Citat:
Ursprungligen postat av
tvarfetafickorhah
Stockholms västerortsgäng hämtar större volymer av MC-folket från bland annat Norrland.
Vårbynätverket fixade ju sin deg från "nazisterna" eftersom "de var bra på sånt".
Är det några som verkligen är förvånade?
Hur försenade är ni egentligen?
Tragiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustLikeMoney
Varför just norrländska MC-gäng? Vad har dom för bra kanaler som inte finns i t.ex. Malmö?
Malmö är snutmagneternas mecka.
Tidigare var västerås en sömnig ort som gick att använda för transportöverlämningar, men även den staden har blivit snutmagnetnäste. Det är en naturlig konsekvens av knarkdeals.
Det enda jag undrar i detta fall, förutsatt att det inte var ett gowningsmord:
Hur kan en knarkdeal gå fel som leder till att det slutar i mord? Speciellt när tjej är inblandad.
Normalt sett har MC-folket alltid lugna, balanserade överlämningsstrategier som är väldigt svenska och inte sticker ut. De har länge gjort stora affärer med gängen i västerort och malmö mm, inga konstigheter, oftast så har de ju västerortsgängen i sthlm och malmö helsvenska proxyprofiler som får agera chafförer med mera för att inte agera snutmagnet.
Men det jag inte fattar hur det kan gå så fel i en överlämningsdeal mellan västerortsgäng och MC-folk? Det brukar aldrig bli problem nästan, västerortsgängen lyder de svenska MC-gängen utan att säga så mycket - de betalar snällt utan att försöka blåsa. I det här fallet fattar jag inte vad som kunnat gå fel. Av 10 000 större deals mellan MC-folket och västerortsgängen så går det lugnt till. Kan någon förklara hur det kan sluta såhär?