2021-07-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Intressant fråga.

Du får vänta flera år innan man fastställer att det är vaccinets fel, sedan väntar en helvetes loop med att fastställa den skadeståndsskyldige och summa.

Men innan dess väntar en svår tid med arbetsgivaren, försäkringskassan, ditt försäkringsbolag och läkare.

Risken är stor att allt till slut mynnar i ett stort fucking Force majeure in your face.

Ja, precis! Det är vad jag också tror och är rädd för att mången kommer få slängt i ansiktet - kan i förlängningen bli xx antal självmord i kölvattnet här som det alltid blir när man väljer att dra ting i långbänk... Särskilt läkemedelsföretagen själva är ju totalskyddade då de skrivit in att alla skadeståndskrav skall ställas till vem som helst men inte dem. Och alla andra aktörer som du räknat upp vet vi gör allt för att slippa betala ut en krona, så ser inte ljust ut för de som drabbas. Är ens skandalen med Pandemrix avgjort ännu? Är över 12 år sedan.
2021-07-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Tror inte de flesta här inne är vaccin-motståndare (högerextremister) utan ser med tillförsikt på utvecklingen av biverkningar med bla Svininfluensa floppen i minnet.

Man kan ha olika anledningar varför man är skeptisk till ett nödgodkänt vaccin, sådan förståelse verkar inte finnas. Styrkan i att några faktiskt stannar upp och ifrågasätter är viktigt, sådan empati existerar inte längre.

Ett land vaccinerar just nu med en tredje dunderdos, och pratas redan om en fjärde, likt en heroinist som behöver en starkare dos för varje gång.

Nånting känns jävligt fel med combon: covid+vaccin.

Det som helt realistiskt kommer hända är vaccinationstvång. Till stor del på grund av den idioti som vaccinationsmotståndarna sprider.

Det är en sak att vara skeptisk, en annan att sprida efterblivna teorier om magnetism, grafen och 5G. Det är de som gör det senare som kommer skapa acceptans för tvång ute i samhället, bland normala människor. Tyvärr. Jag skulle tro att det kommer hända i Sverige nästa år.
2021-07-31, 20:55
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Exakt min övertygelse också.

Om det hade varit ett virus likt Ebola som härjade så hade folk skyddat sig själva helt utan drakoniska lagar.

Vad vi kan se nu så är inte ens etablisemangen i makternas korridorer runt om i världen rädda för viruset.

När de tror att kameran inte längre rullar så åker masken av och direkt efter att man har talat till folket om vad man inte ska göra så går man direkt och gör det själva.

Ebola säges ha mer eller mindre utrotat sig med sin höga dödlighet, så hur blir det om det är så att ökad dödlighet behövs innan vi blir av med detta muterande virus?
2021-07-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Varför inte använda iver.mectin?
Det är i princip helt ofarligt och visar sig ge väldigt bra resultat mot sjukdomen i alla dess faser, Både som profylax och långtidscovid.
Ett alternativ med betydligt färre biverkningar liksom...

https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/

Detta är insane:
Varför inte både och? Då har man både förebyggande och behandling om Ivermektin fungerar så bra som påstått.
2021-07-31, 23:23
Medlem
Funderar på att vacinnera mig nästa vecka.
Dock är jag fortfarande lite tveksam,
Kan ni rabbla upp 3 argument till varför jag bör ta det? Söker en öppen diskussion och hjälpsam diskussion.
Det som gör att jag tvekar just nu är,

- Trots att man tagit vacinnet, kan man få Covid.
- Hela hypen av Covid trots 99.98 % chans att överleva har gjort mig riktigt skeptisk till att som pushas och drivas av "globalisterna".
- Covidpass/lagar införs, trots att vid insjuknad av Covid, så blir immunförsvaret minst lika starkt som vacinnet. Detta nämns aldrig i MSM.
- Allt som sägs emot eller om vaccinet blir censurerat. Går inte att kritisera utan att bli nedstängd, varför? Är det inte ända sättet att nå nämre från sanningen genom att vrida och vända, trots att vissa teorier kanske spårar helt och hållet?
- Långsiktiga effekter?

Detta och mycket mer gör mig väldigt skeptiskt.. är ingen "anti vaxxer". Hjälp mig förstå vad jag missar och varför jag bör ta det, och lyckas ni övertyga så tar jag det garanterat nästa vecka.

Tack för din tid!
2021-07-31, 23:42
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belabeled2112
Funderar på att vacinnera mig nästa vecka.
Dock är jag fortfarande lite tveksam,
Kan ni rabbla upp 3 argument till varför jag bör ta det? Söker en öppen diskussion och hjälpsam diskussion.
Det som gör att jag tvekar just nu är,

- Trots att man tagit vacinnet, kan man få Covid.
- Hela hypen av Covid trots 99.98 % chans att överleva har gjort mig riktigt skeptisk till att som pushas och drivas av "globalisterna".
- Covidpass/lagar införs, trots att vid insjuknad av Covid, så blir immunförsvaret minst lika starkt som vacinnet. Detta nämns aldrig i MSM.
- Allt som sägs emot eller om vaccinet blir censurerat. Går inte att kritisera utan att bli nedstängd, varför? Är det inte ända sättet att nå nämre från sanningen genom att vrida och vända, trots att vissa teorier kanske spårar helt och hållet?
- Långsiktiga effekter?

