2021-07-31, 20:55
Medlem
Mkt oetiskt...är man journalist har man ju för bövelen ett kall/uppdrag...nämligen att ta reda på sanningen!
Blir nog inget Stora Journalistpriset direkt!
Och hon ska vara Kriminalreporter..suck!
Hon väljer att offra sanningen kring Helena..vilken kompis😳
Power not Truth som Nietzsche sa..🙁
Ta in på förhör direkt🕵️‍♀️
Citera
2021-07-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Klart att Pernill@a W vill att detta ska klaras upp och hon vet ju betydligt mer än de flesta med tanke på sitt yrke och sin nära relation MEN hon tillhör inte den journalist som låter heder gå före karriär. Hon vill ha ära och berömmelse den kvinnan, inte riktigt frisk.
Inget skulle glädja henne mer än att få ta ära och berömmelse för uppklaran av detta fall så hon håller inne med saker av helt fel anledning. Ger inte ett skit för hennes yrkesheder då hennes personlighet knockar ut den med ett slag.
P.W har fortfarande chansen att ”do the right thing” sas. Jag kan tänka mig dilemmat och det är möjligt att hon lever i förnekelse och tror att hon gör rätt som bevarar den mörka sammansvärjningen där en handfull personer skyddar varandra och har hållhakar på varandra!
Kom igen nu...Ni som vet något!!!
Idag är det HELENA-dagen frstn!
Citera
2021-07-31, 22:03
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Precis som tidigare när jag berörde familjen som skribenter nu gör, tystnad från de som drivit tråden i åravis med cirkelresonemang.

Ta bladet från munnen,
Familjen vet exakt vad som har hänt Helena.
Dokumentären i SR av barndomsvännen är trams.

Som sagt av tidigare skribenter så är det viktigaste att inget kommer fram som svärtar familjen och/ eller andra ev.inblandade. Och det är inte knark, det är också trams.
Senast redigerad av CharlotteSomewhere 2021-07-31 kl. 22:10. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-07-31, 22:21
Medlem
Ja man får känslan om att det handlar om att "skydda" alla utom Helena som föll offer i detta. Det är hon som är huvudpersonen, inte andra. Vad kan möjligtvis vara värre än hennes öde, som hon inte valt.
De som tiger och skyddar väljer att göra det. Inga ursäkter är goda nog för det. Det är dags att ta sitt ansvar.
SR dokumentären vet jag inte vad de ville uppnå med förutom en stund i rampljuset för den gav inget, kastade inte sken på något, som jag kan se det, förutom på Pernill@a W som var tvungen att poängtera var femte minut att Helena var hennes barndomsvän. Hon kunde väl berättat mer om festen hon hade till exempel. Den är intressant samt vilka som var där, vad som hände på festen, hur folk tog sig dit och därifrån mm.
Om man släppte på all tystnad och folket i Helenas närhet tog sitt ansvar, visade lite ryggrad, så tror jag att man skulle kunna pussla ihop detta.
Citera
2021-07-31, 22:31
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Precis så,

Jag frågar igen, vem var Helena?
Hur såg Helenas sista 6 månader ut innan försvinnandet?
Vilka var familjen A och hur fungerade de som familj och med samhället i övrigt?

Inte ett ord om detta i tråden på alla dessa år. Vädigt mycket om andra som påstås nära familjen A.

Varför?
Citera
2021-07-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
P*r Ul*berg och Bjö*n Vallber* som flyttade till Kristinehamn samt Alvesta borde bli oroliga nu...bland andra!!

P*r Ul*berg har många frågetecken runt sig.
Både PK och han var överens om att P*r kom upp till honom under morgonen.
Sönderriven och slagits med buskarna.

Har man tappat bort det helt och hållet?
Vem mer kan tänkas under den natten/morgonen varit sönderriven?

Har läst flera år tillbaka i tiden och ser att man inte kommit närmre sanningen.
Ingen vet sanningen förutom de eller den som gjort henne illa.

Ser att man lyfter vem H*lena var som person. Det kan vara av vikt i o.f.s.
Citera
2021-07-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Precis så,

Jag frågar igen, vem var Helena?
Hur såg Helenas sista 6 månader ut innan försvinnandet?
Vilka var familjen A och hur fungerade de som familj och med samhället i övrigt?

Inte ett ord om detta i tråden på alla dessa år. Vädigt mycket om andra som påstås nära familjen A.

Varför?
Det jag kan bidra med gällande Helena är att hon var lite annorlunda. Det verkar vara fult att nämna. Hon var lite "menlös", troligtvis lite bakom. Det utesluter ju inte att man är en bra snäll tjej. Det var därför Ulrika kände det ansvar hon gjorde för en vuxen syster endast ett år yngre. Som hon sagt att hon kände att hennes föräldrar skulle blivit arga på henne för att hon inte sett till Helena när de var borta och hon försvann. Hon sa inte så ordagrant men indirekt, att hon skämdes.
Detta är något jag fått höra från fler håll, att hon var bakom. Att Ulrika sade som hon sade när det lät som hon pratade om en betydligt yngre lillasyrra är något som föll på plats för mig då.

Att Ulrika kände det ansvaret, förväntades ta det säger ju också något om familjen. Det är inget ansvar hon skulle ha på sina axlar då Helena ju gick gå ut och festa, resa, osv, som vilken annan i hennes ålder, för övrigt men tydligen har ett stort ansvar för henne legat på Ulrika.
Citera
2021-07-31, 23:03
Medlem
Finns det någon uppfattning om hur mycket Helena drack den kvällen
Vem bjöd eftersom plånboken ej var med
Citera
2021-07-31, 23:10
Medlem
Varför hade båda systrarna flyttat hem igen
Citera
2021-07-31, 23:59
Medlem
Helena var jättesjuk som ung...någon typ av hjärntumör typ..hon gick med lite snett huvud liksom. Däremot fanns det nog inga kognitiva nedsättningar sas. Hon hade sannolikt inga funktionsnedsättningar..normal IQ och högre EQ!
Normal begåvad eller högre!
RIP HELENA...vi löser detta!!!
Citera
2021-08-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Precis som tidigare när jag berörde familjen som skribenter nu gör, tystnad från de som drivit tråden i åravis med cirkelresonemang.

Ta bladet från munnen,
Familjen vet exakt vad som har hänt Helena.
Dokumentären i SR av barndomsvännen är trams.

Som sagt av tidigare skribenter så är det viktigaste att inget kommer fram som svärtar familjen och/ eller andra ev.inblandade. Och det är inte knark, det är också trams.
Okej CharlotteSomewhere...Du menar att drogryktet är trams. Har du någon annan hypotes kring motivbilden månne..!?
Väntar med spänning, speciellt som du är ny..har inte sett dig i tråden🕵️‍♀️
Citera
2021-08-01, 00:55
Medlem
Okej...jag frågar igen: Du dissar knarkspåret...om du gör det och påstår att det är trams, detsamma gör du med den haltande radiodokumentären av P.W...varför?
Har du intel eller trollar du..?!
Välkommen i tråden frstn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in