2021-08-03, 08:56
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Märklig hemsida!

Ingen annan media som har storyn inte äns Bild själva?

Känns som nåt fejk?
Det är för att det är en gammal nyhet.

Detta är från i maj i år så du måste söka lite längre tillbaka.

https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/weil-die-bundesregierung-es-nicht-macht-bild-bittet-kinder-um-verzeihung-76535200.bild.html

Jag tror att det är ett väl diskuterat ämne i i Tyskland.

Om jag inte har fel så tror jag att barnen där har försämrade skolresultat under pandemin.

I all fall enligt tidningen BILD.
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/kommentar-zum-dauer-wechselunterricht-schluss-mit-der-schul-angstmache-76828030.bild.html

Så ser det ju inte ut i Sverige, här har ju ungdomars studie resultat ökat i stället.
Skolverket: Betygen högre trots pandemin
Andelen som är behöriga till gymnasiet har ökat något bland pojkarna, från 84,3 procent förra läsåret till 85 procent i år. Bland flickor är andelen behöriga oförändrad.

Störst ökning ses bland nyanlända elever – där har andelen gymnasiebehöriga ökat med 2,3 procentenheter jämfört med förra läsåret. Andelen är dock alltjämt låg, 34,1 procent..
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolverket-betygen-hogre-trots-pandemin

Det ser ut som om en viss mängd distans studier gynnar pojkar och invandrare de som ha normalt lite svårare i skolan. Kanske en vis poäng att även ha lite distans även när det inte är pandemi?

Lika så är ju intresset för att studera större en någonsin (?) i Sverige speciellt på distans.
Under coronapandemin ökade söktrycket på landets universitet och högskolor. Framförallt har intresset för att läsa på distans ökat i flera åldersgrupper, framförallt för de som är 35 år och äldre.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/manga-vill-plugga-pa-distans-30-procent-fler-antagna-till-hogskolan-i-vast
Senast redigerad av virvelbagg 2021-08-03 kl. 09:04.
Citera
2021-08-03, 09:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu säger Tegnell att vi kommer få vår tredje dos till våren. Jag fick ju för sjutton mina doser i maj. Om skyddet bara varar i 6 månader kommer det innebära att jag ska gå runt hela vintern utan skydd och det är jag ju inte direkt ensam om. Varför kan man inte vaccinera om sig redan under hösten?
Citera
2021-08-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu säger Tegnell att vi kommer få vår tredje dos till våren. Jag fick ju för sjutton mina doser i maj. Om skyddet bara varar i 6 månader kommer det innebära att jag ska gå runt hela vintern utan skydd och det är jag ju inte direkt ensam om. Varför kan man inte vaccinera om sig redan under hösten?
taskigt! du får nog pusha dig fram igen!
Citera
2021-08-03, 09:16
Avstängd
Tegnell någon vecka sedan "Vi kanske kommer behöva ta en till spruta om 2-3 år"

Tegnell idag "Troligt med tredje dos nästa år"

Och folk litar fortfarande blint på FHM
Citera
2021-08-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Tegnell någon vecka sedan "Vi kanske kommer behöva ta en till spruta om 2-3 år"

Tegnell idag "Troligt med tredje dos nästa år"

Och folk litar fortfarande blint på FHM

Ingen litar på FHM. Alla vet att runt 20/8 slår restriktionerna till igen med full kraft och i oktober har vi trots det en ny våg med 10000 smittade per dag.
Citera
2021-08-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ingen litar på FHM. Alla vet att runt 20/8 slår restriktionerna till igen med full kraft och i oktober har vi trots det en ny våg med 10000 smittade per dag.
nja det lät lite får nog dubbla detta , kanske man får använda utrustingen denna gång fullt ut (hazmant , skyddsmask 90 )
Citera
2021-08-03, 09:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Det handlar inte bara om restriktioner, det handlar om att människor trycker i sig sprutor utifrån råd från denna autistiska man.

