2021-08-03, 10:02
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Tegnell någon vecka sedan "Vi kanske kommer behöva ta en till spruta om 2-3 år"

Tegnell idag "Troligt med tredje dos nästa år"

Och folk litar fortfarande blint på FHM

Låter som Tegnell..
Citera
2021-08-03, 10:13
Avstängd
Det är något som inte stämmer med smittotalet i Sverige

Hos alla våra grannländer och EU så pekar grafen uppåt i smittotal om man använder sig av Google, i Sverige går den sidleds som om inget har hänt.

Har man slutat testa i Sverige?
Antagligen.
Citera
2021-08-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja kanske resa till något land där de vaccinerar även utlänningar?
Du verkar väldigt orolig för dig själv... Du ska nog inte ut och resa. Kanske istället börja röra dig lite för att bli av med din extrema fetma?
Citera
2021-08-03, 10:17
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Hos alla våra grannländer och EU så pekar grafen uppåt i smittotal om man använder sig av Google, i Sverige går den sidleds som om inget har hänt.

Antagligen.

Eller så har vi en mångdubbelt högre immunitet genom infektion..
Har inte det slagit dig?
Citera
2021-08-03, 10:27
Bannlyst
Citat:

Antagligen.

Nej vi har redan haft den här smittspridningen eftersom vi inte stängde ner landet på samma sätt som många andra länder. De kommer ikapp oss nu.
Citera
2021-08-03, 10:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Eller så har vi en mångdubbelt högre immunitet genom infektion..
Har inte det slagit dig?

Mångdubbelt? Nja.
Man blir lika lätt smittad, vaccinerad som ovaccinerad.
Vaccinerade kan även smitta andra vaccinerade.

Du har fallit för propagandan.

Det är klassiskt Sverige, man har manipulerat siffrorna och slutat testa.

Dragit ner på testningen för att visa hur duktiga de är och VILKEN EFFEKT VACCINET GER, så idioter som du själv kan sen hävda hur bra det är att vaccinera sig.
Citera
2021-08-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Öh nej, snarare att det inte är så relevant vad en president häver ur sig på en annan kontinent. Mig veterligen har ingen europeisk politiker eller representant för en berörd myndighet framhärdat att vaccinen skyddar till 100%
Varför är det orelevant vad världsmakten USAs presiden säger och gör bara för att det är en annan kontinent menar du. Låter mer som att du blev ointresserad när det inte följde ditt narrativ. Men du menar alltså att Sverige påverkas mer av Luxemburg pga att det är samma kontinent än vad Sverige påverkas av USA?

Själv har jag insett att kommunikation och anslutningar är så enkelt idag så att nånting är på en annan kontinent spelar inte så stor roll. Får se när den poletten trillar ned även hos dig.
Citera
2021-08-03, 10:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Du verkar väldigt orolig för dig själv... Du ska nog inte ut och resa. Kanske istället börja röra dig lite för att bli av med din extrema fetma?

Lider inte av någon extrem fetma. Och jag kan garantera dig BMI inte har någon betydelse för huruvida man utvecklar glaslunga efter en covid-infektion.

Det är allvarligt om FHM plockar bort restriktionerna om man inte kan garantera att vaccinen skyddar.
Citera
2021-08-03, 10:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Nej vi har redan haft den här smittspridningen eftersom vi inte stängde ner landet på samma sätt som många andra länder. De kommer ikapp oss nu.

Så hela världen gjort helt annorlunda jämfört med Sverige?
Skump.
Och det baserar du på noll.

För att myndigheterna och kommunerna inte är transparenta med hur många som testas.
Citera
2021-08-03, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Varför är det orelevant vad världsmakten USAs presiden säger och gör bara för att det är en annan kontinent menar du. Låter mer som att du blev ointresserad när det inte följde ditt narrativ. Men du menar alltså att Sverige påverkas mer av Luxemburg pga att det är samma kontinent än vad Sverige påverkas av USA?

Själv har jag insett att kommunikation och anslutningar är så enkelt idag så att nånting är på en annan kontinent spelar inte så stor roll. Får se när den poletten trillar ned även hos dig.

Misstänker att poletten inte kommer att trilla ner hos mig så dessvärre kommer jag inte i framtiden att dela din konspiratoriska världsbild.

Du har dock helt rätt i att jag helt tappat intresset för frågan men inte på grund av att mitt "narrativ" hotades utan för att vi troligtvis inte kommer längre i denna fråga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Så hela världen gjort helt annorlunda jämfört med Sverige?
Skump.
Och det baserar du på noll.

För att myndigheterna och kommunerna inte är transparenta med hur många som testas.

Var var du förra året när hela världen gjorde tvärtom mot oss? När Tegnell o co fick hur mycket kritik som helst för att han inte stängde ner landet. Jag baserar det på all information som finns från tidigare. Information om hur både Europa och USA stängde ner, det var helt tomt på gatorna med utegångsförbud, i Frankrike var de till exempel tvungna att stanna inomhus, har för mig att de fick gå en kortare promenad en gång per dag, men då med restriktioner hur långt hemifrån de gick. Kommer du ihåg?
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ett väldigt bra påpekande, som inte lyfts i media eller av FHM.

Vilket är varför Israel vaccinerar tredje redan nu.
Som även Tegnell kritiserade... "inga studier" bla bla bla

Det här är kaos.
Inte för att jag är för att man ska ta sprutor men har man redan utsatt sig så ska man inte behöva gå utan efter att skyddet har gått ut.

Återigen exempel på hur våra skatter slösats bort, var är infrastrukturen, var är beslutsfattandet?
Vad är planen?
Vad gör regeringen?

Upplagt för den perfekta stormen.

Vi håller delta till liv till i höst och vinter när människors skydd har försvunnit så börjar karusellen igen.
Håller med er.

Finns en anledning till att man ger influensa vaccinet på hösten. Man bör ju självklart ha det bästa skyddet under den värsta delen av säsongen.

Men som jag förstår det kommer riskgrupper att erbjudas vaccin. Samt de vuxna som inte valt att ännu vaccinera sig.

Det borde ju finnas en del vuxna som inte såg anledningen till att ta vaccinet i våras/ sommaren utan istället ville vänta till hösten. Så resonerade jag i all fall även om jag lutar mer och mer åt att inte ta det alls.
Folkhälsomyndigheten bedömer att den breda vaccineringen av hela den vuxna befolkningen kommer att avslutas under hösten 2021 när istället främst 16-17-åringar samt vuxna, som hittills valt att inte vaccinera sig, kommer att erbjudas vaccination. Under hösten kan också vissa riskgrupper eventuellt komma att erbjudas en påfyllnadsdos, i första hand äldre boende i SÄBO, personer äldre än 80 år och personer med kraftigt nedsatt immunförsvar.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/augusti/tredje-dos-mot-covid-19-troligen-nasta-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in