2021-08-01, 22:41
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det kan väl tilläggas att United har i sina pre-season matcher kört med väldigt reservbetonade lag (nedan är det lag som startat mest).
Heaton
AWB-Mengi-Tuanzebe-Williams
Pereira-Matic
Elanga-Mata-Lingard
Greenwood

Avbytarna har vart så tunga namn som: Levitt, Garner, Chong, Mejbri, Fish, Pellistri, Shoretire, Galbraith
(Telles gick sönder i sin första match, DvdB har gjort en halvlek, James likaså).
Så i ärlighetens namn, två spelare ur starttruppen.

Där är en del av dessa unga spelare som har talang utan tvekan och det är skoj att de får matcher.

Jämför gärna med Arsenals uppställning mot Hibs:
Okonkwo
Cedric-Clarke-Pablo Mari-Kola
Nelson-Eleny-Maitland-Willian
Nketiah-Auba

med subs enligt:
Bellerin, Partey, Laca, Pepe, ESR och sen några utan mkt spel i officella matcher Hutchinson, Balogun, Rekik, Francis, Hein
Det är ett hyfsat starkt lag att sätta på banan, typ runt 9-10 spelare ur starttruppen (man gör 1-2 i 82a av ESR).

Jag lägger ingen värdering alls i att United kryssade i en försäsongsmatch. Det var bara lite lustigt att när jag nämnde i förbifarten att Arsenal slog Watford med 4-1 så högg ju nämnde användare direkt på att nykomlingar ska man ju bara köra över ändå. Sen gick United ut och kryssade mot en annan nykomling bara nån timme senare. B-uppställning eller inte. Tyst blev det plötsligt.

Men som sagt, försäsong är försäsong och alla lag kör olika upplägg. Den där matchen du nämner mot Hibs var ju försäsongspremiär dessutom. Alltid extra rostigt. Man dominerade såklart. Bränner friläge och straff plus att Okonkwo gör en Rembrandt. Sånt som kan hända i matcher.
Citera
2021-08-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jag lägger ingen värdering alls i att United kryssade i en försäsongsmatch. Det var bara lite lustigt att när jag nämnde i förbifarten att Arsenal slog Watford med 4-1 så högg ju nämnde användare direkt på att nykomlingar ska man ju bara köra över ändå. Sen gick United ut och kryssade mot en annan nykomling bara nån timme senare. B-uppställning eller inte. Tyst blev det plötsligt.

Men som sagt, försäsong är försäsong och alla lag kör olika upplägg. Den där matchen du nämner mot Hibs var ju försäsongspremiär dessutom. Alltid extra rostigt. Man dominerade såklart. Bränner friläge och straff plus att Okonkwo gör en Rembrandt. Sånt som kan hända i matcher.
Ja de är ej så konstigt.

Ni arsenal fans står över alla andra fans.
Som med ben White.

Enligt er fans är han bättre mb än varane/maguire och lindelöf...

Skärpning på dig kanske som hyllar ben White som att han vore van dijk redan..
Citera
2021-08-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jag lägger ingen värdering alls i att United kryssade i en försäsongsmatch.
Men som sagt, försäsong är försäsong och alla lag kör olika upplägg. Den där matchen du nämner mot Hibs var ju försäsongspremiär dessutom.
Klippte lite i din text så det inte blev så mycket i citatet. Då är jag med på resonemanget. Precis som du säger så är försäsong försäsong och inget man drar alltför stora växlar på.

Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja de är ej så konstigt.

Ni arsenal fans står över alla andra fans.
Som med ben White.

Enligt er fans är han bättre mb än varane/maguire och lindelöf...

Skärpning på dig kanske som hyllar ben White som att han vore van dijk redan..
Njae, trollet har väl inte direkt gjort det (jag kan ha missat någonstans då jag inte var så aktiv som sagt) utan det är väl snarare en specifik användare. Och i ärlighetens namn kan man inte sätta likhetstecken mellan ALLA Arsenal-fans och den personen.
Läs: Svårt att dra några slutsatser efter 45 min i en försäsongsmatch. Men det såg lovande ut.

Menar, det finns RÄTT många United-fans som lever i en värld som inte existerar - inte fan vill jag bli dömd&klassad efter dessas uttalande.
Citera
2021-08-02, 12:09
Medlem
Nu kommer det nog börja ske lite med Kane och lämna Tottenham,han dök ej upp på träningen
Citera
2021-08-02, 12:13
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Det ryktas att Kane inte har dykt upp på träningen idag, jag vet inte sanningshalten i det, men det blir nog några intressanta veckor för Spursfansen om Kane vill tvinga till sig en flytt.
Citera
2021-08-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det ryktas att Kane inte har dykt upp på träningen idag, jag vet inte sanningshalten i det, men det blir nog några intressanta veckor för Spursfansen om Kane vill tvinga till sig en flytt.

Tror både Kane och Levy vill få avslut fort,de får även tid på sig få fram en klassvärvning innan fönstret stängs.och Kane kan komma in i nya klubben innan säsongen börjar och så

Sen undrar jag hur säker SON förnya sitt kontrakt i tron/garantier Kane skulle stanna..försvinner Kane tror jag på SON blir deprimerad på väldigt hög nivå,samt spelet på plan kommer bli drabbat,svårt se Tottenham kommer hitta en lekkamrat som kommer klicka med Son ...eller så kommer han göra allt rätt,vinna skytteligan,hjälpa Tottenham att utmana om ligatiteln mm mm mm..
Citera
2021-08-02, 18:38
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Hoppas Kane affären blir av innan helgen. Dels för att det inte är långt kvar till säsongen börjar och jag vill se ett cheat code ala fifa City med Kane och Grealish. Och så vill jag se om Tottenham köper något kul för den tjocka summan dom kommer få.

