2021-08-02, 17:02
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Ja, tjejer som använder fillers kanske får se upp med vaxxet också då fillers verkar reagera på vaxxet:

Citat:
A recently-published case series highlighted two incidences of swelling in patients with hyaluronic acid fillers that occurred after the Pfizer vaccine and two that occurred after the Moderna vaccine. "These cases document patients who had injectable filler as long as one year prior to their COVID vaccine and then developed inflammation and swelling in the areas of the filler within several days of receiving their vaccine," says Brooke Jackson, M.D., dermatologist and founder of Skin Wellness Dermatology Associates in Durham, North Carolina. "This is treatable and will resolve in time and with treatment, but it is important for patients to know that this can occur and to communicate with their physicians if it should happen so they can begin treatment."

https://www.goodhousekeeping.com/beauty/a35783893/covid-vaccine-fillers-side-effects/
2021-08-02, 17:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
”Därför ska du ta andra sprutan”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L1rR5q/forskning-darfor-ska-du-ta-andra-sprutan

”Forskarna upptäckte också att vaccinet fick en ovanlig grupp celler i blodet att öka kraftigt. Den här gruppen monocyter har höga nivåer av antivirala gener och står normalt sett för 0,01 procent av blodet i kroppen. Men efter den andra vaccindosen hade förekomsten ökat kraftigt, och stod för hela en procent av blodcellerna.
– Vad som var fascinerande var att det här klustret ökade hundra gånger en dag efter den andra sprutan jämfört med förekomsten en dag efter den första sprutan, säger Bulendran till The Scientist.
Enligt Bulendran verkar monocytklustret kunna ge ett skydd mot flera typer av virus.
”Det är möjligt att de här cellerna kommer att ha en hållbar verkan inte bara mot sars-cov-2 utan mot andra virus också”, säger han i pressmeddelandet”

”Fascinerande” kanske, men vad är då dessa monocyter för något, vad innebär en hundrafaldig ökning - och vad beror ökningen på?
Enligt forskningsrapporten är det en lika positiv som oväntad bieffekt av vaccinsprutorna, men kan det inte vara ett tecken på att något är riktigt fel?
Handlar det inte om en kraftig obalans i fördelningen av kroppens egna vita blodkroppar?
Vid vilka nivåer upphör dessa monocytkluster att vara positiva?
Är inte detta en larmrapport egentligen?

https://werlabs.se/halsokontroll/blodbrist-anemi/monocyter/
Frågan är väl varför här inte nämns någonting om ökad andel makrofager.

Stannar dessa monocyter kvar i stadiet?
2021-08-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det går hand i hand med vad Bret Weinstein var orolig för, autoimmuna sjukdomar och leukemi.
Att dessa Monocyter ökat så pass kraftigt kan knappast vara någonting positivt.
Att nivåerna ökade så kraftigt efter den andra injektionen kom ju som en överraskning - vi fick veta det i dag, men vet man om de ökar ytterligare efter den tredje och fjärde injektionen, och hur mycket?
Monocyterna utgör normalt 4% av de vita blodkropparna, men hur stor andel utgör de efter att de hundradubblats eller mer än så vid nästa dos?
2021-08-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Frågan är väl varför här inte nämns någonting om ökad andel makrofager.

Stannar dessa monocyter kvar i stadiet?
Som sagt många frågor som kräver svar innan man kan börja jubla.
2021-08-02, 17:30
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det förändrar inte det faktum att antalet vårdtillfällen var lägre 2020 än tidigare år. Vilket betyder att risken för svennebanan att hamna på IVA inte var högre 2020, trots att det hela tiden var det vi fick höra.

Så här har jag förstått det. Mindre tillfällen för att de som låg på IVA behövde fler dygn där, vilket innebär att fler personer valdes bort. Morfin istället för syrgas om du minns det ifrån förra året.
2021-08-02, 17:34
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Så här har jag förstått det. Mindre tillfällen för att de som låg på IVA behövde fler dygn där, vilket innebär att fler personer valdes bort. Morfin istället för syrgas om du minns det ifrån förra året.
Så kan det vara. Men de som valdes bort var de allra äldsta. Och det är ju inte unikt för 2020. Att sätta dessa människor på IVA är inte etiskt försvarbart och dom skulle inte klara av det, finns ingen vits. Därav palliativ vård istället. Inget konstigt. Inte skulle jag vilja slängas in på IVA som 90 åring ifall jag fick flunsan t.ex
2021-08-02, 17:34
Medlem
-GGs avatar
De vaccinerande måste verkligen lida av någon sorts ångest över sitt val. Annars skulle man inte hålla på så här:

Ta ditt vaccin! Miljoner av dött och smittats av Covid! Gör din plikt emot mänskligheten! Bara ta det och håll tyst!
(När siffrorna kan ifrågasättas med logiken på sin sida, för att inte nämna osäkerheten i PCR-testen och att de inte är menade att användas på det sättet.)

Men när folk börjar berätta om problem, sjukdomar och märkliga hälsoeffekter som visade sig direkt efter en vaccinering, säger samma får att det med största sannolikhet inte har med vaccinet att göra, att man ska sluta gråta och gå ut i samhället och vara glad i stället, och hittar på saker för att förklara över det, t ex i denna tråd att en kvinna i början av 40-årsåldern skulle uppleva problemen som kommit efter vaccineringen, med att hon gått in i klimakteriet.

