2021-08-02, 17:42
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Har en arbetskamrat som nyligen (i lördags) åkte till Kreta och han var mycket rabiat och förbannad över folk som åkte till sina stugor, när detta var förbjudet (över landskapsgränser och länder), men nu när han är dubbelvaxxinerad och med nyligen införskaffat vaxxinpass så är det helt plötsligt helt okey att resa hejvilt - dubbelmoralen är slående hos mången nåldynor och sprutluder... Som tur är så är han ledig ytterligare två veckor efter hemkomst och åter på jobb. Men att jag kommer pika honom är helt självklart!

Fråga honom om han tog ett PCR-test på Arlanda när han kom tillbaka.
Citera
2021-08-02, 17:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det var inte svar på frågan - jag menar vaxxinen mot Covid-19 och dess efterföljande mutationer... Jag tar också vaccin mot säsongsinfluensor - de är i alla fall någorlunda säkra...
Är de?

Jag fick en våldsam reaktion en gång som visserligen varade bara 24h. Jag slapp dock den svåra influensan som härjade det året på jobbet där en av mina arbetskamrater hamnade på sjukhus med lunginflammation.

Så COVID19-vaccinet var en bris trots att jag redan hade antikroppar och förväntade mig en kraftig reaktion.
Citera
2021-08-02, 17:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Skulle vara intressant att få reda på faktiskt.
Man visar leg samtidigt.
Citera
2021-08-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Region Uppsala erbjuder nu Modernas vaccin till alla, oavsett var man bor i landet, bråttom, bråttom, ALLA ska med.

Att inte fler märker av denna desperation kring att ALLA måste med och "ta en för laget", är helt remarkabelt! Jag gissar och tror starkt på att det snart inte går att dölja att vaxxinen är undermåliga och att vaxxinerade kommer visa sig vara de nya superspridarna. Ju större tryck myndigheterna runt om i världen ställer på sina befolkningar, desto mer borde folk fundera på varför? Det vore en sak om det helt uppenbart enkom vore av godo med vaxxinen, men nu är det inte så, så varför denna paniska utveckling med hamburgare, lotterier, cannabis, bilar, hus till folket om de tar sprutorna?
Citera
2021-08-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är de?

Jag fick en våldsam reaktion en gång som visserligen varade bara 24h. Jag slapp dock den svåra influensan som härjade det året på jobbet där en av mina arbetskamrater hamnade på sjukhus med lunginflammation.

Så COVID19-vaccinet var en bris trots att jag redan hade antikroppar och förväntade mig en kraftig reaktion.
Märkligt! Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensan, mig veterligen har jag aldrig haft det eller. Konstigt!
Citera
2021-08-02, 17:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
WHO har ju för fan stoppat det. I Sverige är det bortaget från hyllorna.

Slovakien är enda västland som gått emot WHO och framgångsrikt använt det.
WHO kan inte stoppa något och i Sverige har läkarna fri förskrivningsrätt som de också har i de flesta länder.

Så varför öppnar inte ett par driftiga läkare upp ett ivermektin-center då:

https://www.fass.se/LIF/product;jsessionid=hVMHi_g8U-PGPgvN36hi35hGV9_vszgLK9_pTUjd3TtchqDlj23W!1119491 160?userType=0&nplId=20190527000110
Citera
2021-08-02, 17:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Men i sverige sa vi väl en rätt mycket lägre siffra?
Tycker mig ha hört 1/3 .
Kanske är helt ute och cyklar?
Det var snarare Anders Tegnell och FoHM som var ute och cyklade.
Citera
2021-08-02, 17:50
Medlem
Citat:
Vad ska din bror använda då? Du lär få visa ditt leg och namnet framkommer av QR-koden.

Inte ofta jag går på samma ställe som min bror! Och jag har alltid vänner som inte går ut men som har passen. Tror du verkligen att ex. publik på en fotbollsmatch och värdarna där har tid att genomföra dessa kontroller? Hur fungerar passen? De är alltså INTE dynamiska och går att kopiera på något sätt? Hur skall ex. svenska kontrollanter kunna veta hur all världens Covid-pass ser ut och tvärtom?
Citera
2021-08-02, 17:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja, det kommer från rätt person! Verkligen! När ni slutar kalla oss som inte tar experimentvaxxiner för alla epitet så skall jag ta din uppmaning mer seriöst. Är absolut inte "rädd" för sprutor och/eller vaccin som är beprövade - tar ex. vaccin mot säsongsinfluensor, så där tar du som vanligt fel. "En till varje år" - hur kommer du fram till denna siffra - draget ur röven, eller? Det är redan i år upplagt för en tredje, kanske en fjärde såå... Sprutluder är en adekvat benämning.

Det är så typiskt för er sprutluder och även invandringsvurmare att alla som inte följer era doktriner så är man alltid "rädda" för dessa företeelser. Vad har sund skepsis med rädslor att göra? Er naivitet är troligtvis farligare än vår skepsis.

För förtydligande - hur mången fler sprutor är du beredd att ta mot denna "farsot"? 1, 5, 10, 25 eller kanske 100? Vad tror ni nåldynor kommer ske när de styrande återigen kommer med uppmaningar om att bespruta er med vaxxinen sker, dvs. när ytterligare mutationer kommer? Storbritannien följer 31 mutationer/varianter, i nuläget - det blir mången sprutor det och sköna penningar in i kistan för mången...

Just nu finns inget som tyder på att det ska behövas mer vaccin förutom till äldre och de i riskgrupper.
Det spekuleras i eventuell påfyllnad om antikropparna sjunker för mycket men där saknas fakta ännu.

Och du, dra inte in invandringspolitik i denna tråden för det är helt fel ämne.
Svårt att hålla ordning på sakerna?
Jaja du har problem med argument. Är kanske för tidigt åldrande eller så har du fått covid på hjärnan.
Citera
2021-08-02, 17:52
Medlem
Citat:
Är de?

Nej, okey då - alla vaxxiner är farliga och obehagliga, jag håller med dig!
Citera
2021-08-02, 17:54
Medlem
Citat:
Inte ofta jag går på samma ställe som min bror! Och jag har alltid vänner som inte går ut men som har passen. Tror du verkligen att ex. publik på en fotbollsmatch och värdarna där har tid att genomföra dessa kontroller? Hur fungerar passen? De är alltså INTE dynamiska och går att kopiera på något sätt? Hur skall ex. svenska kontrollanter kunna veta hur all världens Covid-pass ser ut och tvärtom?

De är statiska och man kan skriva ut de på papper.

Man visar vaccinpasset tillsammans med legitimation.

Man kan alltså kopiera ett vaccinpass och så länge du har ett förfalskat ID eller personen som har covidpassets legitimation (och ser lik ut) så kan du förmodligen använda det men straffen om de kommer på dig är nog ganska hårda.
Citera
2021-08-02, 17:58
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Märkligt! Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensan, mig veterligen har jag aldrig haft det eller. Konstigt!
Jag hade precis samma läge fram till 1993. Aldrig haft influensa tidigare.
Men så fick jag och resten av familjen influensa hösten 1993.
Jävlar vad sjuka vi var.
Och då fanns det vaccin som vi givetvis sedan har tagit varje år. Så dumma vi varit att inte ta de nhjälp som finns.

Så det är inte speciellt konstigt.
Jag och frugan fick influensan via våra småbarn som fick det på dagis.
Alla år tidigare hade vi inte några barn och man umgås inte med sjuka vänner men barn lämnar föräldrarna gärna med feber på dagis.

Vänta du tills du får egna barn så upptäcker du snart hur kul förkylningar och magsjuka är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in