// PoK
Citera
2021-08-02, 18:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Snälla
Visa arsenal 5 senaste placeringar
Ni är en klubb på total nedgång.

Ben White är en sämre värvning än maguire..
Kan inte istället du ta och visa fram MUs 7 sista placeringar på tabellen? Arsenal är den ädlaste fotbollsklubben i UK, ingen annan klubb är ens i närheten av att ha vunnit titlar under varje decennium sedan 1910-talet fram tills i dag. Arsenal FC är, till skillnad, från Man United ej beroende av att ha en viss typ av manager för att vara en attraktiv storklubb, och det ligger i klubbens DNA att alltid komma starkt tillbaka. The Gunners kommer att ta hem ligatiteln inom 3 år, mark my words. Däremot så är Man United numera bara en f.d. klubb som stora managers & spelare enbart skrattar åt.
Citat:
Du sa lätt 100.

Ändrar du dig nu?

Laca är värd 15 miljoner hahaha.

Du måste börja fakta granska dina inlägg.
Jag vet att man inte ska mata ett troll. Men Auba o Laca är lätt värda £100+ miljoner under normala omständigheter, vad du eller ngn oseriös källa som tex Transfermarkt påstår bryr jag mig 0% om.
Citat:
Nej.
Länka istället fakta.

Vad har White vunnit jämfört med maguire/lindelöf innan de blev värvade.?
Nej. Till skillnad från dig, så skriver jag enbart saker o ting som jag med 100% säkerhet vet stämmer överrens med fakta.

Vad i helvete spelar det för ngn roll hur många titlar White har vunnit som spelare? Hur många titlar hade tex Sol Campbell vunnit innan han kom till oss i 2001? Det är klart som fan att White är en bättre spelare med större potential än vad både Maguire och Lindelöf är. Du får se att ta din lilla hjärna till verkstan, den behöver uppenbarligen översyn o service.
Citera
2021-08-02, 18:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Tycker det är lite dåligt att gå till en annan klubb i England, något Eriksen tex vägrade när han spelade för Spurs
Citera
2021-08-02, 18:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sett till vad White presterat hittills och vad Maguire presterat i United är det galna överpriser, ja. Tycker dock det är magstarkt att som Generalen påstå att White är ett bättre köp än både Lindelöf och Maguire innan säsongen ens har börjat. Fan, enligt honom är ju White t.o.m. bättre än Varane

Jag tror White kommer bli grym med tiden men vi lär inte få se en Dias eller Van Dijk. Generalen har för vana att höja alla spelare i Arsenal till skyarna men skulle sågat samma lirare vid fotknölarna om de tillhörde en annan klubb.

”Ben White till Tottenham”
Generalen: ”Typiskt kycklingklubben att betala halv miljard för oprövade Ben Shite.”

”Ben White till Arsenal”
Generalen: ”Han är en bättre spelare än Varane och Ole Gollum är sämsta managern i PL’s historia.”
För det första, så har jag inte påstått att White är en bättre spelare än vad Varane. Däremot så gör Arsenal här en betydligt smartare, bättre handel än vad Man United gör. Eftersom att White är en spelare för framtiden, medans Varane är en spelare som har sina bästa dagar bakom sig. Att White kommer bli en ny Sergio Ramos eller van Dijk känns långsökt, men han kommer helt klart att bli en av de bästa backarna i EPL.

För det andra, så hade jag absolut inte dissat spurs om de hade varvat White eller ngn annan spelare av hans kaliber. Lustigt försök dock
Citera
2021-08-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
För det första, så har jag inte påstått att White är en bättre spelare än vad Varane. Däremot så gör Arsenal här en betydligt smartare, bättre handel än vad Man United gör. Eftersom att White är en spelare för framtiden, medans Varane är en spelare som har sina bästa dagar bakom sig. Att White kommer bli en ny Sergio Ramos eller van Dijk känns långsökt, men han kommer helt klart att bli en av de bästa backarna i EPL.

För det andra, så hade jag absolut inte dissat spurs om de hade varvat White eller ngn annan spelare av hans kaliber. Lustigt försök dock

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad jag har förstått, så har Solksjaer mer eller mindre inget att säga när det gäller vilka spelare som Man Utd köper/säljer.

White är en bättre spelare än Varane, dessutom så är han betydligt yngre än vad Varane är. Hur mkt speltid har Varane fått under åren i Madrid? Huh?

Huh? Du är fri att tycka vad du vill men sluta ljug.
Citera
2021-08-02, 19:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tycker det är lite dåligt att gå till en annan klubb i England, något Eriksen tex vägrade när han spelade för Spurs
Harry Kane är egentligen Arsenal fan, hela hans familj är egentligen helhjärtada Gooners.

Kane’s barndröm var att få spela för Arsenal. Och Kane spelade för vårat akademi, men han utslängd pga att tränaren tyckte att han var för fet o lat. Efter detta så stack han över till spurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in