Vill ni ha någon jävla trovärdighet i frågan slutar ni behandla er egen smygångest över att ha varit dumma nog att vaccinera er och därför prackar på andra det för att ni inte ska stå ensamma med ångesten och osäkerheten, och börjar förstå att många, många har fått enorma effekter efteråt. En kvinna jag läste om blev blind på ett öga 28 dagar efter vaccineringen, en ministroke bakom ögat. Blind och måste ta mediciner kanske livet ut.
Senast redigerad av -GG 2021-08-02 kl. 17:40.
2021-08-02, 19:31
Medlem
Ber om ursäkt att det här inte direkt handlar om biverkningar, men det verkar onödigt att starta en ny covid-tråd.

Det här är troligen ett av de intressantaste inläggen om covid som gjorts, det handlar om mrna-patenten som söktes och godkändes före covid-19. Det verkar vara kloka gubbar i filmen och jag önskar någon som är juridiskt kunnig i immaterialrätt vill kommentera den.

Filmen är i länken här, den är 1 h 20 min lång, jag tittade nonstop på hela (fick dock leta efter fungerande filmlänk då Öystein Rönnes originalfilmlänk inte fungerade efter att ha sänts till en bekant). Mycket intressant. Den här länken verkar fungera, trots att den är tagen från någon randoms facebook, men filmen är den rätta.

https://www.facebook.com/watch/?v=530142078244383

Jag googlade på personen David Martin, för att se om han fanns, och det gjorde han. Tydligen är han en expert i immaterialrätt.

https://www.wipo.int/meetings/en/2006/scp_of_ge_06/speakers/martin.html
Senast redigerad av dendrocopos 2021-08-02 kl. 19:34.
2021-08-02, 19:48
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendrocopos
Ber om ursäkt att det här inte direkt handlar om biverkningar, men det verkar onödigt att starta en ny covid-tråd.

Det här är troligen ett av de intressantaste inläggen om covid som gjorts, det handlar om mrna-patenten som söktes och godkändes före covid-19. Det verkar vara kloka gubbar i filmen och jag önskar någon som är juridiskt kunnig i immaterialrätt vill kommentera den.

Filmen är i länken här, den är 1 h 20 min lång, jag tittade nonstop på hela (fick dock leta efter fungerande filmlänk då Öystein Rönnes originalfilmlänk inte fungerade efter att ha sänts till en bekant). Mycket intressant. Den här länken verkar fungera, trots att den är tagen från någon randoms facebook, men filmen är den rätta.

https://www.facebook.com/watch/?v=530142078244383

Jag googlade på personen David Martin, för att se om han fanns, och det gjorde han. Tydligen är han en expert i immaterialrätt.

https://www.wipo.int/meetings/en/2006/scp_of_ge_06/speakers/martin.html

Intressant länk även fast den har varit länkad på FB tidigare. Han som håller i diskussionen håller på med juridiska spörsmål ang. dessa "vaccin".

Intressant med David E. Martin's, PhD bakgrund också som du tog fram.

A spokesperson for global intellectual property accountability and quality reform, Dr. Martin has worked closely with the United States Congress, numerous trade and finance regulatory agencies in the United States, Europe and Asia, in advocating and deploying infrastructure to support growing reliance on proprietary rights in business transactions. M∙CAM has supported the modernization of intellectual property, tax, and accounting laws through its work with oversight agencies and policy makers.
Senast redigerad av Ridax 2021-08-02 kl. 19:51.
2021-08-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag har läst vad du skriver men du duckar uppenbarligen för min fråga om vilka epidemiologer som förordar det du skriver. Vidare så har du inte länkat till studier som påvisar det du påstår (förutom din lilla djurstudie från 2015).

https://twitter.com/MartinKulldorff/status/1421069561479057412?s=19

Martin Kulldorff, immunolog, professor på Harward. Läs vad han länkar till så kanske du faktiskt lär dig något nytt.
2021-08-02, 20:14
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
https://twitter.com/MartinKulldorff/status/1421069561479057412?s=19

Martin Kulldorff, immunolog, professor på Harward. Läs vad han länkar till så kanske du faktiskt lär dig något nytt.

The ancients understood immunology better than we do. If scientific leaders do not acknowledge immunity from natural infection, public confidence in vaccines and public health institutions will further deteriorate.

Tja, vad kan man säga. Mer än att hålla med.
Senast redigerad av Ridax 2021-08-02 kl. 20:17.
2021-08-02, 20:22
Medlem
Prettylittleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Har spytt 2-3 ggr om dagen sen jag tog vaccinet (pfizer) i fredags, någon mer som gjort det?

Ja, jag har. Spyr inte 2-3 ggr om dagen, men mår sjukt illa från morgon till kväll. Hur mår du nu när denna dagen har gått? Känner du också av krypningar i huden, som tusen nålar. Huvudvärk? Jag tog sprutan i torsdags, så vi ligger ungefär samtidigt i tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in