2021-08-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
å antagligen så för att han just i rätten har ledsagare till skillnad mot när han tvingades av Ful-€bba till fulmötet

Först måste du visa oss ALLA var du fått nåt så fruktansvärt ifrån som att jag önskar Esbjörn ska bli blind?! Annars är det väl fråga om en 0.09:a va!? Näe alla ska förstå att det var ett Måste det väl ha varit men ett fan så uselt lågt
Håller jag fullständigt med om och då kanske du också ser varför jag reagerar som jag gör på dina
Nu förstår jag inte. jag har aldrig sagt eller ens önskat att esbjörn ska vara "krum" "senil" "dement" "blind" "döv". Det är helt och hållet du som står för de önskningar. Det kan du inte förneka - hundratals inlägg stärker det. Skulle inte förvåna mig om du har en liten Esbjörndocka hemma som du sitter och sticker nålar i...

Citat:
En nål i ögat.... Åhh titta nu blir han blid...
En nål i huvudet... Åhh nu är han dement.

Kanske kanske dumma ebbe måste avstå från köpet nu.

eller inte... Domstolen tror inte på voodoo.
2021-08-01, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är väldigt dålig på att erkänna när du har fel. Din tilltro till team Binninge är alldeles för stor för att du ska framstå som någorlunda objektiv. Du har svalt deras planterade narrativ med hull och hår.
Kan du redogöra för vad du menar att Binninge gjort och gör i detta ärende som är så förfärligt och som vänder upp och ner på allt vad moral, etik och styrkeförhållande heter, för jag förstår det inte.
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Då är det med andra ord rent bullshit som de debattörer som hävdar att han har en så pass kognitivt nedsatt förmåga att han inte klarar att sköta sina egna affärer.

Där brast ytterligare en klen länk i deras försvar.

Ebba har frispark mot öppet mål.
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hur vet du att han övergav sin fru?
Dessutom spelar det ju ingen som helst roll för den här affären. Esbjörn må vara en svinpäls. Vad vet jag, jag känner honom inte. Men Ebba har inte rätt att lura huset av en svinpäls heller.

Esbjörns kärlek till huset och hur det är skött behöver ju inte höra ihop. Och faktum är att hur det är skött hör inte hit heller.
?

Du skriver att du inte känner honom, ändå så är du helt tvärsäker på hur mycket Esb kände för huset, trots att han inte har visat det någon omsorg sedan 80-talet.
2021-08-01, 22:18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Tror du att det fanns någon anledning att maska ett sådant problematiserande? Jag förstår att det är svårt att besvara eftersom det självklart inte finns.

Barry var inte ens medveten vid testtillfället att Majkgård misstänks ha en egen vinning av att få Esbjörn att framstå så kognitivt svag som möjligt. Därav det påföljande dokumentet där han garderar sig för denna risk.

Han kände förmodligen inte heller till att Pernroth som beställde utredningen (hon växlar mellan sitt flicknamn och sitt legitima namn Pernroth Lüllmaa beroende på situationen) är vän sedan länge med både Majkgård och Binninge och ingalunda en liten kontorsråtta på Juridikkonsulterna AB.
Naturligtvis ska ett resonemang kring Esbjörns dagliga liv maskas i ett utlåtande. Det är ju en del av resultatet.

Skrivningen i aktbilaga 45 som du hänvisar till är en kommentar till aktbilaga 39. Läkaren Jan Marcusson och psykologen Christian Oldenburg hittade just ingenting att slå ned på I Barry Karlssons utlåtande så de fick hugga på det lilla de kunde komma på, som att ifrågasätta varför undersökningen gjordes. I allt väsentligt var ju samtliga tre experter eniga om Esbjörns kognitiva funktionsnivå. Skrivningen I bilaga 45 är Barrys redogörelse för bakgrunden till undersökningen. Det är inget anmärkningsvärt med detta.
2021-08-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag vet - ett misstag men jag rättade snabbt - nu finns den

Nej, länken leder fortfarande till ett inlägg som saknar länk till en källa.
2021-08-01, 22:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du är väldigt dålig på att erkänna när du har fel. Din tilltro till team Binninge är alldeles för stor för att du ska framstå som någorlunda objektiv. Du har svalt deras planterade narrativ med hull och hår.
Nu är det inte bara krmkr och några till som får mig att gapskratta lite då och då för just nu är det detta ditt inlägg som fick mig nästan ned på golvet av skratt jaså se det har jag inte sett något utav att krmkr har och vet varför.....tror du nog vet varför

Som krmkr tidigare idag sagt så vad ni glömmer ni €bba-purkna är att allt inte bara är åsiker å spekulationer å en å annan lögn (mycket snällt sagt) utan att här faktiskt finns hårda fakta som är mycket lätta att kontrollera tids nog. Smaka på den nu....riktigt surt va...eller hur?!
2021-08-01, 22:33
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har du en källhänvisning på det så tar jag tacksamt emot den.
Du kommer inte att få någon källhänvisning av lillen-68 eftersom hen som vanligt skarvar.

Så här står det I sammanställningen (aktbilaga 51) av den muntliga förberedelsen som hölls i början av mars:
Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för
att han ska underteckna köpekontraktet. Esbjörn Bolin gör inte heller gällande att avtalet
är ogiltigt med stöd av lagen (1924:323) om verkan av avtal som slutits under påverkan av
en psykisk störning. Vad gäller det sistnämnda antecknas dock att det är domstolen som
känner rätten.
2021-08-01, 22:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du skriver att du inte känner honom, ändå så är du helt tvärsäker på hur mycket Esb kände för huset, trots att han inte har visat det någon omsorg sedan 80-talet.
Känner du honom?
Jag bygger mina åsikter på sådant jag läst, i inlagor här, i olika tidningar, kolumner, ledarsidor. Vad jag hört på radio och vad jag sett i inslag och klipp.
2021-08-01, 22:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Domstolens ordförande frågade faktiskt:
Om Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpekontraktet.
Esbjörn Bolin svarade JA på frågan.
Mycket viktig detalj det där, just utan att några påtryckningar förekommit.
Kan du skriva ner den exakta ordalydelsen av vad ordförande sa och på så sätt man gör när man återger vad någon uttryckligen har sagt?

T.ex.
Ordförande frågade Esbjörn: "Tvingade Ebba Bush dig att skriva på genom att på något sätt hota dig?". Varvid Esbjörn besvarade frågan med ett kort: "Nej!".

Ja om du har de rätta orden så skriv dem gärna men annars låt då för i h-e bli! Nå kan du det så SKRIV å sen stå för dem....för det är ju en sån där lättkontrollerad sak....eller?
2021-08-01, 22:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nej då, Esbjörn är i sitt livs form! Han svingar sig naken högt mellan träden på skogstomten, medan han reciterar bibeln tyst inom sig - baklänges - och på nedsvingarna röjer han ömsom sly/byter tändstift på skrotbilarna och ömsom skriver kontrakt inför framtida affärer, som han med själ och hjärta sjunger högt rakt ut att han - ALDRIIIG kommer att ångra!!
Då och då brister Esbjörn lycklig ut i en hymn:

Amazing grace (how sweet the sound)
that saved a wretch like me!
I once was lost, but now am found,
was blind, but now I see.
2021-08-01, 22:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Känner du honom?
Jag bygger mina åsikter på sådant jag läst, i inlagor här, i olika tidningar, kolumner, ledarsidor. Vad jag hört på radio och vad jag sett i inslag och klipp.

Nej det gör jag inte, men jag ser mer till hans handlingar än ord som mer verkar vara efterhandskonstruktioner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in