2021-08-02, 15:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Min tanke var att man borde värdesätta mat framför papper... som jag förstod det i början varnade man att maten kunde ta slut pga leveranser inte skule fungera, och visst var det mestadels tomma hyllor med pasta, men mycket utav konserverna , mjöl , bönor osv osv var kvar iaf i min stad. detta pekar på att man inte har ett bra ransonerings tänk idag.

angående toapapper så går det att lösa på andra sätt om man verkligen måste, så i mitt huvud är inte det extremt prioriterat i en krissituation

egen reflektion bara

Många har en fettreserv som säkerligen hade räckt några månader iallafall... Så mat är egentligen inte ett jättestort problem o de flesta hade mått bra av att begränsa sitt födointag en period.
Citera
2021-08-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Många har en fettreserv som säkerligen hade räckt några månader iallafall... Så mat är egentligen inte ett jättestort problem o de flesta hade mått bra av att begränsa sitt födointag en period.
absolut det kan jag hålla med om.. Månader nja! efter 21 dagar börjar kroppen att konsumera sig själv, efter detta går det rätt fort men sak samma. jag har vedhuggning och vedeldning som är energikrävande. Men det apliceras inte på stadsbor såklart , blir väl ett annat tänk.
Citera
2021-08-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ska bli spännande att följa regeringens coronastrategi nu i höst.

Skolorna öppnar, mer smittsamma varianter sprids. Allt för få är vaccinerade, samtidigt som allt fler behöver en tredje dos.

Blir det nedstängning i oktober?

78.1 % över 18 års ålder har tagit minst en dos. Jävligt många(idioter) enligt mig.
Citera
2021-08-02, 15:51
Medlem
Hexen666s avatar
https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19vaccine/93830

Citat:
CDC Alarmed: 74% of Cases in Cape Cod Cluster Were Among the Vaxxed

Of 469 cases linked to multiple summer events and large summer gatherings in a small town, 346 (74%) occurred in fully vaccinated people, and almost 80% of those cases were symptomatic, reported Catherine Brown, DVM, of the Massachusetts Department of Public Health, and colleagues.

There were five hospitalizations, four among fully vaccinated people, and no deaths. Of 133 cases with sequence information available, 89% were from the Delta variant (B.1.617.2), the authors wrote in an early edition of the Morbidity and Mortality Weekly Report.

Moreover, vaccination coverage in Massachusetts was reported to be 69% as of July 3, they noted.

LMAO, fort, ge folk mer ineffektiva vaccin så att dom inte blir mer sjuka av mutationerna som vaccinen inte biter på. Och glöm inte masken
Citera
2021-08-02, 16:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tar influensavaccin varje år och ser inget problem med det.
Det gör jag också.
Varje år sedan 1994.
Ovanligt frisk med 0 sjukdagar de senaste 10 åren.
Jag gillar inte att vara sjuk.

Men sådant fattar inte antivaxxers.
Citera
2021-08-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det gör jag också.
Varje år sedan 1994.
Ovanligt frisk med 0 sjukdagar de senaste 10 åren.
Jag gillar inte att vara sjuk.

Men sådant fattar inte antivaxxers.

Vad har årliga vaccin mot säsongsinfluensor att göra med Corona? Kan inte ni sprutluder förklara detta? Kan ni inte hålla två tankar i huvudet samtidigt?
Citera
2021-08-02, 16:44
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Vad har årliga vaccin mot säsongsinfluensor att göra med Corona? Kan inte ni sprutluder förklara detta? Kan ni inte hålla två tankar i huvudet samtidigt?
Det är angående ditt gnäll om att vi kanske får ta en spruta till. Kanske en till varje år.

Du verkar livrädd för sprutor.
Har du inget vettigare att göra än förpesta tråden med ditt jävla trams om "sprutluder" larvigt.
Väx upp och skaffa dig ett liv.
Citera
2021-08-02, 16:51
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Lite enligt mitt tycke intressant information från Singapore.

Bild 1 - skilladen mellan ovaccinerade och vaccinerade antal fall under dom senaste 28 dagarna:

https://imgur.com/a/Zzq77uW

Fullt vaccinerade fall: 99,9% asymptomatiska / milda fall - 0,1% på IVA

Delvis vaccinerade fall: 97,8 asymptomatiska / milda fall - 1,9% behov av syrgas - 0,3% på IVA

Ovaccinerade fall: 96,3 asymptomatiska / milda fall - 3,5% behov av syrgas - 0,2% på IVA

Så visst hjälper vaccinen, men absolut inte den enorma massdöd av covid-19 som Svensk media i bästa Nordkorea stil hetsskriker om varje dag, antalet asymptomatiska / milda fall dominerar stort med 96%+ i alla grupper, det som vaccinen främst gör är att några få procent mindre behöver syrgas.

