2021-07-31, 17:45
Medlem
Driparns avatar
Påpekar: Ej i ”knarksyften”, har det utskrivet för kraftig ångest. Tänker att er benzoanvändare kan ge bättre svar än medicin och hälsa.

Min ångest de senaste dagarna har varit förjävlig. Jag är fast i en situation där jag inte kan ta mig till min psykiater och är med främlingar i en vecka. 20mg/gång är det enda som gör att jag inte hoppar ut genom hotellfönstret.

Frågan: Hur många dagar i rad kan jag ta 30-40 mg per dag utan att bli beroende? Har ej tolerans och kan skippa en dag om det är det som behövs.
Senast redigerad av Driparn 2021-07-31 kl. 18:08. Anledning: Stavfel
Citera
2021-07-31, 17:48
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Du har väl dosering på burken?

10 dagar låter rimligt.

Kan det funka att du bara har en med utifall?
Citera
2021-07-31, 17:52
Medlem
Driparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Du har väl dosering på burken?

10 dagar låter rimligt.

Kan det funka att du bara har en med utifall?

Jag har 10 givet, 2x per dag. 20 är det enda som funkar för mig, men min psykiater är lite rädd för att våga ge mig det. Så man får vara sin egna läkare ibland :/

Bara en tablett bör gå. Har endast tagit en tablett idag kl 9, och börjar bli lite pirrig nu igen. Får se hur det blir
Citera
2021-07-31, 17:56
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Bra där! Om du alltid har en som reserv tror jag att du blir mer restriktiv. Det var så jag drog ner på snusandet och även slutade.

Beroende är skittrist.
Citera
2021-07-31, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparn
Påpekar: Ej i ”knarksyften”, har det utskrivet för kraftig ångest. Tänker att er benzoanvändare kan ge bättre svar än medicin och hälsa.

Min ångest de senaste dagarna har varit förjävlig. Jag är fast i en situation där jag inte kan ta mig till min psykiater och är med främlingar i en vecka. 20mg/gång är det enda som gör att jag inte hoppar ut genom hotellfönstret.

Frågan: Hur många dagar i rad kan jag ta 30-40 mg per dag utan att bli beroende? Har ej tolerans och kan skippa en dag om det är det som behövs.
Det går inte att svara på eftersom det är helt individuellt när ett beroende uppstår.
Citera
2021-07-31, 19:37
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparn
- - - och kan skippa en dag om det är det som behövs.

Där har du svaret. Oerhört individuellt - men så länge du kan skippa en dag utan att bli absig, så är det lugnt. Försök dock ha 2 - helst 3 - rena dagar i sträck.
Citera
2021-07-31, 20:45
Medlem
yournotlikemes avatar
Som föregående skribenter helt individuellt. Jag blev inte beroende av benzo på riktigt förens efter 2-3 års dagligt ätande. Kunde sluta på dagen och hade faktiskt inga problem förutom att sömnen blev lite lidande första dagarna. Samtidigt har jag hört folk som ätit i 2 månader och slutat och åkt på hemsk abstinens så som sagt det handlar om gener och det är helt individuellt.

30mg dagligen Oxazepam är dock ingen stor dos alls och jag tror det är svårt att bli beroende på den doseringen om du håller den dvs och inte ökar, men helst ska du låta bli benzo helt tycker jag. Om du inte är på gränsen att avsluta ditt liv eller varit med om något väldigt traumatiskt.

Idag önskar jag att jag aldrig hade ens provat benzo även om jag idag ej längre är beroende så var det ett rent helvete att ta sig ur med Delirium och flera år som jag ej kan redogöra för.

Så tänk en gång extra innan du börjar äta dessa.
Citera
2021-07-31, 22:44
Medlem
Driparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Som föregående skribenter helt individuellt. Jag blev inte beroende av benzo på riktigt förens efter 2-3 års dagligt ätande. Kunde sluta på dagen och hade faktiskt inga problem förutom att sömnen blev lite lidande första dagarna. Samtidigt har jag hört folk som ätit i 2 månader och slutat och åkt på hemsk abstinens så som sagt det handlar om gener och det är helt individuellt.

30mg dagligen Oxazepam är dock ingen stor dos alls och jag tror det är svårt att bli beroende på den doseringen om du håller den dvs och inte ökar, men helst ska du låta bli benzo helt tycker jag. Om du inte är på gränsen att avsluta ditt liv eller varit med om något väldigt traumatiskt.

Idag önskar jag att jag aldrig hade ens provat benzo även om jag idag ej längre är beroende så var det ett rent helvete att ta sig ur med Delirium och flera år som jag ej kan redogöra för.

Så tänk en gång extra innan du börjar äta dessa.

Jag skulle utan tvekan varit i graven om det inte vore för medicinen. Jag hatar att behöva använda den, och tar den endast i grova nödfall. Så jag är medveten
Citera
2021-07-31, 23:14
Medlem
antisocialgubbes avatar
Oxascand är samma som Sobril ?

Är dom 10mg bara ?

Jag tog dom själv i flera år, vet även 10tal andra som tog samma.
Ja skicka vänner/bekanta till min privata läkare när dom behövde det med ibland.

Jag kan direkt säga att det är den mildaste och tryggaste benson av alla.
Det tar lååång tid bli beroende av den.

Vet flera som tagit 100st på en månad , 3-4st per dag och sedan slutat helt cold turkey utan något
besvär.
30-40mg per dag totalt.

Så jag kan nästan garantera att du kan ta det i 20 dagar utan minsta bekymmer.
Om du är halv svag.

Är du lite starkare kan du ta 30-40 dagar utan problem.

Vet även folk som tagit 3-4månader 90-120 dagar och slutat sen helt tvärt utan bekymmer
Med Sobril 10mg. 30-50mg dag
Men de var tuffingar, lite halvkriminella typer som även suttit inne 1-2 år och liknande.

Xanor, Stesolid, och annat har jag sett folk ta 3-4 av per dag, de har haft hemska AT redan efter 2v.
Själv klarade jag 3-4 veckor på dessa.

Sobril/oxascand är inget jämfört med Xanor, Stesolid mfl, Sobril/Oxa är det mildaste benzot 100%.
Inget att oroa för alls.

100% av folket klarar sobbe/oxa 10dagar utan minsta AT problem
90% av folket klarar sobbe/oxa 20dagar utan AT problem
75% klarar sobbe/oxa 30dagar
50% klarar sobbe/oxa 60-100dagar 30-40mg dag utan AT problem

Då jag vet så många som tagit det, till och från förut , när jag själv behövde dom med.
Hade många vänner och bekanta när jag var yngre och bodde i en stor stad som jag skicka
till samma privatläkare jag fick mina utskrivna ifrån direkt utan problem. En bra läkare var det. Snäll

Nu pratar vi 100% äkta SVENSK recept Apoteks piller,
Det jag skrev om gäller absolot inga kopior som kan vara blandade med vad som.
Och AT kan bli vad som med !!!

Men Ifrån apotek så vet jag enormt mkt om just dessa.

TS:
Är det piller via svensk apotek via läkare 100% äkta ?
Eller kopior via nätet ?

Om det är 100% via svensk apotek att du hämtat ut dom själv med eget recept.
Då behöver du inte oroa ett dugg för 30-40mg dag i 15-20 dagar.

Kan nästan sattsa tusen kronor på det
Senast redigerad av antisocialgubbe 2021-07-31 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in