2021-07-31, 19:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Här är det viktigt vem budbäraren är förstår du. Plattformen som det distribueras på eller namnet på tidskriften måste vara godkänd. Varför känner du att du ursäktande måste nämna detta? Om man inte klarar av sortera eller ens titta åt ett håll p.ga budbäraren, ja då missar man nog mycket i livet. Allt p.ga sin tjurskaliga efterblivenhet.

Det är inte konstigt att det gick så lätt för detta folk att ta till sig PK, värdegrunden och ”mångkulturens” förträfflighet, ståendes som en Saab medan man ber om att få ge bort sitt arv och sin ryggrad. Inte förvånande alls längre.

Varför kommer fram om du är ens kapabel till att bläddra en eller två sidor bakåt.

Snacka om ett inlägg av total meningslöshet mer än att skita ur sig för att enbart hävda sig.
Citera
2021-07-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Max Lundqvist är en frilansande skådespelare, regissör och vaccinationsmotståndare.

Hur många av er här på FB uppsöker en teater om ni blir sjuka?

Nu var det artikeln i Aftonbladet han översatte som jag menade.
Citera
2021-07-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Med tanke på all statistik vi har är det en bisarr gåta hur vi lyckats krångla till det så in i helvete. Vaccinpass, nya restriktioner fram och tillbaka, boosters mm mm. Den enkla slutsatsen från alla studier jag läst är att boosta som fan bland riskgrupperna, låta resten leva fritt, bygga upp naturlig immunitet i samhället som står sig mycket bättre både på längden och bredden. That’s it. Gå vidare. Investera skattepengarna i bättre äldre- och sjukvård för framtiden istället för att stå och stampa på en eld som inte brinner längre. Det brinner som satan på massa andra ställen.

Håller med till 100%. Det verkar som att den saktfärdighet som uppvisas när man bör komma igång med någonting, även gäller när det är dags att adaptera, anpassa efter verkligheten, och även när det är dags att ta beslut om att lägga ner och gå vidare. Funderar fan om det är mycket autism bland beslutsfattarna.

Jag kommer också fram till detsamma hela tiden. Istället har de t.om diskuterat vaccinering av barn. Rakt diametralt mot vad datan säger. Det verkar ju som ingenting är baserat på data längre. Får nästan overklighets-känslor emellanåt.
Citera
2021-07-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vi får stänga ner, och vänta på att vaccintillverkarna framställer uppdaterade vacciner.

Men medan vi väntar på nya vacciner, så har Anders Tegnell redan hunnit välkomna ännu nyare virus-varianter till Sverige. Så då får vi vänta på ännu nyare vacciner.

Kommer vi någonsin att kunna komma ur karusellen med allt fler nya mutationer, så länge gränserna står öppna för alla virus som vill komma in i Sverige?
Några i tråden har tidigare skrivit att ett troligt scenario är att viruset med tiden kommer mutera till en ganska mild variant, så hela corona grejen skulle i så fall i stort sätt bli en icke fråga. Men nu har väl både alfa och delta varit värre än ursprungsviruset, om jag inte tar fel.
Senast redigerad av Flashback100 2021-07-31 kl. 19:18.
Citera
2021-07-31, 19:17
Medlem
barkies avatar
Jag vet inte hur reglerna ser ut då jag tagit en välbehövlig semester från galenskaperna på detta forum.

Men - det som nu uppkommit (läkare som blivit tystade, hur man utmåla de som inte vaccinerar sig som onda, alla frågetecken kring vaccinet och själva smittan) borde ju ha i tråden att göra och inte i konspirationsteorier?

Vaccinerade blir sjuka och de sprider själva smittan. I Australien ligger 146 på IVA varav 144 är vaccinerade med 2 doser, 1 med en dos och en ovaccinerad. Är det en konspiration?

Media försöker skrämma slag på folk dagligen med covid-propaganda. De finns absolut 0 vetenskap eller fact check i skiten de trycker (tack Fauci)..

Jag har valt att inte vaccinera mig. Detta beror på mina egna värderingar, vaccins historik och att jag tvekar starkt på att ett MRDNA-vaccin är bra för kroppen, mot något, någonsin.