Och en orsak till att dom på ålderdomshemmen i Sverige nekades syrgas - enbart för att bereda plats och öka omsättningen, detta påbackat med andningshämmande morfin.

Bild 2 - antal fall vaccinerade / ovaccinerade efter ålder

https://imgur.com/a/yaehG1s

Vaccinationsgraden bland dom äldre i Singapore är väldigt hög.
Ändå dominerar covid-19 fallen med fullt vaccinerade åldersgrupperna 40-60 år, 61-70 år och 70+ år.

Lite konstigt att i gruppen som har flest vaccinerade även verkar ha flest covid-19 fall.

Länk till sidan som data är hämtad ifrån: https://www.moh.gov.sg/news-highlights/details/update-on-local-covid-19-situation-(28-july-2021)

Det är alltså 35 ggr fler i gruppen ovaccinerade som behöver vård jämfört med de som är fullvaccinerade.

Det är en ganska rejäl förbättring.
Citera
2021-08-02, 16:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är dom ovaccinerade fel att mutationer uppstår.

Nä.
Citera
2021-08-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
WHO har ju för fan stoppat det. I Sverige är det bortaget från hyllorna.

Slovakien är enda västland som gått emot WHO och framgångsrikt använt det.

Slovakien har ju snart vaccinerat 40% av befolkningen med 2doser, menar du att dom delat upp befolkningen i 2 grupper å kör ivermectin på ena å vaccin på andra gruppen ? Är det en randomiserad studie ?

Har du kanske hittat någon uppföljning användningen i Slovakien ?
Citera
2021-08-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Det är samma, som det fortlöpande görs undersökningar och förs statistik på.

Dom har uppdaterat vaccinen. Därav det höjda priset. Viruset förändras då behöver vaccinet ändras också.

Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Så vitt jag vet kör dom med Moderna och Pfitzer, tror att även Sinovac finns för den som så önskar.

Ja inte är det en magisk vätska dom sprutar in som omedelbart garanterar att du inte blir smittad, för har du redan från början ett dåligt immunförsvar så hjälper inget vaccin.

Det värsta är väl att man hindrar alla dom yngre än 60 år att få ett naturligt livslångt skydd efter en genomgången lätt infektion som nu mera än 96% av alla smittade ovaccinerade får.

Men är väl ett sätt att skaffa sig ett klientel som får ett trasigt immunförsvar och som under hela livet kommer att behöva sprutor mot influensan.

Kunder som inte ständigt återkommer och blir knallfriska efter en behandling är en stor förlust för alla medicinbolag.

Sinovac har tydligt lägre effekt så tror jag ingen önskar nu när delta rullar in.

Flera har fått covid 2 ggr. Så det livslånga skyddet kan vi inte vara säkra på.

Även medicinbolagen ska överleva och känna pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vaccinpasset är svårt att förfalska. Åtminstone det svenska.

Mer att folk är rädda att säga till pro- vaccinare att dom tackat nej till vaccinet. Då dessa kommer Ses som svikare.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja det går inte att försvara längre. Visst kan man dividera fram och tillbaka att det ger en viss riskreduktion hos gamlingar och att de absoluta talen för smitta minskar men i det stora hela så ger vaccinen långt ifrån det som lovades. Långt ifrån!

Hade dom verkligen varit så effektiva som utlovat hade man öppnat upp för länge sedan. Men som vi vet har det här aldrig handlat om ett virus över huvudtaget. Det är bara en ursäkt

Vaccinet är mycket för att värna dom äldre och bryta deras isolering.

Flera ggr har man fått backa vad det gäller effektiviteten.

”Det ger inte riktigt så bra skydd efter en dos”

”Vaccinerade smittar inte andra”

”Det ger 100% skydd mot svår sjukdom och död”

Detta m.m får man backa på steg för steg.

Fasaden håller på att fallna.
Citera
2021-08-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nä.

Det är många som tycker det.

Hade alla vart vaccinerade så hade Coviden stoppats och då också mutationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in