Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Hej
Jag ska flytta snart till en ny stad.
Jag har tecknat elnätsavtal och elhandelsavstal som kommer att gälla från och med första september.
Jag kommer dock att flytta in i lägenheten från och med nionde augusti. Både hyresvärden och den nuvarande hyresgästen har godkänt min flytt till lägenheten under augusti. Den nuvarande hyresgästen ska flytta ut vid början av augusti. Jag kommer att hyra lägenheten i andra hand tills första september.
Från och med första september kommer mitt namn stå på lägenheten och jag kommer att ha ett förstahandskontrakt.
Min fråga är: Hur stor är risken att man stänger av elen under augusti när jag bor där?
Enklast är väll att ha samma elbolag och att man läser av mätare och meddelar att från det datumet gäller ny abonnemang . Brukar inte vara problem, ring bolaget och hör vad som gäller är enklast..
Läste lite för slarvig 😦
När du flyttar in så läs av mätaren, och ring bolaget och säg att du vill ha abonnemanget flyttat till den 9 agusti istället så blir det rätt... men har du och den avflyttande hyresgästen kommit överens om att denne ska stå till den sista augusti så läs av mätaren så kan du inte bli lurad..
Hoppas du hängde med i svängarna nu, lycka till nu med nya lyan 😉