2021-07-27, 17:41
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskburgare
Haha ja just det här kommer ändå en debunk/mainstreamare lägg fram bevis på att det är jordens krökning du observerar då du har bevisbördan. Obstruktion nedifrån och upp är på platt yta är ingen hemlighet det är lätt att bekräfta har du inte klarat testa detta är du en lögnare helt enkelt.
Det du inte kan bevisa är obstruktion nerifrån och upp på en platt yta. Jag kan motbevisa dig med exakt samma material.
Citera
2021-07-27, 17:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Haha ja just det här kommer ändå en debunk/mainstreamare lägg fram bevis på att det är jordens krökning du observerar då du har bevisbördan. Obstruktion nedifrån och upp är på platt yta är ingen hemlighet det är lätt att bekräfta har du inte klarat testa detta är du en lögnare helt enkelt.
Fast det är inte så mycket vi som hävdar att Jorden är rund, som alltså är den vedertagna sanningen, som att det är du som hävdar att den är platt. Det är alltså din hypotes som måste vedergällas. Inte vår vetenskapliga teori, din hypotes.

Eller jo, vi hävdar ju faktiskt att den är rund och kommer med flertalet bevis. Både rent påtagliga fysiska bevis så som ett flertal broar, bland annat Verrazzano-Narrow och Golden Gate och med mer teoretiska räkneexempel.

Medans du säger att du har bevis, men orkar inte ge oss dom för att du ändå inte tror på dig. Så ger vi dig våra bevis, trots att vi vet att du inte tror på dom.
Citera
2021-07-27, 18:04
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Redan bevisat för mig själv och det kan också du göra men du är dock oärlig och kommer ljuga om resultatet för resultatet passar inte dig som globetard och lydig nickedocka till etablissemanget.
Bevis för sig själv är inte värt ett ruttet lingon så länge du inte presenterar det för andra. Att kräva att andra ska göra samma sak utan någon som helst beskrivning hur du gjort är värt ännu mindre eftersom det blir omöjligt att rekonstruera ditt experiment.

Påståenden utan bevis kan avfärdas utan bevis.
Citera
2021-07-27, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Bevis för sig själv är inte värt ett ruttet lingon så länge du inte presenterar det för andra. Att kräva att andra ska göra samma sak utan någon som helst beskrivning hur du gjort är värt ännu mindre eftersom det blir omöjligt att rekonstruera ditt experiment.

Påståenden utan bevis kan avfärdas utan bevis.
Bevis duger ju inte uppenbarligen eftersom ingen bemött bevisningen från Tabarca och jag är inte ute efter att omvända någon som dig som är mainstreamare/debunker. Tar emot meddelanden i inbox från de som är intresserade till skillnad från en lydig etablisemangtrogen liten slav som dig.

Återigen ett långt bord ett mynt ned med blicken så att blicken följer bordet horisontellt voila obstruktion nedifrån och upp på platt yta misslyckas du så är bordet för kort så enkelt är det.
Citera
2021-07-27, 18:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Lägg fram konkreta bevis då så avslutar vi tråden det du kommer med är påståenden utan bevisning och påståenden utan bevisning kan förkastas utan bevisning. Du som pompös moderator kan ju ta bort tråden sen.
Det har vi gjort, det är du som inte godkänner dom. Men bevis har vi gett dig. Du har inte gett oss annat än orden "Sök själva!".

Citat:
Nix han säger det är kurva som döljer turning torso då ska han bevisa det. Bevisbördan finns hos den som kommer med påståendet.
Vi har gett dig massor av bevis som stödjer hans påstående. Du godkänner dom inte.

