Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Det jeg mener er at man trenger å sette seg mer inn i det for å føle seg 100% sikker på å ikke bli tatt.
Mer enn å google i 5 minutter, eller se 2 korte youtubevideoer. Det er trossalt et drap det er snakk om, og ikke et kjøp av en ulovlig 38caliber pistol, narkotika eller hva det måtte være, som vil gi kanskje 1-2 mnd fengsel.
Nå tenker jeg på Monero-biten og ikke data-wifi-biten.
Nå vet vi jo ikke om det er slik at det er brukt åpent wifinett da.
Motparten kan være TH, og det kan også være TB, det vet man ikke.
Men noe kunnskap må personen nødvendigvis ha.
Vitner har sagt at TH har data og kryptokunnskaper langt utover det han har fremstilt det som.
Selv så sier han, broren og Holden at han trenger hjelp til å sende en SMS, og knapt vet hvordan han skal bruke et bankkort. TH, Ingeniøren fra Hadeland.
Påstanden om THs teknologiske inkompetanse kan like gjerne være villedning og eventyrfortelling. Det er smurt for tykt på til å virke troverdig.
Med kombinasjonen av RUs opplæring og informasjon på nett (hvor det definitivt finnes tilstrekkelig) finnes det i det minste en teoretisk mulighet for at TH har rigget dette på egenhånd, og deretter kommunisert med seg selv, og betalt til seg selv.
Dette kan underbygges av andre antagelser:
1. Han stoler i liten grad på andre, han er avhengig av full kontroll
2. Han vil ikke la seg utsette for press fra andre medvirkende i etterkant
3. Han betaler ikke 10. mill (eller mer) for noe han kan ordne selv
Søker man på "untraceable crypto" på Youtube beskrives gjerne Monereo og Dash som blant de beste. Ikke vanskelig for RU å komme frem til at dette er det TH kan være ute etter som fornuftig å bruke.
Og, de "mektige folkene" RU er redd for, kan være TH himself.
Men selvsagt kun spekulasjoner som alt annet her. Med for lite info, finnes det flere mulige fasiter. Dog støtter jeg politiets hovedhypotese om TH står bak