2021-08-02, 11:38
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det är nog inte så svårt att blåsa en korkad politiker. Fast när det är ryssar som lurar en svensk socialdemokrat så blir undertonen att detta utgör någon form av systemhot.

Men när den obehaglige judiske aktivisten och så kallade "komikern" Sacha Baron Cohen lurade korkade amerikanska högerpolitiker så har jag inget minne av att någon sådan hotfull underton fanns i rapporteringen. Då var det mest bara pissliberalt höhöhö-ande som hördes.
Så sant så!
Förövrigt vill jag tillägga min privata åsikt om megapuckot Ann Linde:
- Inkompetent
- Värdelös Engelska
- Vet ingenting om gatans/folkets regler/språk i sitt egna land samt i andra länders
- Sosse och imbecill
- Ett hån mot svenska folket att behöva vara representerade utaf sådana idioter
- Och jag har bara börjat uttrycka mig..

edit/
Nån nämnde Margot och Carl innan, håller med, den ena värre än den andre!
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-08-02 kl. 12:11.
Citera
2021-08-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kan hon bara bli avskedad nån jävla gång?
Det kommer inte att hända. Expressen och Svd rapporterar pliktskyldigast men utan att berätta om att hon föreslår rena lagbrott. Aftonbladet och DN har valt att inte ens publicera TT-artikeln. Jag antar att det varit tyst på TV-kanalerna också. Glöm inte att regeringen i Sverige har makt över landets media. Man biter ogärna den hand som föder en.
Citera
2021-08-02, 11:57
Medlem
KinaNationalists avatar
Självklart bör hon åtalas.
Citera
2021-08-02, 11:59
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Så sant så!
Förövrigt vill jag tillägga min privata åsikt om megapuckot Ann Linde:
- Inkompetent
- Värdelös Engelska
- Vet ingenting om gatans/folkets regler/språk i sitt egna land samt i andra länders
- Sosse och imbecill
- Ett hån mot svenska folket att behöva vara representerade utaf en sånan idiot
- Och jag har bara börjat uttrycka mig..
Jag tycker du summerar Löfven.
Senast redigerad av Paris24 2021-08-02 kl. 12:06.
Citera
2021-08-02, 12:08
Avslutad
Diskussioner misstolkas och tas ur sitt sammanhang, tur att vi aldrig råkat ut för ngt sådant här i sverige!

Vem ljög för vem egentligen?
https://folkhemseliten.se/efter-katastrofintervjun-ann-linde-tvingas-ga-om-engelskan-i-mellanstadiet/
Senast redigerad av pe11e 2021-08-02 kl. 12:40. Anledning: Tillägg
Citera
2021-08-02, 12:13
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tycker du summerar Löfven.
OMG, don't get me started.
Citera
2021-08-02, 12:32
Medlem
Mosbulles avatar
Fy tusan vad pinsamt!
Vad trygg jag känner mig med henne som utrikesministern alltså!
Citera
2021-08-02, 12:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Fast i det här fallet så har ju säkerhetsrutinerna följts (påstår UD). Säkerhetsrutiner som kontrollerar att den som ringer verkligen tillhör oppositionen kan inte vara så jäkla svåra tycker man, det borde bara vara ringa upp oppositionspartiets växel och be om att bli kopplad till rätt person. Fast i och med att det är ryssar så är det dock inte helt omöjligt att denna process har manipulerats av någon myndighet. Ryska myndigheter som fifflar eller UD som är inkompetenta? 50/50-chans skulle jag säga.

En liten tröst är hur som helst att kanadensarna är sämre. Trudeau trodde att han snackade med Greta Thunberg...

De har ringt upp Macron som också trodde på vilka det var. Så bra är de att döljas. Han var dock smart och sa inget dumt över telefon.
Citera
2021-08-02, 12:37
Medlem
maxatdunders avatar
Hahaha, prankad i liveTV. Hon faller på knä direkt och säger hur mycket hon älskar Ryssland och civilsamhället. Hon vill så gärna jobba med Ryssland, snälla snälla!

Kul med humor, vissa människor tjänar för bra kontra deras position alltså... Avgå.
Senast redigerad av maxatdunder 2021-08-02 kl. 12:46.
Citera
2021-08-02, 12:38
Medlem
Man trodde inte kunde bli värre med den ilskna värmländskan med sina svart ögon, men så efterträds hon av en värre kärring i denna Lind. Fantastiskt.

Inte nog med att stå ut med hennes bräkande skånska men hon behärskar nästan ingenting när man förstått att tolka henne. Har lyssnat till henne i flera intervjuer och det är bara god dag yxskaft-svar eller svepande svar eller inrepeterade talepunkter för hela slanten.
Citera
2021-08-02, 12:55
Medlem
Att Ann är kanske Sveriges mest efterblivna minister genom tiderna är nog inte nytt för någon. Men att som utrikesminister för ett land som ofta klassas som bland det bästa på engelska, där engelska ej är huvudspråket i landet, talar så pass extremt dålig engelska är en ny nivå av sig. Tappade nog räkningen på hur många grammatiska fel hon gjorde. Hade varit roligare ifall busringarna tvingade på henne att göra ett engelska nationellt prov från åk 6 istället.
Citera
2021-08-02, 12:57
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Sedan 25 år handlar allt på UD om MR, mänskliga rättigheter. Utgångspunkten är att väst är goda och att vissa länder av de övriga inte är det. Utifrån det formas all utrikespolitik i Sverige och även EU.

Ja, "mänskliga rättigheter" utom för journalister. Som Julian Assange t.ex. Sen använder man "mänskliga rättigheter" för att invadera länder som Libyen t.ex. Och själva är vi en demokrati bland andra "demokratier" i väst så vi kan aldrig ha fel. Västs politik är genomrutten. Det är inte fred i världen genom avspänning som gäller utan "fred genom styrka och krig". Bra att ryssarna drog ner byxorna på Linde och visade hur Sverige agerar i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in