Aldrig i livet.
Citera
2021-08-03, 09:29
Avstängd
Citat:

Ett väldigt bra påpekande, som inte lyfts i media eller av FHM.

Vilket är varför Israel vaccinerar tredje redan nu.
Som även Tegnell kritiserade... "inga studier" bla bla bla

Det här är kaos.
Inte för att jag är för att man ska ta sprutor men har man redan utsatt sig så ska man inte behöva gå utan efter att skyddet har gått ut.

Återigen exempel på hur våra skatter slösats bort, var är infrastrukturen, var är beslutsfattandet?
Vad är planen?
Vad gör regeringen?

Upplagt för den perfekta stormen.

Vi håller delta till liv till i höst och vinter när människors skydd har försvunnit så börjar karusellen igen.
Senast redigerad av kajusi 2021-08-03 kl. 09:36.
Citera
2021-08-03, 09:39
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Du kanske kan fuska till dig ytterligare en dos? Prova att boka dos ett eller två igen
Citera
2021-08-03, 09:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
taskigt! du får nog pusha dig fram igen!

Ja kanske resa till något land där de vaccinerar även utlänningar?
Citera
2021-08-03, 09:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ett väldigt bra påpekande, som inte lyfts i media eller av FHM.

Vilket är varför Israel vaccinerar tredje redan nu.
Som även Tegnell kritiserade... "inga studier" bla bla bla

Det här är kaos.
Inte för att jag är för att man ska ta sprutor men har man redan utsatt sig så ska man inte behöva gå utan efter att skyddet har gått ut.

Återigen exempel på hur våra skatter slösats bort, var är infrastrukturen, var är beslutsfattandet?
Vad är planen?
Vad gör regeringen?

Upplagt för den perfekta stormen.

Vi håller delta till liv till i höst och vinter när människors skydd har försvunnit så börjar karusellen igen.

Det saknas kompetens i regeringen. Det saknas beslutsförmåga och handlingskraft. Precis som du säger kommer viruset inte försvinna. Då borde det vara statens uppgift att skydda och verka för befolkningens bästa.
Citera
2021-08-03, 10:01
Medlem
Har läst några intressanta studier angående immunförsvar av vaccinet och virusmängd vid genombrottsinfektioner som kan vara värt att nämna då kan förklara ett och annat. Det kan förklara varför smittan fortfarande sprids i många mass-vaccinerade länder, varför vi behöver en tredje spruta och varför naturlig immunitet visat sig vara många gånger bättre. Frågan är vilken immunitet som skulle ge majoriteten (utanför riskgrupperna) bäst grund att stå på långsiktigt.

1. Virusmängden vid genombrottsinfektion efter vaccin är lika hög som vid vanlig infektion.

Ct<30 = 83% (alltså hög nivå av virus som smittar)

"We find no difference in viral loads when comparing unvaccinated individuals to those who have vaccine “breakthrough” infections. Furthermore, individuals with vaccine breakthrough infections frequently test positive with viral loads consistent with the ability to shed infectious viruses."

2. Vid återinfektion är den betydligt lägre.

"Viral loads were typically lower (higher Ct values) in reinfection episodes than in initial infection episodes"

Ct<30 = 16% (alltså hög nivå av virus som smittar)

3. Antikroppar efter vaccin utvecklas inte på samma sätt över tid som efter genomgången infektion och ger således ett sämre skydd framförallt mot olika varianter

"We conclude that memory antibodies selected over time by natural infection have greater potency and breadth than antibodies elicited by vaccination. These results suggest that boosting vaccinated individuals with currently available mRNA vaccines would produce a quantitative increase in plasma neutralizing activity but not the qualitative advantage against variants."

1. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.21261387v1.full-text
2. https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/articles/coronaviruscovid19infectionsurveytechnicalarticlea nalysisofreinfectionsofcovid19/june2021
3. https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.07.29.454333v1
Senast redigerad av hasse3344 2021-08-03 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in