Har träffat en del människor när jag rör mig i kretsar där missbruk & psykisk okända/sjukdom florerar. Min erfarenhet är tyvärr att människor som Anders inte är unika i dessa sammanhang. En grov uppskattning av mig är att en på tio har sådana problem samt har kapaciteten att agera enligt Anders metod. Många gör det också regelmässigt utan att det blir dödsfall men misshandlar och hotar/skrämmer bekanta regelmässigt med rent vidriga metoder och manövrar.
De omhändertags sällan. Tas de omhand är de snart ute igen. Samt att de vet hur de skall kringgå systemet. Om jag nu tror mig veta detta, vilken är min metod för att komma till rätta med dessa människor? Mitt svar är som följer. Då systemet i Sverige kring hjälp & omhändertagande av dessa människor ser ut som det gör kan jag inte rekommendera något annat än att.
1. Utveckla sin förmåga att se och avslöja vilka de är.
2. Se till att undvika dessa människor i alla sammanhang & gå håll stort avstånd med möjlighet till snabb reträtt om du ändå måste möta dem
36-åringen hade nyss släppts ur fängelse när han högg ihjäl Sandra Krantz med 58 knivhugg.
Dottern Julia är en av 595 vars mamma mördats sedan år 2000.
– Det var bara ren otur att det blev hon, hon förtjänade inte det här, säger Julia.
Nyhetsartikeln och det som står i tråden går inte alls ihop.
Läste också den artikeln, reagerade mest på bilderna.
Gällande tjejen på bilden av mor och dotter som håller om varann och bilden direkt nedanför föreställandes enbart tjejen (Julia) så tyckte jag att dom inte alls liknade varann?
Men enligt bildtexten skulle det vara samma person?
Läste också den artikeln, reagerade mest på bilderna.
Gällande tjejen på bilden av mor och dotter som håller om varann och bilden direkt nedanför föreställandes enbart tjejen (Julia) så tyckte jag att dom inte alls liknade varann?
Men enligt bildtexten skulle det vara samma person?