2021-08-02, 12:08
Medlem
Har BO inga vänner överhuvudtaget? Väldigt dött på hennes FB-sida, inte uppdaterad sedan 2015 och inga kondoleanser har trillat in överhuvudtaget
Citera
2021-08-02, 12:10
Medlem
mastarns avatar
Intenog vilken kung du är snacka om att leverera 💪 som Flashback in the old days 😎 hehe

Några frågor

Hur kommer Simon in i bilden?

Hur känner han Frida? Danne? Ismail (Niinow) Bahnan och Yahye? och hur är egentligen relationen mellan dessa samtliga?

Motivet ?

Hade Frida blivit av med deras knark? (Simons) och blåst dem på pengar ? och vilka summor pratar vi om?

Eller misstänkte de att hon varit inblandad i mordet på Ismail? Goat? sålt honom?

Ot Ang den tidigare misshandeln och pistolen så var Simon garanterat en av de som slogs (läs domen) och antagligen Edine den som höll i puffran.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Eftersom Frida är vän med Dannes tjej och Dannes gäng låg bakom mordet på Ismail. Det skrev jag för en månad sedan I tråden om Ismails död.

(FB) En man ihjälskjuten, Hällbybacken, Rinkeby Stockholm 2021-07-05
2021-07-06, 13:47
Citera
2021-08-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Du är för fan otrolig på att tjata i den här tråden. Du blev så besviken när huvud-gm inte var svensk så du upprepar dig som en hackig jävla skiva. Alla vet att han är MEDskydlig. Men huvud-gm är mer intressant nu så håll käften din jävla tönt..
Ja tråden har tagit en vändning nu men fortfarande VET vi inte om skytten inte var svensk eller inte. Att polisen MISSTÄNKER det betyder inte att dom vet . Vi får se framöver om det här klaras upp
Citera
2021-08-02, 12:11
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Teori 1: Ninow gömde något hos Frida. Det har hon gjort förut åt andra kriminella - hon åkte bland annat dit för vapenbrott för ett par år sedan av just detta skäl, om jag inte är felinformerad.

Ninow hade även tillgång till en soc-lgh på Hertsön, men där bodde en massa andra typer, så han vågade väl inte ha det han ville ha gömt där och han tog heller inte med sig det när han åkte ned till Tensta. Han litade på Frida.

Jag tror att det handlade om en större mängd kontanter och/eller narkotika.

När Ninow sköts så tyckte Frida att grejerna var hennes och har förskingrat det på något sätt. Problemet var att Ninows somaliska polare också tyckte att Ninows "arv" tillhörde dem. I fredags afton skulle skiten redas ut på neutral plats i Notviken. Jag tror inte planen var att mörda henne från första början eftersom tid, plats och MO är helt knasigt. Kanske hade Frida ljugit in i det sista att grejerna var kvar? MGM måste ha förlorat koncepterna helt och blivit galen när hennes strul och lögner blev uppenbara och därför sköt han henne med fem skott i ansiktet.

Det här gänget är dessutom småspelare - de kanske verkligen behövde Ninows "arv" för att reglera något annat. De är alltså på flykt nu, utan mycket pengar. Det gör dem farliga.

Teori 2: Frida hängde med Ismael; men var samtidigt bekant med hans fiende Danne. Kanske har hon pratat bredvid mun så att Danne fick reda på var Ninow befann sig i Tensta, så att han kunde bli dödad? Mötet vid Notviken var en rättegång. När Ninows somaliska polare blev övertygade om att Fridas lösmynthet lett till Ninows död så avrättade de henne (den här teorin kallar jag "intenog plus").

Jävligt snygga teorier måste jag säga.
Citera
2021-08-02, 12:14
Medlem
Citat:
Den som jag tror att polisen jagar var tidigare en underhuggare i FLG, men bröt sig ut/blev utesluten för en tid sedan, bland annat tillsammans med Ismail ("Ninow") som blev mördad för en tid sedan i Tensta. De här personerna har levt rövare i Luleå sedan 2020.

Det var en grupp på fem personer som var med om mordet på Frida. En person har gripits och han är hemmahörande i Luleå. De andra fyra begav sig upp till Boden i två bilar, som jag tror. Där brändes en av bilarna och sedan fortsatte färden i den andra med fyra passagerare vid 3-tiden.

Jag tror att de körde inlandsvägen över Arvidsjaur och Östersund ner till Borlänge. Håller man hastighetsgränserna är man framme på 12 timmar. Där bor en av deras kumpaner som heter Bahnan som också lämnade FLG tillsammans med den eftersökte MGM och Ismail - och som också varit uppe i Luleå och härjat.

Jag tror inte att de vågar sig tillbaka till Järvafältet, utan tror att de inbillar sig att de kan komma undan genom att hålla sig gömda i Borlänge och Tjärna Ängar.

