Citat:
Ursprungligen postat av
Pinkwotz
Nu kör Aftonbladet en propagandadrive som om det bara är högerextrema och konspirationsteoretiker som inte vill ta vaccinet

Kan svära på att de är här inne och läser och även debatterar eftersom vissa här använder exakt samma desperata argumentationsteknik. Det är raskortet all over again.
Jag har tagit vaccin mot TBE, mässling, röda hund och hepatit, likaså mina barn. Så då kan man ju fråga sig hur man kan vara något av de som folk anklagas för av Aftonbladet. Det är precis samma med alla andra i min omgivning som inte tagit vaccinet. Varför har vi inte tagit det? Well, av precis samma anledning vi inte tagit vaccin mot influensa. Det är ett ickeproblem. Ser inte Covid som ett hot överhuvudtaget med en dödlighet på nära 0% för min grupp. Vore irrationellt att springa och ta ett obeprövat vaccin för detta när det finns risk att få allvarliga biverkningar, om inte direkt så potentiellt om några år. Jag litar på att kroppen kan sköta förkylningar på egen hand.
Sen om folk vill vaccinera sig så får de göra det och då bör de vara skyddade, men nej, de gnäller ändå och kräver att alla ska göra det

De litar uppenbarligen inte på sitt kära vaccin så vad är hela meningen kan man ju fråga sig.
Och kom ihåg en sak. Om de försöker skambelägga den minoritet som inte vill ta vaccinet och påstå att de är konspirationsteoretiker osv, minns att 80% av Sveriges befolkning fortsätter att rösta på 7-klövern år efter år efter år, trots att det idag ser ut som det gör. Det är samma fårflock som lyder regimen och gör exakt som de säger och låter sig vaccineras. Det är knappast något att känna respekt för. Folk är idioter, så är det bara.
Tror inte de flesta här inne är vaccin-motståndare (högerextremister) utan ser med tillförsikt på utvecklingen av biverkningar med bla Svininfluensa floppen i minnet.
Man kan ha olika anledningar varför man är skeptisk till ett nödgodkänt vaccin, sådan förståelse verkar inte finnas. Styrkan i att några faktiskt stannar upp och ifrågasätter är viktigt, sådan empati existerar inte längre.
Ett land vaccinerar just nu med en tredje dunderdos, och pratas redan om en fjärde, likt en heroinist som behöver en starkare dos för varje gång.
Nånting känns jävligt fel med combon: covid+vaccin.