Citat:
Ursprungligen postat av
Mecanicus
Din kommentar är egentligen inte ens värd att kommentera imho! Du tar inte del av något som stat, kommun och landsting finansierar med allmänna medel (skattepengar) antar jag? Inget fordon som använder vägar? Aldrig fått vård eller sjukvård? Du är väl inte med i facket heller men tar gärna del av de förmåner de stridit och dött för att vi skall kunna ta del av? Då tänker jag på semester, övertidsersättning med mera? Läs på lite innan du gnäller. Är du oberoende pengamässigt för att någon annan slitit ut sig för att du skall kunna glida runt och håna alla som inte har det så bra ekonomiskt som du kan du bara låta bli att skämma ut dig genom att kommentera saker d inte har en susning om..
Jag har ett rätt knegande yrke.
Jag betalar kopiösa mängder i moms, elskatt, löneskatt, kapitalskatt, fastighetsavgift, fordonsskatt och punktskatter, drivmedelsskatt osv. Lik förbannat är vägarna i Sverige som ett jävla uland. Pengarna går till latmaskar, professorer och skolor som inte behövs, meningslösa myndigheter kommunfittor med oklara arbetsuppgifter och hela jävla sosseriet.
Jag har sjukvård på jobbet men betalar ändå 4500 kr i månaden för något jag inte använder. Trots att jag dessutom har egen försäkring. Fy fan.
Självklart är jag inte med i facket. I mitt yrke är det brist så man förhandlar själv. Facket är dessutom frivilligt och bra idé. Det är ingen skatt klart man ska få organisera sig. Ställ för höga krav och folk måste avskedas eller firman kollar.
Så varje månad betalar jag 30 000 kronor i för att köra på vägar och att kommunen bygger, städar gator och parker. Jag har kört på riktigt fina avgiftsbelagda vägar i utlandet. Det kostar inte trettio tusen spänn!
Jag skulle kunna ha en egen anställd om jag fick behålla mina pengar som skulle kunna städa och bygga parker, vägar.
Vad var din poäng?
Sänk skatten och slakta bidrag för helvete!