2021-08-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Om så är fallet är det ju årets skandal!
Men det kommer nog mörkas om det visar sig vara samma vapen, hur nu det skulle kunna bevisas egentligen!?

Att det är svårt att leda i bevis är självfallet.

Hur släpper man en dömd person fri med ett gömt vapen efter huvudförhandlingen. Den domaren behöver stå till svars.

SV anhölls 06.40 på lördag morgon. skäligen misstänkt.

Redan samma dag vid 15-tiden går åklagarmyndigheten ut med att man ändrar misstankegraden till sannolika skäl. Måste finnas många vittnen som pekat ut SV på några få timmar med tanke på den snabba justeringen.
Citera
2021-08-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Börjat trilla in meddelanden på MGMs vägg på Facebook...
Trilla in var kanske att ta i. 2 stycken bara
Citera
2021-08-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det börjar bli jobbigt med tanke på att polismördaren också ha suttit inne eller och nu denna person. Även den dödade i skogen vid Uppsala väntade på fängelse men hann bli fixad innan han kom så långt.

Att ha dömda personer springandes ute är ruskigt farligt får man väl säga likt alla våra utvisade som väntar på avfärd som även de mördar eller begår brott, dags att ändra reglerna kanske?
Tänker på IKEA Västerås här.

Sinnessjukt. Det gör en sjukt förbannad.

Den grova misshandeln SV är dömd för är ingen rolig läsning. Mycket brutal. Till detta en välgömd pistol som väntar på SV när han släpptes ut häktet i väntan på dom och placering 11/6-21.
Citera
2021-08-01, 09:49
Medlem
Är det inte rätt anmärkningsvärt att MGM redan för 1,5 år sedan dömdes för grov misshandel och är misstänkt nu igen för detta brott men det är först nu när det börjar drälla in kommentarer på hans FB-sida, men ingenting av den varan vad jag kan se senast han var i klistret? Man tycker folk borde reagerat senaste gången han var i blåsväder.
Citera
2021-08-01, 09:55
Medlem
elimes avatar
Ber om ursäkt om detta har avhandlats nyligen men jag har letat i tråden utan att hitta, finns den tidigare domen mot MGM att läsa någonstans?
Citera
2021-08-01, 09:57
Medlem
Enligt Simons FB tog han flygcert så sent som för 1 år sedan . Nu sitter han anhållen för mord på en 25-årig kvinna samt dömd för grov misshandel och skulle redan suttit inne. Vad sjutton gick snett egentligen?
Citera
2021-08-01, 10:02
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Ber om ursäkt om detta har avhandlats nyligen men jag har letat i tråden utan att hitta, finns den tidigare domen mot MGM att läsa någonstans?

Inlägg #699
Citera
2021-08-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Enligt Simons FB tog han flygcert så sent som för 1 år sedan . Nu sitter han anhållen för mord på en 25-årig kvinna samt dömd för grov misshandel och skulle redan suttit inne. Vad sjutton gick snett egentligen?

ja jag skrev det igår att han flög och var pilot men ingen trodde mig då.
Citera
2021-08-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
ja jag skrev det igår att han flög och var pilot men ingen trodde mig då.
Inte för att jag vet något om flyg men nu är det ju lite skillnad på att ha flygcert och att faktiskt flyga .

Alla som har körkort för bil kör ju inte bil.
Citera
2021-08-01, 10:08
Medlem
Citat:
Inte för att jag vet något om flyg men nu är det ju lite skillnad på att ha flygcert och att faktiskt flyga .

Alla som har körkort för bil kör ju inte bil.

Det stämmer, men han flög privat men inte så ofta. Kostade väldigt mycket. Kan tänka mig att det var därför han höll på med droger och vapen. Ett sätt att bekosta sitt intresse.
Citera
2021-08-01, 10:12
Medlem
Citat:
Är det inte rätt anmärkningsvärt att MGM redan för 1,5 år sedan dömdes för grov misshandel och är misstänkt nu igen för detta brott men det är först nu när det börjar drälla in kommentarer på hans FB-sida, men ingenting av den varan vad jag kan se senast han var i klistret? Man tycker folk borde reagerat senaste gången han var i blåsväder.

1 månad sedan föll domen som senare överklagades och fanskapet släpptes i väntan på HR
Citera
2021-08-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Det stämmer, men han flög privat men inte så ofta. Kostade väldigt mycket. Kan tänka mig att det var därför han höll på med droger och vapen. Ett sätt att bekosta sitt intresse.

Du verkar känna honom. Han verkar ju trots allt vara en kille med ambitioner i livet tråkigt att det blev som det blev . Det där certet lär ju fara all världens väg när nu även lär visa sig att han är en mördare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in