Media kommer göra allt för att uppmärksamma väljarna på att valet avgörs av om MP klarar sig kvar. Räkna med många stödröster.
Nu när samtliga riksdagspartier utom sd är att betrakta som miljöpartier behövs egentligen inte miljöpartiet längre. Men de är viktiga för att hålla de bruna borta från makten. Så jag är eventuellt en av de som kommer att stödrösta på miljöpartiet. Historiskt har jag röstat på m,c och l.
Att sd inte sett klimatförändringarna komma blir snart en stor belastning. Det blir svårt att locka till sig alla de svenskar som ser klimatförändringar hela tiden.
Jag hoppas både MP och L ryker nästa val, men saker blir inte alltid som man vill.
MP ligger och dallrar på 4%-spärren, ibland strax över, ibland strax under. Det är nog troligt att de kommer få några stödröster så de klarar sig kvar. Dessutom kommer större delen av media göra allt i sin makt för att rädda dem kvar. Finner de ingen miljökatastrof någonstans i världen att blåsa upp kommer de fokusera på vädret, antning är det för varmt eller för kallt, för torrt eller för vått. Nånting kan de alltid finna om de anstränger sig lite.
För L kan det nog bli tuffare. Dels ligger de klart lägre i o.u. Och dessutom har de inte media bakom sig, åtminstone inte nu när de bestämt sig för att stödja M, KD och SD. Därtill kommer de få svårt att få stödröster från någon då ingen riktigt litar på dem. Men jag utgår ifrån att de, liksom i tidigare val, kommer fokusera på en fråga de önskar associeras med och hoppas att de som finner frågan viktig kommer rösta på dem. Det har funkat förut och kommer nog funka igen.
Media brukar lyfta fram utspel från L i god tid inför valen. Det kan ta väljare från M eller KD, eller att rösterna blir bortkastade om L åker ur riksdagen.
Gissningsvis handlar utspelet om vård eller pandemier, budskap som hamras in parallellt med nyheter om att L ökar i opinionsmätningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Håller inte med, dom har uppvisat stor integritet genom åren. Reinfeldt-åren får vi se som en anomali.
2006-2014, 2003-2014 eller 1992-2014?
Senast redigerad av Demokraturdn 2021-07-31 kl. 14:27.
Nu när samtliga riksdagspartier utom sd är att betrakta som miljöpartier behövs egentligen inte miljöpartiet längre. Men de är viktiga för att hålla de bruna borta från makten. Så jag är eventuellt en av de som kommer att stödrösta på miljöpartiet. Historiskt har jag röstat på m,c och l.
Att sd inte sett klimatförändringarna komma blir snart en stor belastning. Det blir svårt att locka till sig alla de svenskar som ser klimatförändringar hela tiden.
Klimatförändringar ser man dock inte och klimatet har alltid förändrats. Förhoppningsvis kan vi motverka en ny istid men det är oklart hur mycket människan påverkar.
Klimatförändringar ser man dock inte och klimatet har alltid förändrats. Förhoppningsvis kan vi motverka en ny istid men det är oklart hur mycket människan påverkar.
Idioterna röstar redan på sd. Nu handlade de om att få över sådana som inte är idioter.
Media brukar lyfta fram utspel från L i god tid inför valen. Det kan ta väljare från M eller KD, eller att rösterna blir bortkastade om L åker ur riksdagen.
Gissningsvis handlar utspelet om vård eller pandemier, budskap som hamras in parallellt med nyheter om att L ökar i opinionsmätningarna.
SD-förtroendevald om afrikansk fotbollsspelare: "påminner om det jag bajsade ut i morse - samma färg"
SD-politiker: Sverige behöver ett inbördeskrig och ge politikerna "det straff de förtjänar"
SD-nämndeman: "Döda blattarna" - gruppledaren har förståelse och fortsatt förtroende
SD-politiker sprider nazism: "vita ska stå upp och slåss tillbaka"
Fyfan vilket skräp! Det här ska vara individer man ska se upp till?
Ett något billigt sätt att visa vad majoriteten inom partiet tycker och tänker...men visst, det är lika effektivt varje gång. Dock är likasinnade (fortfarande) skyddade av sin ekokammare, så jag ser ytterst små chanser att någon eller något kan störa deras synsätt.
Sjunker däremot brottsligheten, härefter, då kan det snabbt bli väldigt spännande!
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Pandemin, antivaxxarnyheter, klimatmisär m.m., som dagligen pumpas ut i pressen, det lär få effekt. Och så länge man lyckas hålla sig runt elimineringsstrecket så är ju chanserna att man fiskar upp stödröster jättegoda (vilket är en radikalt annorlunda situation gentemot den som L befinner sig i). Därför kan även jag tänka mig att stödrösta på partiet...inte minst på grund av att det finns några där som visat fina tecken på att vara nytänkande.
2006-2014, 2003-2014 eller 1992-2014?
Jag tror inte det, L har bytt sida så nu vill media krossa dem.
1986 - 2019 var M helt bindgalna rabiata globalist-hundar. Nu påstår de att de ändrat sig men jag är skeptisk.