Citat:
Ursprungligen postat av
kajusi
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02054-z
Tyst nu.
Unknown.
Delta är den nya varianten och där är inget bevisat.
Jag tänker inte vara tyst för jag har rätt och du har fel. Jag tror du vet det men du försöker slingra dig.
I DIN EGNA LÄNK står det att vaccinen minskar smittspridningen för de varianter som man utfört studier gentemot. Studier har inte utförts gentemot Delta så där vet man ännu inte. Troligast är, utifrån tidigare resultat, att den minskar smittspridningen men inte lika mycket som med andra varianter. Vi får se när studierna trillar in. Detta är en slutsats som lutar åt "mitt" håll, inte ditt.
Du hävdar att vaccinen INTE minskar smittspridningen; det är bevisat vara sant för exakt noll varainter. Jag hävdar att vaccinen minskar smittspridningen; det är bevisat för exakt alla varianter där studier genomförts.
Vad tror du är mest troligt gällande för Delta?
Men säg att det ändå faktiskt är så att Delta helt går förbi vaccinen i fråga om smittspridningen, då är det med mRNA-vaccin lätt att ta fram nya vaccinversioner med lite justerat mRNA som nu igen funkar på de nya varianterna. Så därför bör man ändå ta vaccinen, men då också den nya versionen. På så sätt har man skydd mot BÅDE de tidigare varianterna och Delta-varianten.
Det enda jag får ge dig är att du länkade en seriös källa när jag trodde du skulle komma med nån foliehatts-wordpress-blog. Det var bra gjort av dig. Synd för dig att din källa talade emot dig.
Till sist: Det är helt OK att man har fel ibland. Även jag har det. Men det blir mindre smärtsamt om man då erkänner det när man är överbevisad och sedan låter det vara (i vårt fall efter att jag skickat med länkar till studier som talade emot dig). Som du håller på nu så gräver du din grop djupare och djupare.