Nu börjar man med tvångsvaccineringar, hotar de ovaccinerade med indragna friheter i samhället och märker de med fula ord.

Samtidigt begär de att dom vaccinerade ska fortsätta bära ansiktsmask för de kan fortfarande smitta och bli smittade.

Logik verkar inte existera längre. Det är som hela världen hamnat i något psykos, skrämda från vettet av media och de styrande.

Som tur är vaknar miljoner människor upp mot förtrycket i Frankrike, UK, USA och andra delar av världen.
Citera
2021-07-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vi får stänga ner, och vänta på att vaccintillverkarna framställer uppdaterade vacciner.

Men medan vi väntar på nya vacciner, så har Anders Tegnell redan hunnit välkomna ännu nyare virus-varianter till Sverige. Så då får vi vänta på ännu nyare vacciner.

Kommer vi någonsin att kunna komma ur karusellen med allt fler nya mutationer, så länge gränserna står öppna för alla virus som vill komma in i Sverige?

Nej stänga till gränsen är inget vi prioriterar i pandemin.

Surt att vem som kan komma in hur som helst
Bärplockare från Thailand häromdagen som plockade med sig lite delta hit.

Vi har väl många tonåringar som kan sommarjobba med å plocka bär.
Så även stannar inkomsten i Sverige från svenska näringen.

Å dessa vaccinpass, man ska ju visa negativt för å resa i eu eller vara vaxad.

Varför gäller inte detta vid resa till Sverige ygeman?
Du som förespråkade detta så hårt.
Sverige är ju med i Eu.
Vi ska importera smitta men får inte exportera.
Konstig taktik.
Citera
2021-07-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Varför kommer fram om du är ens kapabel till att bläddra en eller två sidor bakåt.

Snacka om ett inlägg av total meningslöshet mer än att skita ur sig för att enbart hävda sig.

Inte alls. Det var riktat till dem som hackade på dig om att det var fel på budbäraren, och belysa det debila i att fokusera på det istället för källan. Finner det lite tröttsamt nämligen. Ber om ursäkt om det uppfattades som meningslöst, men anser inte att skadan är så omfattande, med tanke på att ca 90% av alla inlägg i tråden är meningslösa. Iaf för att ligga i vetenskaps-avd.
Citera
2021-07-31, 19:32
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Inte alls. Det var riktat till dem som hackade på dig om att det var fel på budbäraren, och belysa det debila i att fokusera på det istället för källan. Finner det lite tröttsamt nämligen. Ber om ursäkt om det uppfattades som meningslöst, men anser inte att skadan är så omfattande, med tanke på att ca 90% av alla inlägg i tråden är meningslösa. Iaf för att ligga i vetenskaps-avd.

Då kanske du gör dig en tjänst genom att citera den personen istället för mig, om det inte ens var riktad mot mig.

Och ja, jag håller med dig i sakfrågan.
Citera
2021-07-31, 19:32
Medlem
barkies avatar
Jösses. Du propagerar för ett vaccin som inte är testat för 5 öre och är experimentellt som bäst. Vi får se vem som hade rätt i slutändan. De facto att vaccinet orsakar mikroskopiska blodproppar hos 60%+ av de som tagit det är intressant.

Samma studie kom tidigt förra året men blev nedtystad, ignorerad och sen accepterad. Men man fortsatte vaccinera iallafall, trots vetskapen om detta. Lungor, hjärta och njurar tar skada av dessa mikroskopiska flikar (43 triljoner innehåller en dos) och där kan vävnaden inte regenerera sig, det är permanent skadat och leder till döden.

Jag har malt igenom det mesta från alla sidor när det gäller covid19 med öppet sinne - jag var väldigt skrämd själv av covid pga av ren lathet från min sida. Jag läste bara rubrikerna.

Efter att ha malt igenom enorma mängder information från båda sidor så ser jag absolut inte vaccinet som något positivt. De enda som propageras är att man ska ta det. För andras skull. För att behålla din frihet, för att resa.

Det är tvång. Man skuttar omkring de mänskliga rättigheterna samtidigt som man bryter rakt av emot dessa.

