har det känts?

Jag har precis kört 3v med testo E 250mg e5d och trott att jag haft känningar sen start till o från.
Körde Armidex en V 0,25 e2d men mådde lite sämre kände jag och tog inte mer.
Nu är bröstvårtorna rätt hårda emellanåt och jag går o klämmer o känner ifall jag fått något, bara de gör ju vårtorna mer ömma.
Det jag märkt är att de känns som är vårtan är mer fyllig/massiv på nåt sätt, fast den inte växt i storlek.

Hur tydligt har ni fått värk och kliningar?
Har du andra tecken på högt östrogen? Googla 'high estrogen in men'.

Hur kändes brösten när du satte in din arimidex, under den veckan?

Att gå och klämma konstant på brösten gör dem ömma, ja. Raka bröstet ger lite brännande, svidande känsla med.
Jag hade försökt sluta klämma på dem överdrivet mycket. Kanske släpper känningarna bara av det.

Finns en gynotråd förresten!
Senast redigerad av Talfy 2021-08-07 kl. 11:59.
Citera
2021-08-09, 06:57
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindogg45
Aa okej, enligt En sida här så ska man börja med PCT på sustanon efter 3-4 veckor. Men jag har gammalt HCG hemma som gick ut för 2 år sen, Vet ej om jag ska köpa nytt eller behålla det.

HCG kan vara kass efter så lång tid. 3-4 veckor låter vettigt.
Citera
2021-08-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Det ser ut som en passande PCT sett till längden på den och längden på din testo-kur.
Annars är väl en vanlig fyraveckors-PCT: 40+40+20+20. Som blir 28 dagar istället för din som blir 30 dagar.

Om du får gynokänningar beror det på högt östrogen. Då behöver du en AI för sänka östrogennivåerna. Nolvadex är inte en AI. Du kan komma undan utan en AI om du fortsätter med lågdos nolvadex efter gynokänningarna släppt, fortlöpt under kuren. För att hålla gynokänningar borta/nere.

Hade köpt hem arimidex, aromasin eller letrozole. Arimidex är lättåtkomligt och standard-AI'n. ~400 kr för 50 st 1 mg-tabletter. Varar skitlänge eftersom används i lågdos och lågfrekvent (om du inte är en svinhög östrogen-aromatiserare (ord?) och/eller kör Mr. Olympia-kur).
Om du vill snåla/gambla med AI kan du alltid köpa hem en burk när väl gynokänningarna kommit och hoppas leveransen kommer inom en vecka eller så.

Har du andra tecken på högt östrogen? Googla 'high estrogen in men'.

Hur kändes brösten när du satte in din arimidex, under den veckan?

Att gå och klämma konstant på brösten gör dem ömma, ja. Raka bröstet ger lite brännande, svidande känsla med.
Jag hade försökt sluta klämma på dem överdrivet mycket. Kanske släpper känningarna bara av det.

Finns en gynotråd förresten!

Alltså sexlusten och går upp och ner. De gör ”känningarna” också. Ena dagen hårda bröstvårtor och andra ”normala” utan att de känns nånting.
Men dom dagarna jag känner går jag o klämmer och känner efter hela tiden.

Jag har inte samma ork på gymet som jag hade i början tycker ja, och får lättare mjölksyra. Men även det är från dag till dag.

Har känt mig ganska trött och inte alls den där energin (snarare tvärtom), som många pratar om att man får. Kört 3,5v nu.

I förrgår tog jag en liten dos armi, mindre än 0,25 för att se om de hjälpte nåt. Oklart och vårtorna är idag styva.

A skrivit i den två gånger utan svar.
Citera
2021-08-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy

Jag menar att vid gynokänningar hade jag avbrutit kuren och kört som jag skrev i dosering tills känningarna är borta och plussat på 2 veckor nolva efter avbrutna kuren (efter känningarna) kan man säga.

hade du slängt in o kört tex aridex under kuren (0,5 eod/e3d) eller bara använt det vid känningar?
Citera
2021-08-09, 18:38
Medlem
Är det någon som är expert på pct?

Om jag kör Test-e 300mg e5d i 16-20 veckor, vad är det för pct jag behöver då?

Räcker det med nolva och isf hur ser doseringen ut?
Citera
2021-08-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Är det någon som är expert på pct?

Om jag kör Test-e 300mg e5d i 16-20 veckor, vad är det för pct jag behöver då?

Räcker det med nolva och isf hur ser doseringen ut?

Nolva räcker

Dag 7-30 20mg/ED

kör ungefär samma som dig och detta är min pct.
Citera
2021-08-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkansLever
Nolva räcker

Dag 7-30 20mg/ED

kör ungefär samma som dig och detta är min pct.

Tack! Vilket märke kör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in