2021-07-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är iaf en bra mkt bättre affär än vad Man Utd betalade för Maguire och/eller Lindelöf.
Nej.
Länka istället fakta.

Vad har White vunnit jämfört med maguire/lindelöf innan de blev värvade.?
Citera
2021-08-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Om Ben White från ett lag som Brighton är värd 50m (med typ 1 landskamp på sitt CV) så är Maguire definitivt värd sina 80m som Utd pungade ut för två år sen. Eller så kan vi vara överens om att båda var/är galet överprisade.
Sett till vad White presterat hittills och vad Maguire presterat i United är det galna överpriser, ja. Tycker dock det är magstarkt att som Generalen påstå att White är ett bättre köp än både Lindelöf och Maguire innan säsongen ens har börjat. Fan, enligt honom är ju White t.o.m. bättre än Varane

Jag tror White kommer bli grym med tiden men vi lär inte få se en Dias eller Van Dijk. Generalen har för vana att höja alla spelare i Arsenal till skyarna men skulle sågat samma lirare vid fotknölarna om de tillhörde en annan klubb.

”Ben White till Tottenham”
Generalen: ”Typiskt kycklingklubben att betala halv miljard för oprövade Ben Shite.”

”Ben White till Arsenal”
Generalen: ”Han är en bättre spelare än Varane och Ole Gollum är sämsta managern i PL’s historia.”
Senast redigerad av radiopanna 2021-08-01 kl. 00:34.
Citera
2021-08-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sett till vad White presterat hittills och vad Maguire presterat i United är det galna överpriser, ja. Tycker dock det är magstarkt att som Generalen påstå att White är ett bättre köp än både Lindelöf och Maguire innan säsongen ens har börjat. Fan, enligt honom är ju White t.o.m. bättre än Varane

Jag tror White kommer bli grym med tiden men vi lär inte få se en Dias eller Van Dijk. Generalen har för vana att höja alla spelare i Arsenal till skyarna men skulle sågat samma lirare vid fotknölarna om de tillhörde en annan klubb.

”Ben White till Tottenham”
Generalen: Typiskt kycklingklubben att betala halv miljard för oprövade Ben Shite.

”Ben White till Arsenal”
Generalen: Han är en bättre spelare än Varane och Ole Gollum är sämsta managern i PL’s historia.
Haha fy fan vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg..

Årets inlägg i denna tråd lätt.
Citera
2021-08-01, 18:12
Medlem
Arsenal förlorade mot Chelsea med 2-1.

Arsenal har svårt för big4 även i träningsmatcher.
Citera
2021-08-01, 18:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen

Håll käft Arteta har iallafall bättre statistik än Ole-Gollum H2H!
Citera
2021-08-01, 19:02
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Haha, jävlar vad besatta ni är Nästan gulligt ju. Väldigt tyst från rojjjen när United kryssade mot Brentford. Nykomlingar skulle man ju bara köra över hette det.

Dagens match hade slutat oavgjort om det varit en ligamatch. Boll ett par dec över linjen som dömdes bort pga att ingen teknologi användes. Vilket är skitsamma i en sån här tillställning. Viktigast är att det inte blir fel när det betyder nåt.
Citera
2021-08-01, 19:33
Moderator
zanteras avatar
Det är ju kul att skämta om Arsenal pga generalen men låt oss inte glömma att det ändå finns andra vettiga Arsenal-fans härinne och att alla inte är pajasar. Vid sidan av Man Utd så är Arsenal ändå ett lag jag haft sympati för genom åren och det vore roligare med ett Arsenal tillbaka på banan än ett Arsenal i mitten av tabellen.

Med det sagt tyckte jag också @radiopanna fick till ironin i sitt inlägg. Hade White gått till Spurs hade det låtit heeeelt annorlunda från generalen, det är garanti på det. "Bara Spurs behöver värva från lag på nedre halvan"
Citera
2021-08-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hahahaha
Citera
2021-08-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är ju kul att skämta om Arsenal pga generalen men låt oss inte glömma att det ändå finns andra vettiga Arsenal-fans härinne och att alla inte är pajasar. Vid sidan av Man Utd så är Arsenal ändå ett lag jag haft sympati för genom åren och det vore roligare med ett Arsenal tillbaka på banan än ett Arsenal i mitten av tabellen.

Med det sagt tyckte jag också @radiopanna fick till ironin i sitt inlägg. Hade White gått till Spurs hade det låtit heeeelt annorlunda från generalen, det är garanti på det. "Bara Spurs behöver värva från lag på nedre halvan"
Ja jag ska skärpa mig..
Ska respektera de andra arsenal fansen här.

Blir tyvärr att man dras med när en viss användare börjar babbla
Citera
2021-08-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Haha, jävlar vad besatta ni är Nästan gulligt ju. Väldigt tyst från rojjjen när United kryssade mot Brentford. Nykomlingar skulle man ju bara köra över hette det.

Dagens match hade slutat oavgjort om det varit en ligamatch. Boll ett par dec över linjen som dömdes bort pga att ingen teknologi användes. Vilket är skitsamma i en sån här tillställning. Viktigast är att det inte blir fel när det betyder nåt.

Hur skötte sig White? Man blir nyfiken, såg att han hoppade in i 45e.
Citera
2021-08-01, 20:20
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Hur skötte sig White? Man blir nyfiken, såg att han hoppade in i 45e.

Man märkte av hans kvaliteter. Gjorde ett fint hemjobb i en sekvens där han sedermera blockade ett givet mål för Ziyech. Passningsfoten blir ett jävla lyft för backlinjen annars. Ett par fina uppspel.

Svårt att dra några slutsatser efter 45 min i en försäsongsmatch. Men det såg lovande ut.
Citera
2021-08-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Väldigt tyst från rojjjen när United kryssade mot Brentford. Nykomlingar skulle man ju bara köra över hette det.
Det kan väl tilläggas att United har i sina pre-season matcher kört med väldigt reservbetonade lag (nedan är det lag som startat mest).
Heaton
AWB-Mengi-Tuanzebe-Williams
Pereira-Matic
Elanga-Mata-Lingard
Greenwood

Avbytarna har vart så tunga namn som: Levitt, Garner, Chong, Mejbri, Fish, Pellistri, Shoretire, Galbraith
(Telles gick sönder i sin första match, DvdB har gjort en halvlek, James likaså).
Så i ärlighetens namn, två spelare ur starttruppen.

Där är en del av dessa unga spelare som har talang utan tvekan och det är skoj att de får matcher. Men att de skulle köra över nykomlingar i PL eller lag som spelat ett par säsonger i Championship vet i tusan om man skall tro på förhand.

Jämför gärna med Arsenals uppställning mot Hibs:
Okonkwo
Cedric-Clarke-Pablo Mari-Kola
Nelson-Eleny-Maitland-Willian
Nketiah-Auba

med subs enligt:
Bellerin, Partey, Laca, Pepe, ESR och sen några utan mkt spel i officella matcher Hutchinson, Balogun, Rekik, Francis, Hein
Det är ett hyfsat starkt lag att sätta på banan, typ runt 9-10 spelare ur starttruppen (man gör 1-2 i 82a av ESR).

Förhoppningsvis vänder tjusningen med forumet med att serien drar igång på nytt
Senast redigerad av Alannon 2021-08-01 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in