2021-08-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Misstänker att poletten inte kommer att trilla ner hos mig så dessvärre kommer jag inte i framtiden att dela din konspiratoriska världsbild.

Du har dock helt rätt i att jag helt tappat intresset för frågan men inte på grund av att mitt "narrativ" hotades utan för att vi troligtvis inte kommer längre i denna fråga.
Nej ska du skita i att förklara varför det är orelevant att titta på USA för att det är en annan kontinent så kommer vi inte vidare. Men det blir ju så med dig när det inte passar din världsbild, då ska man prata om andra saker..
Citera
2021-08-03, 10:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Var var du förra året när hela världen gjorde tvärtom mot oss? När Tegnell o co fick hur mycket kritik som helst för att han inte stängde ner landet. Jag baserar det på all information som finns från tidigare. Information om hur både Europa och USA stängde ner, det var helt tomt på gatorna med utegångsförbud, i Frankrike var de till exempel tvungna att stanna inomhus, har för mig att de fick gå en kortare promenad en gång per dag, men då med restriktioner hur långt hemifrån de gick. Kommer du ihåg?

Jag var här.

Jag kommer ihåg.

Kommer du ihåg att våra grannländer har några hundra döda och vi 15.000?
Citera
2021-08-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är något som inte stämmer med smittotalet i Sverige

Hos alla våra grannländer och EU så pekar grafen uppåt i smittotal om man använder sig av Google, i Sverige går den sidleds som om inget har hänt.

Har man slutat testa i Sverige?
Antagligen.
Har man slutat testa sig menar du? För det finns inget som hindrar dig från att beställa ett test.
Citera
2021-08-03, 10:45
Bannlyst
Citat:
Jag var här.

Jag kommer ihåg.

Kommer du ihåg att våra grannländer har några hundra döda och vi 15.000?

Ja precis och nu kommer de troligen ikapp oss, det är vad som händer i länder runt om i världen just nu, som till exempel Florida där det är väldigt stor spridning just nu.
Citera
2021-08-03, 11:02
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Mångdubbelt? Nja.
Man blir lika lätt smittad, vaccinerad som ovaccinerad.
Vaccinerade kan även smitta andra vaccinerade.

Du har fallit för propagandan.

Det är klassiskt Sverige, man har manipulerat siffrorna och slutat testa.

Dragit ner på testningen för att visa hur duktiga de är och VILKEN EFFEKT VACCINET GER, så idioter som du själv kan sen hävda hur bra det är att vaccinera sig.

Foliehattslogik :

När smittspridningen ökar så är det ett bevis på att vaccinet inte fungerar
När smittspridningen minskar eller går sidledes, har regeringen manipulerat sifforna
Citera
2021-08-03, 11:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ja precis och nu kommer de troligen ikapp oss, det är vad som händer i länder runt om i världen just nu, som till exempel Florida där det är väldigt stor spridning just nu.

"kommer troligen ikapp oss "

Florida har inget med det här att göra.
Citera
2021-08-03, 11:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fejk på vilket sätt? Det är givetvis en opinionsartikel, vem har påstått något annat.

Källan är en video på BILD Live på YouTube, som länkas i artikeln:

https://m.youtube.com/watch?time_continue=6&v=THuHFSQcQW0&feature=emb_ti tle
Jag säger ju det. En vanlig dag på jobbet på Bild's redaktion.

Frågan är om vi ska ha det som riktmärke i COVID19-diskussioner.
Citera
2021-08-03, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Foliehattslogik :

När smittspridningen ökar så är det ett bevis på att vaccinet inte fungerar
När smittspridningen minskar eller går sidledes, har regeringen manipulerat sifforna

Vaccin stoppar insjuknad inte spridning.

....

Du va tamefan riktigt korkad.
Citera
2021-08-03, 11:25
Bannlyst
Citat:
"kommer troligen ikapp oss "

Florida har inget med det här att göra.

Jag förstår inte riktigt vad som är så roligt. Det finns massor av länder som har stängt ner helt under en lång tid och på så sätt undgått både höga smittofall och dödstal. Nu öppnar de upp i takt med att vaccinering påbörjas. Då händer det som hände i Sverige förra året. Smittan sprids, jag skulle misstänka att det är oundvikligt eftersom även vaccinerade kan smitta och bli smittade. Vaccineringen kommer troligen inte att hindra smittan att sprida sig eftersom låginkomstländerna ligger så långt efter med vaccineringen och har svårt att få tag på vaccin.

Man kan bara hoppas på att det kommer andra mer traditionella vaccin, som inte består av rMNA så att alla som inte klarar dessa vaccin kan få ett skydd om det skulle behövas på sikt.
Citera
2021-08-03, 11:42
Medlem
Citat:
Vaccin stoppar insjuknad inte spridning.

....

Du va tamefan riktigt korkad.
Vaccinen minskar såväl symtomen som smittspridningen. Inte hundraprocentigt, men rejält.
Citera
2021-08-03, 11:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Vaccinen minskar såväl symtomen som smittspridningen. Inte hundraprocentigt, men rejält.

Nej.

Det är något folk har hittat på.
Citera
2021-08-03, 11:47
Medlem
Citat:
Nej.

Det är något folk har hittat på.
Jo.

Det är du som hittar på. De verifierade och publicerade vetenskapliga studierna visar på en tydlig, om än ej hundraprocentig, nedgång i smittspridningen efter att man vaccinerats.

https://www.svd.se/smittspridning-minskar-kraftigt-med-vaccinet

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in