2021-07-31, 11:03
Medlem
Citat aft.bladet:

” – De är inte i nära relation. Men vilken relation eller bekantskap de har till varandra går vi inte ut med i nuläget”

Vad kan det här innebära, kryptiskt uttalande tycker jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tragiskt. En ung kvinna har bragts om livet och oavsett vad som ligger bakom så kommer hennes anhöriga aldrig få henne tillbaka.

Det brukar ju ofta pratas om etnicitet här på Flashback men jag väljer att inte uttala mig i den frågan.'

Jag är inte såpass bekant med Luleå att jag känner till området men kollar man på Google Maps ser det ut att mestadels vara villor på området och ser ut att vara relativt lugnt. Skulle inte direkt kalla det för ghetto utifrån vad jag ser på Google Maps

Finns inga Getton i Luleå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Det var oväntat att det inte var brott i nära relation

Var det? Nu vet vi fortfarande ingenting om hur det ligger till, men om den inledande information som skrevs på Flashback stämmer befann sig en ung kvinna (felaktigt skattad ålder) tillsammans med en man/pojkvän på platsen när skotten avlossades.

Det är ingen allt för vild gissning att mannen var måltavlan men den närvarande kvinnan träffades och dog, precis som i fallen då Trez West Persson och Karolin Hakim mördades. Eller 12-åriga Adriana för den delen.

Jag säger inte att det är så, men det är inte oväntat om det visar sig vara ett mord som ej begåtts i nära relation.
Citera
2021-07-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nu har de gått 12 timmar men polisen vill inte gå in på vem som är skjuten eller om anhöriga underättats, inget om ålder eller kön börjar man ju tro att de stämmer att det är en tjej i 15 års åldern?

Enligt tidningen är det en kvinna i 25årsåldern
Citera
2021-07-31, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tragiskt. En ung kvinna har bragts om livet och oavsett vad som ligger bakom så kommer hennes anhöriga aldrig få henne tillbaka.

Det brukar ju ofta pratas om etnicitet här på Flashback men jag väljer att inte uttala mig i den frågan.'

Jag är inte såpass bekant med Luleå att jag känner till området men kollar man på Google Maps ser det ut att mestadels vara villor på området och ser ut att vara relativt lugnt. Skulle inte direkt kalla det för ghetto utifrån vad jag ser på Google Maps

Tuna är omgivet av 5-7 mill villor åt alla håll.
Citera
2021-07-31, 11:06
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Tidigare en ovanlig syn i Lappland.
Nej jag vill påstå att det är fel. Det har alltid varit så.
Citera
2021-07-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Citat aft.bladet:

” – De är inte i nära relation. Men vilken relation eller bekantskap de har till varandra går vi inte ut med i nuläget”

kan det vara något relaterat till hennes jobb?

tänker soc eller liknande?
Citera
2021-07-31, 11:07
Medlem
Citat:
Citat aft.bladet:

De är inte i nära relation men har de varit i nära relation tidigare? F.d pojkvän som utför ett hedersmord?
Citera
2021-07-31, 11:08
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Var det? Nu vet vi fortfarande ingenting om hur det ligger till, men om den inledande information som skrevs på Flashback stämmer befann sig en ung kvinna (felaktigt skattad ålder) tillsammans med en man/pojkvän på platsen när skotten avlossades.

Det är ingen allt för vild gissning att mannen var måltavlan men den närvarande kvinnan träffades och dog, precis som i fallen då Trez West Persson och Karolin Hakim mördades. Eller 12-åriga Adriana för den delen.

Jag säger inte att det är så, men det är inte oväntat om det visar sig vara ett mord som ej begåtts i nära relation.

Jag förstår hur du menar, men statistiskt sett var det ”oväntat”.
Citera
2021-07-31, 11:08
Medlem
Citat:
Citat aft.bladet:

Polisen har fått frågan från en journalist om den som gripits på skälig misstanke för mord hade en nära relation till offret. Om vi utgår från svaret hade de inte det, alltså är den gripne ingen pojkvän, ex eller nära familjemedlem. Däremot utesluter svaret inte att den gripne och kvinnan befunnits i samma kretsar, hur än man tolkar det senare begreppet.

Möjligen vet inte ens polisen hur det förhåller sig med den saken och svarar hellre kryptiskt än definitivt.
Citera
2021-07-31, 11:09
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja, de försöker mörka detta men blir omöjligt att tiga ihjäl när alternativ media börjar skriva om det.

Vem försöker mörka något?
Citera
2021-07-31, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Jag förstår hur du menar, men statistiskt sett var det ”oväntat”.

Ok, missförstod kanske vad du avsåg. Statistiskt hör det absolut till ovanligheterna att "fel" personer blir skjutna, men det hemska är att så sker. Alldeles för ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in