Jag kan lova dig, Bertil, om du inte var lika insnöad på den ena eller andra sidan - att du skulle hitta väldigt mycket som går emot mainstream, politiker och vaccinet som helt legit har mer kött på benen än de du kommer med.

Problemet är att sociala medier förtrycker, bannar och mörkar de som kommer med studier, ifrågasätter och vågar stå upp. Då känns det inte som att det finns något motstånd till allt det som sker nu och folk följer i flock mot avgrunden eftersom att, tja, inga säger ju emot.

Jag respekterar allas egna val att ta eller att inte ta vaccin. Jag kommer aldrig respektera angrepp på någons integritet eller människovärde pga av endera val man gör.

Det är sådant du sysslar med. Därav tror jag, liksom flera andra påtalat, att du är:

1) En obotlig narcissist som blint följer manus och vägrar avvika från dina narrativ (eller narrativ som Big Brother sänder ut). Du är instängd i ditt eget huvud.

2) Du tror blint på allt du skriver själv. Detta har du tagit till dig via seriösa och djupgående forskning och studier, inte bara uttalanden av något med en akademisk titel framför sitt namn.

3) Du är ett betalt troll som konstant kämpar med näbbar och klor där du hånar människors fria val och utmålar de som egoistiska, människohatande konspirationstokar.

Det är skrämmande hur vi sett hur grupper tystats i samhället i historien och vi upprepar den ständigt. Det är som WW2 all over again. Sköt du ditt egna.
Citera
2021-07-31, 19:34
Medlem
Liten uppdatering om läget.

Smittan fortsätter att slå nya rekord i Japan för varje dag. 4000 tusen nya fall bara i os staden Tokyo.
- dags å blåsa av olympiaden?

Flera kinesiska provinser har fått börja köra lockdown igen då delta sprider sig.
-har viruset fått hemlängtan?

Demonstrationer i Australien mot dom hårda restriktionerna. 60 personer har gripits sedan förra helgen.
De som demonstrerar riskerar böter på 600 000kr.
- är det inte ok att demonstrera?

Källa SVT text sida 130-132.
Citera
2021-07-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Fallolyckor 70000 varav 50000 är människor äldre än 65 år. Inte så många kanske men med tanke på att drygt 1000 dör varav de flesta är äldre får det märkligt lite uppmärksamhet jämfört med vilken vikt man lagt vid att det är äldre som dör av covid. Och det här är varje år, år efter år.
Just det, faktiskt intressant att sätta covid och all hysteri kring coronan i perspektiv till andra dödsorsaker och vardagliga risker.

Vinterkräksjuka har likt covid IFR kring 20% för 80+. År efter år... Det hör man inte heller mkt om. https://svenskgeriatrik.se/2012/11/okad-dodlighet-bland-aldre-som-drabbas-av-vinterkraksjuka/
Senast redigerad av jerka11 2021-07-31 kl. 19:39.
Citera
2021-07-31, 19:37
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Aftonbladet skriver idag en del om dårarna i antivaccinrörelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JE34mP/svenska-vaccinmotstandare-kraftsamlar-infor-en-fjarde-vag

Man skulle kunna tro att en del av dem huserar på det här forumet, för "argumenten" känns ju igen. Alla gör ju som de vill, men idag har sjukdomen huserat så länge och vaccinet som tidigare ansågs "oprövat" får väl idag anses rätt beprövat.

Bara i Sverige har vi vaccinerat i över ett halvår och cirka hälften av Sveriges befolkning har givits vaccinet. Vi har max en handfull individer där man tror att vaccinet kan orsakat skador eller tom död. Vad gäller sjukdomen antas väl lite drygt 2 miljoner haft den. Det har å andra sidan orsakat 15 tusen dödsfall och 70 tusen sjukhusinläggningar. Siffrorna talar liksom sitt tydliga språk.

Jag känner ingen som råkat ut för allvarliga biverkningar av vaccinet. Vad gäller sjukdomen känner jag två personer som dött, samt ett antal andra som blivit allvarligt sjuka.

För mig var det i varje fall inget svårt beslut att ta vaccinet.

De har en jävla massa problem med konspirationsteoretiker i Frankrike...
https://www.youtube.com/watch?v=viUSV2rNwf4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in