Så här ser den person ut som jag tror att polisen jagar just nu och som jag tror ska finnas i Dalarna: https://ibb.co/0KjxfLJ

visst ska man hata slumpen

men jag undrar om bilbranden har något med detta att göra?

det är ju trots allt ca 5 timmar mellan mordet och bilbranden och tar väl högst en halvtimme att köra dit från notviken?

vad gjorde dom resten av tiden? powernap? stannade och fiskade?
Citera
2021-08-02, 12:14
Medlem
mastarns avatar
Precis mina tankar också 👌 men hur kommer Simon in i bilden?

Citat:
Teori 1: Ninow gömde något hos Frida. Det har hon gjort förut åt andra kriminella - hon åkte bland annat dit för vapenbrott för ett par år sedan av just detta skäl, om jag inte är felinformerad.

Ninow hade även tillgång till en soc-lgh på Hertsön, men där bodde en massa andra typer, så han vågade väl inte ha det han ville ha gömt där och han tog heller inte med sig det när han åkte ned till Tensta. Han litade på Frida.

Jag tror att det handlade om en större mängd kontanter och/eller narkotika.

När Ninow sköts så tyckte Frida att grejerna var hennes och har förskingrat det på något sätt. Problemet var att Ninows somaliska polare också tyckte att Ninows "arv" tillhörde dem. I fredags afton skulle skiten redas ut på neutral plats i Notviken. Jag tror inte planen var att mörda henne från första början eftersom tid, plats och MO är helt knasigt. Kanske hade Frida ljugit in i det sista att grejerna var kvar? MGM måste ha förlorat koncepterna helt och blivit galen när hennes strul och lögner blev uppenbara och därför sköt han henne med fem skott i ansiktet.

Det här gänget är dessutom småspelare - de kanske verkligen behövde Ninows "arv" för att reglera något annat. De är alltså på flykt nu, utan mycket pengar. Det gör dem farliga.

Teori 2: Frida hängde med Ismael; men var samtidigt bekant med hans fiende Danne. Kanske har hon pratat bredvid mun så att Danne fick reda på var Ninow befann sig i Tensta, så att han kunde bli dödad? Mötet vid Notviken var en rättegång. När Ninows somaliska polare blev övertygade om att Fridas lösmynthet lett till Ninows död så avrättade de henne (den här teorin kallar jag "intenog plus").
Citera
2021-08-02, 12:15
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja tråden har tagit en vändning nu men fortfarande VET vi inte om skytten inte var svensk eller inte. Att polisen MISSTÄNKER det betyder inte att dom vet . Vi får se framöver om det här klaras upp

Vi vet inte säkert men med intenog inside info
Och pressens tes via polisen att dom jagar en afrikan.
Så dina konstanta svävningar irriterar mer än dom bidrar.
Citera
2021-08-02, 12:16
Medlem
Själva Shottaz verkar inte ha något med det här och göra.

Jag har skrivit tidigare i en annan tråd om ett Rinkeby nätverk kring Ninow som nu är död att han hade en egen klick i just som bestod av @ilprezident @_nb163 (ninow,Död) , Yahye , Bahnan, Piraten , _kb163 (Kapten,Död).

Dessa grabbar sågs man ofta umgås tillsammans i byn under sommaren 2020 men efter att Kapten dog så verkade piraten hålla sig undan.

Många ur den Rinkeby klicken blev ”bortjagade” från Rinkeby

Dom har haft en extrem hotbild mot sig och det sägs att nån hade pris på sig.

Skulle vara intressant och veta vilka ”Shottaz” medlemmar som blev gripen i juni för militär grejen.

VILL OCKSÅ BARA PÅPEKA ATT NINOW INTE HADE NÅN BEEF MED SHOTTAZ OCH FLG TENSTA GRABBARNA UTAN NINOWS VÄNNER KÄNNER INTE TENSTA GRABBARNA LIKA BRA
Citera
2021-08-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Vi vet inte säkert men med intenog inside info
Och pressens tes via polisen att dom jagar en afrikan.
Så dina konstanta svävningar irriterar mer än dom bidrar.

Media skriver förvisso att flera mordvapen tros ha använt så hur vet vi att det inte bara Shootaz?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har BO inga vänner överhuvudtaget? Väldigt dött på hennes FB-sida, inte uppdaterad sedan 2015 och inga kondoleanser har trillat in överhuvudtaget
Det finns en till sida. Men den som inte är vän med henne kan inte se aktiviteter där. Hon har vänner & väldigt stor släkt....
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen

det är ju trots allt ca 5 timmar mellan mordet och bilbranden och tar väl högst en halvtimme att köra dit från notviken?

Mordet kanske inte var planerat? Kanske de hade intensiva överläggningar om vad de skulle göra härnäst utan att komma överens? Polisen utgår från att den brinnande bilen har med mordet att göra (enligt AB). I sådana fall har de åkt till Boden i två bilar och åkt därifrån i en.
Citera
2021-08-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen

Kanske man ville ha 5 timmars försprång? En brinnande bil väcker mer uppmärksamhet än en bil som inte brinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in