Citat:
Ursprungligen postat av
AnkansLever
Hej och på förhand tackar jag för svar.
Tänkte köra en Testo e 250mg e4d kur på 12 veckor
är detta en bra pct:
Dag 1-7: Nolva 40mg/ED
Dag 7-30 20mg/ED
och under kuren vid gynokänningar:
40mg/ED till känningarna slutar
20mg/ED 2 veckor efter samt avbruten kur
eller bör något tilläggas?
Det ser ut som en passande PCT sett till längden på den och längden på din testo-kur.
Du skriver dock inte när du börjar PCT'n. Hur länge efter sista testoskottet.
Annars är väl en vanlig fyraveckors-PCT: 40+40+20+20. Som blir 28 dagar istället för din som blir 30 dagar.
Jag hade hellre valt din variant dock.
Om du får gynokänningar beror det på högt östrogen. Då behöver du en AI för sänka östrogennivåerna. Nolvadex är inte en AI. Du kan komma undan utan en AI om du fortsätter med lågdos nolvadex efter gynokänningarna släppt, fortlöpt under kuren. För att hålla gynokänningar borta/nere.
Hade köpt hem arimidex, aromasin eller letrozole. Arimidex är lättåtkomligt och standard-AI'n. ~400 kr för 50 st 1 mg-tabletter. Varar skitlänge eftersom används i lågdos och lågfrekvent (om du inte är en svinhög östrogen-aromatiserare (ord?) och/eller kör Mr. Olympia-kur).
Om du vill snåla/gambla med AI kan du alltid köpa hem en burk när väl gynokänningarna kommit och hoppas leveransen kommer inom en vecka eller så.
Fattar inte vad du menar med fetstilt i citat nedan:
Citat:
och under kuren vid gynokänningar:
40mg/ED till känningarna slutar
20mg/ED 2 veckor efter samt avbruten kur
Citat:
Ursprungligen postat av
Qwestern
ni som fått känningar och är säkra på att det är gyno, hur har det känts?
Jag har precis kört 3v med testo E 250mg e5d och trott att jag haft känningar sen start till o från.
Körde Armidex en V 0,25 e2d men mådde lite sämre kände jag och tog inte mer.
Nu är bröstvårtorna rätt hårda emellanåt och jag går o klämmer o känner ifall jag fått något, bara de gör ju vårtorna mer ömma.
Det jag märkt är att de känns som är vårtan är mer fyllig/massiv på nåt sätt, fast den inte växt i storlek.
Hur tydligt har ni fått värk och kliningar?
Har du andra tecken på högt östrogen? Googla 'high estrogen in men'.
Hur kändes brösten när du satte in din arimidex, under den veckan?
Att gå och klämma konstant på brösten gör dem ömma, ja. Raka bröstet ger lite brännande, svidande känsla med.
Jag hade försökt sluta klämma på dem överdrivet mycket. Kanske släpper känningarna bara av det.
Finns en gynotråd förresten!