2021-08-01, 17:29
Medlem
RegnbagsLindas avatar
Broder Daniel borde återförenas eller något i den stilen!
Citera
2021-08-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegnbagsLinda

Tycker också det.
Dom borde sätta ihop sig själva som band igen med följande sättning:
Henrik Berggren - Sång
Daniel Gilbert - Gitarr(lead)
Theodor Jensen - Bas, backing vocals
Lars Malmros - Trummor
+sen nån femte medlem på gitarr+backing vocals(gärna Philip från The Mary Onettes igen).

Henriks solo-skiva var inte kass och Theo har gjort en hel del bra med The Plan och sådär men BD är ändå något mycket starkare och något dom borde ta tillvara på.
Bästa hade varit om dom kunde spela in en ny skiva i LA(eller Köpenhamn) med Sune Rose Wagner ifrån Raveonettes.
Det hade blivit riktigt bra.
Annars hade det väl kanske även funkat med Mattias Glavå eller nån av de andra som var inblandade i de sista skivorna.
Jag är rätt säker på att om bandet bara hade slagit sina kloka huvuden ihop igen såhär så hade en femte skiva blivit lika bra som BD Forever och Cruel Town.

Det enda kruxet är väl isåfall det här med Henrik Berggrens fysiska hälsa och om han orkar med turneer eller inte nu.
Citera
2021-08-02, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RegnbagsLinda
Det hade varit en bra idé, men jag undrar om vi får höra något likt Broder Daniels andra skivor då eller ska de vara nyskapande?
Citera
2021-08-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det hade varit en bra idé, men jag undrar om vi får höra något likt Broder Daniels andra skivor då eller ska de vara nyskapande?

Svårt att sia om såklart men jag tror det skulle bli en skiva rätt mycket åt Cruel Town-hållet.
Förhoppningsvis en skiva som var mer homogen och lite bättre sammanhållen än Wolfs Heart som hade låtar med helt olika sound på samma skiva.

Jag tror tyvärr chanserna för en femte BD-skiva är rätt små men hoppas att jag har fel.
Citera
2021-09-29, 23:11
Medlem
Dorniers avatar
Jag tycker Wolf's Heart var bättre än Cruel Town. Bra låtar, bra producerad, delvis ny inriktning men ändå med tydlig BD-känsla. Finns inte en dålig låt på den skivan.

Cruel Town var lite mer ojämn och sämre producerad, Shoreline blev klart sämre på albumet än den var som demo (samt i Sen kväll med Luuk), den fick alltför polerat sound på albumet.
Citera
2021-09-30, 15:23
Medlem
Dorniers avatar
Det legendariska framträdandet i Sen kväll med Luuk när Anders Göthberg fortfarande levde och när Håkan Hellström spelade bas i bandet. Jag såg detta på tv när det begav sig. Det är 20 år sedan i år, sändes 2001 på tv.

Shoreline i Sen kväll med Luuk
Citera
2021-10-09, 21:06
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det legendariska framträdandet i Sen kväll med Luuk när Anders Göthberg fortfarande levde och när Håkan Hellström spelade bas i bandet. Jag såg detta på tv när det begav sig. Det är 20 år sedan i år, sändes 2001 på tv.

Shoreline i Sen kväll med Luuk

Vackert, mycket vackert. Dock får vi nog inse att nästa man på tur för kyrkogården nog är Henrik. Det verkar inte gå/vara allt för bra för honom, sjukdomen, bor hemma hos föräldrarna när han är närmare 50 år...Ja det är väl en hel del som går emot honom.
Citera
2022-02-06, 17:17
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Tycker också det.
Dom borde sätta ihop sig själva som band igen med följande sättning:
Henrik Berggren - Sång
Daniel Gilbert - Gitarr(lead)
Theodor Jensen - Bas, backing vocals
Lars Malmros - Trummor
+sen nån femte medlem på gitarr+backing vocals(gärna Philip från The Mary Onettes igen).

Henriks solo-skiva var inte kass och Theo har gjort en hel del bra med The Plan och sådär men BD är ändå något mycket starkare och något dom borde ta tillvara på.
Bästa hade varit om dom kunde spela in en ny skiva i LA(eller Köpenhamn) med Sune Rose Wagner ifrån Raveonettes.
Det hade blivit riktigt bra.
Annars hade det väl kanske även funkat med Mattias Glavå eller nån av de andra som var inblandade i de sista skivorna.
Jag är rätt säker på att om bandet bara hade slagit sina kloka huvuden ihop igen såhär så hade en femte skiva blivit lika bra som BD Forever och Cruel Town.

Det enda kruxet är väl isåfall det här med Henrik Berggrens fysiska hälsa och om han orkar med turneer eller inte nu.
Henrik Berggren var/är Broder Daniel. Han bildade gruppen (med en annan Daniel som är betydelselös i sammanhanget), skrev alla låtarna, varit hjärnan, och har haft diverse medlemmar i sin grupp. Hans soloskiva är självklart femte skivan. Ditt dravel visar bara att du inte fattar
Citera
2023-02-02, 16:03
Medlem
AnonymHippies avatar
Någon som vet vad HB gör idag? Går han fortfarande runt med sin cape och hatt som den legend han är? Jag skulle ge min ena arm för att bli hans vän. Finns ingen finare! Hoppas hans hälsa blivit bättre med åren.
Citera
2023-02-04, 17:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHippie
Någon som vet vad HB gör idag? Går han fortfarande runt med sin cape och hatt som den legend han är? Jag skulle ge min ena arm för att bli hans vän. Finns ingen finare! Hoppas hans hälsa blivit bättre med åren.

Han lider av MS eller nåt liknande, bor hos föräldrarna och orkar inte vara aktiv mer än några timmar per dag. Lever ett väldigt anonymt liv. Vet inte om han är ihop med tjejen fortfarande. Syns ute ibland men verkar sitta inne mycket. Snart 50 år. Ansiktet är inte många år från att falla ihop. Vad han gör hemma vet jag inte men det är nog mycket tv och smärta.
Citera
2023-02-04, 17:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Han lider av MS eller nåt liknande, bor hos föräldrarna och orkar inte vara aktiv mer än några timmar per dag. Lever ett väldigt anonymt liv. Vet inte om han är ihop med tjejen fortfarande. Syns ute ibland men verkar sitta inne mycket. Snart 50 år. Ansiktet är inte många år från att falla ihop. Vad han gör hemma vet jag inte men det är nog mycket tv och smärta.

Men han står fortfarande kvar och spanar på strandlinjen, i Stagnelii anda!
Citera
2023-02-04, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men han står fortfarande kvar och spanar på strandlinjen, i Stagnelii anda!

Förstår inte detta. Förklara gärna för oss som inte vet

Edit: Eller Shoreline fattar jag men om det syftar på nåt mer specifikt.
Senast redigerad av 400Ben 2023-02-04 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in