Detta och mycket mer gör mig väldigt skeptiskt.. är ingen "anti vaxxer". Hjälp mig förstå vad jag missar och varför jag bör ta det, och lyckas ni övertyga så tar jag det garanterat nästa vecka.

Tack för din tid!

Som du säger: "3 argument", jag orkar inte ens leta fram tre argument.
Jag säger så här:
1, Om du blir smittad så har du stor chans att överleva till att börja med, effekterna är så olika att det är rena lotteriet än så länge.
2, Om du tar vaccinet så finns det en obestämd risk för diverse komplikationer.

Ge fan i att bli smittad!
2021-08-01, 02:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Att skydda populationen från delta-viruset är akut, och endast fungerar ENDAST om ALLA tar vaccinet. Samtliga virus-mutationer som just nu sprids som en löpeld, har skapats av interaktioner mellan icke-vaccinerade.
Hela Afrika lämnas ovaccinerat, så varför bråka med de få svenskar som hävdar sin rätt till beslut rörande den egna kroppen?

Tvärtom kommer flockimmunitet att vara lösningen, och det krävs verkligen inte 100% vaccinerade för att uppnå detta.

Lämna folk som inte är intresserade av att få biverkningar ifred! Min kropp, mitt val.
2021-08-01, 02:21
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hela Afrika lämnas ovaccinerat, så varför bråka med de få svenskar som hävdar sin rätt till beslut rörande den egna kroppen?

Tvärtom kommer flockimmunitet att vara lösningen, och det krävs verkligen inte 100% vaccinerade för att uppnå detta.

Lämna folk som inte är intresserade av att få biverkningar ifred! Min kropp, mitt val.

Flockimmunitet eller massdöd, kommer det att vara någon större skillnad?
2021-08-01, 02:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Flockimmunitet eller massdöd, kommer det att vara någon större skillnad?
Det enda som bromsar effekterna av en pandemi är flockimmunitet. Det är alltså inte frågan om massdöd eller flockimmunitet, utan ibland är det både och.

Det är någonting fel med de här vaccinerna och/ eller narrativet kring dem. Ett väldigt tydligt exempel på det är idén om att alla måste vaccinernas "för att stoppa viruset från att mutera", och att redan färdigvaccinerade sägs behöva vaccinernas igen med exakt samma vaccin. Precis som för dem som har genomgått infektion och därför redan är immuna ökar risken för samtliga biverkningar som beror på immunrespons vid onödiga vaccinationer. Speciellt med detta mrna vaccin som ger spikproteinet utspritt i hela kroppen blir immunresponsen stark (och tex inflammation är en immunrespons).

Likaså hetsandet mot folk som berättar om upplevda biverkningar. Här ser vi inte att dessa uppmuntras anmäla biverkningar, utan istället är folk väldigt snabba med att tex förklara utebliven mens med att skribenten nog kommit i klimakteriet (exempel från tråden).

Någonting är väldigt fel med alltihop.
2021-08-01, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Att skydda populationen från delta-viruset är akut, och endast fungerar ENDAST om ALLA tar vaccinet. Samtliga virus-mutationer som just nu sprids som en löpeld, har skapats av interaktioner mellan icke-vaccinerade.

Det är vaccinerna som skapar alla nya varianter som kan ta sig förbi de vaccinerades immunförsvar. Sambandet är glasklart. Hur känns det för dig?
2021-08-01, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Det är vaccinerna som skapar alla nya varianter som kan ta sig förbi de vaccinerades immunförsvar. Sambandet är glasklart. Hur känns det för dig?

Vaccinerna skapar inte de nya varianterna. 99 % av de som dör i delta är ovaccinerade. Slå på SVT och häng med i svängarna 👨‍💻. Och glöm inte använda 😷 gott folk!
2021-08-01, 03:05
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det enda som bromsar effekterna av en pandemi är flockimmunitet. Det är alltså inte frågan om massdöd eller flockimmunitet, utan ibland är det både och.

Det är någonting fel med de här vaccinerna och/ eller narrativet kring dem. Ett väldigt tydligt exempel på det är idén om att alla måste vaccinernas "för att stoppa viruset från att mutera", och att redan färdigvaccinerade sägs behöva vaccinernas igen med exakt samma vaccin. Precis som för dem som har genomgått infektion och därför redan är immuna ökar risken för samtliga biverkningar som beror på immunrespons vid onödiga vaccinationer. Speciellt med detta mrna vaccin som ger spikproteinet utspritt i hela kroppen blir immunresponsen stark (och tex inflammation är en immunrespons).

Likaså hetsandet mot folk som berättar om upplevda biverkningar. Här ser vi inte att dessa uppmuntras anmäla biverkningar, utan istället är folk väldigt snabba med att tex förklara utebliven mens med att skribenten nog kommit i klimakteriet (exempel från tråden).

Någonting är väldigt fel med alltihop.

Det är väldigt mycket som är fel hela tiden tyvärr och nu ligger Corona på topp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in