Citat:
Nej jag tänker inte slösa min tid att leta upp min bevisning som ligger på gammal mobil ni kan se själva då jag har upplyst er exakt om hur ni gör för att hitta den på Facebook. Sen är det bara att lappa ihop den trasiga globen med refraktion. 😅😅😅
Yeah, och jag har vunnit EGOT.
Citera
2021-07-27, 18:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Bra måste missat dem då vad är du rädd för posta dessa så ska det ta mig en halv sekund eller så att hitta ett felslut i ditt resonemang.
Av det jag har läst så kan jag sluta mig till att du hittar "felslut" på grund av dina bristande kunskaper i fysik, teknik, mekanik, optik och sist men garanterat inte minst i matematik.
Citera
2021-07-27, 18:31
Moderator
Än en gång:
Diskuterar man i tråden får man lov att presentera sina argument här i tråden. Att hänvisa till söktermer, facebookgrupper och andra ställen på internet duger inte av samma orsak som att länkposter inte tillåts.
Se (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!

/Moderator
Citera
2021-07-27, 18:39
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Avfärdar dig som lögnare för ju mer du postar ju mer uppenbart blir det du inte har testat och har du testat så kommer du inte erkänna resultatet. Nej du kan inte testa vid "mitt bord" ogillar dig och vill inte möta dig.
Det gör inget. Jag behöver inte ditt bord då det är så enkelt att förutsäga resultatet om man gör uppställningen korrekt. Precis som det går att förutsäga hur mycket av överdelen hos Turning Torso man bör se givet avståndet och höjden över havet vid observationspunkten. Det blir ett litet slumpmässing fel i beräkningen beroende på rådande väder och vind men felet kan elimineras om man observerar vid flera tillfällen och tar ett medelvärde som kommer att stämma med uträkningen.
Citera
2021-07-27, 19:01
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Skitsnack vid klart nog väder misslyckas globmodellen det borde du veta det ni som globdårar gör om ni är lite mer avancerade debunkmuppar än vad du är, är att lägga till så mycket refraktion som behövs. Men men jag är färdig med dig du kan gå och kämpa för att det faktiskt finns en pandemi nu som du vill att andra ska tro och inte en scamdemi som vi med hjärna förstår. Du är ignorerad i fortsättningen.
Ja refraktionen gör att man ser lite mer än teoretiskt uträknat och det varierar. Man kan få till en ganska bra approximation av refraktionen om man gör uträkningen med en radie på krökningen lika med jordens radie multiplicerad med 7/6.
Citera
2021-07-31, 19:29
Medlem
studenten777s avatar
Temperatur bevisar platt jord ...
"Glob" -teorin kan inte förklara varför polerna är kallare än ekvatorn! Jorden får sin värme från solens strålar. Och på en jordglob ska solen ha samma storlek och ljusstyrka oavsett var du befinner dig. Faktum är att områden nära polerna får mer dagsljus under sommaren, så de borde vara varmare än ekvatorn, enligt "konventionell" "vetenskap"! Bara den platta jorden kan förklara de kalla "polerna": de är längre bort från solens väg när den flyger bara 500 mil över jordens yta.
Citera
2021-07-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
"Glob" -teorin kan inte förklara varför polerna är kallare än ekvatorn! Jorden får sin värme från solens strålar. Och på en jordglob ska solen ha samma storlek och ljusstyrka oavsett var du befinner dig. Faktum är att områden nära polerna får mer dagsljus under sommaren, så de borde vara varmare än ekvatorn, enligt "konventionell" "vetenskap"! Bara den platta jorden kan förklara de kalla "polerna": de är längre bort från solens väg när den flyger bara 500 mil över jordens yta.

Förklara hur solen hela tiden kan ha samma skenbara storlek från alla platser på jorden, om den flyger bara 500 mil över jordens yta.

GRATTIS! till din fantastiska upptäckt och förklaring till polerna temperatur! Tänk att ingen inom Vetenskapen har kommit på det på 4000 år! Publicera din "fantastiska upptäckt" och inkassera Nobelpriset!
Citera
2021-07-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Var får du att det är 500 mil mellan solens väg och jordens yta.
Källa på det tack och Grattis till Nobelpriset det är bara skicka in din upptäckt.😁🤔
Senast redigerad av Eagle5555 2021-07-31 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in