2021-07-30, 00:44
Medlem
Just nu fanns det väl en 5 -10 mellan Vänern å Vättern
Går att kolla lätt på nån sån här Carinfo sida
Tycker ändå det är rätt spännande att så få bilar hade rails
Om nu vittnesuppgifterna stämmer
Polisen åkte väl runt i bygden för å identifiera en lika dan bil utan resultat
Audi 100 var ju jävligt heta då även mercan å cittan säg nån mer modell
Dem tre senare var ju nya dyra för en ungdom bilar om det inte var nån förälders
Citera
2021-07-30, 00:48
Medlem
Undra vad hennes manliga sällskap hade för uppfattning
Citera
2021-07-30, 01:02
Medlem
Amcn är så jävla ful så den hade nog alla lagt på minnet
Citera
2021-07-30, 02:14
Medlem
Eeh...kan (ska) ha varit en ljus bil...vit/beige... men som någon sa var det orangetonade gatlampor som kan ha givit ett annat intryck...kanske såg bilen brons/orange-aktig ut helt plötsligt🕵️‍♀️
Citera
2021-07-30, 12:03
Medlem
Undra om vittnet kunde uppfatta om det var typ en ny kanske inte modellen då mercan kom 86 tror jag men själva finishen på bilen den känslan går ju få liksom
Citera
2021-07-30, 12:09
Medlem
Uteslut bilar som av naturliga skäl fanns i området vid tiden.

Färg på bil som UA hade tillgång till sön morgon till Töreboda.
Vilken bil körde BW till stadt, var parkerade han och tog han bilen till UA på sön?
Svaren på vilka bilar det gäller kan UA, PW, BW mfl svara på så det vore enkelt att utesluta dessa för utredarna.

Vad var det för bil som det påstods att PR skulle ha lånat, vilket han förnekade och blev upprörd över, även om just den bilen var utlånad till någon annan.
Citera
2021-07-30, 15:35
Medlem
Tråden har tappat styrfart. Jag tänker därför försöka belysa ett par rykten som ingen, mig veterligen, ej ”utrett”.
När Helenas föräldrar kommer hem från sin weekend och får klart för sig att Helena är försvunnen utbrister alltså Modern nåt i stil med: ”Det förstår ni väl att Helena aldrig kommer att komma hem igen!”
Varför sa hon så?
Hur kan hon veta detta?
Helena har ju vid tillfället (Söndag eftermiddag/kväll endast varit borta i mindre än ett dygn. Det finns två möjliga förklaringar här, som jag kan förstå.
Första förklaringen kan vara en Moders intuitiva känsla och oro för den yngsta (minstingen) i syskonskaran som inte hörts av och som dessutom alltid hör av (meddelar) sig.
Den andra förklaringen är att någon kontaktade Helena (telefonsamtal) samt att Helena blivit upprörd av detta samtal.
Vem ringde till Helena på familjens hemtelefon?
Var det därför Modern förstod att det var fara och färde?!
Att det var någon ökänd potentiell våldsverkare som ville något och kanske tom hotade Helena.
Det kanske handlade om pengar (en skuld)!
Vem ringde upp Helena under de föregående dagarna?!?
Familjen vet vem det var och säkert Lokalpolisen oxå🤔
Citera
2021-07-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tråden har tappat styrfart. Jag tänker därför försöka belysa ett par rykten som ingen, mig veterligen, ej ”utrett”.
När Helenas föräldrar kommer hem från sin weekend och får klart för sig att Helena är försvunnen utbrister alltså Modern nåt i stil med: ”Det förstår ni väl att Helena aldrig kommer att komma hem igen!”
Varför sa hon så?
Hur kan hon veta detta?
Helena har ju vid tillfället (Söndag eftermiddag/kväll endast varit borta i mindre än ett dygn. Det finns två möjliga förklaringar här, som jag kan förstå.
Första förklaringen kan vara en Moders intuitiva känsla och oro för den yngsta (minstingen) i syskonskaran som inte hörts av och som dessutom alltid hör av (meddelar) sig.
Den andra förklaringen är att någon kontaktade Helena (telefonsamtal) samt att Helena blivit upprörd av detta samtal.
Att det var någon ökänd potentiell våldsverkare som ville något och kanske tom hotade Helena.
Rättelse: Familjen behöver nödvändigtvis inte veta vem som ringde..kan ha varit ett anonymt samtal oxå🤓
Citera
2021-07-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Varför sa hon så?
Hur kan hon veta detta?
Det där är så mysko.
Om det vore chock så är väl ändå förnekelse det som kommer, inte rakt av att då är det kört, OM allt är som det ska. Om det inte finns några orosmoln.
Att hon skulle ha ett sjätte sinne som blixtrar till så tänker man att hon borde känt vibbar innan hon ens kom hem av att något var galet.
Något ligger till grund för det uttalandet helt klart!
Citera
2021-07-30, 19:08
Medlem
Kolla in true crime serien disappeared
Inte alls ovanligt att tex mödrarna säger i ett tidigt skede att dom visste nått fruktansvärt hänt deras nära och kär
Då kanske det inte finns ett dyft å gå på
Dom hitta väl ena skon insläng i skogen vid stigen på söndagen ?
Citera
2021-07-30, 20:10
Medlem
Ja...efter Moderns uttalande åkte de ner till Polisstationen, bemannad på den tiden!, och det upprättades en anmälan vilket resulterade i att tjänstgörande polis tog en sväng med sin hund..då hittas sandal!
Jag tror man kan kalla detta ”modersinstinkt” ihop med det/de mystiska telefonsamtal under veckan..detta är extremt intressant!!
Citera
2021-07-30, 21:17
Medlem
Om det är sant att polisen hittade narkoticum i anslutning till Helenas rum kan detta avslöja en motivbild!
Jag säger inte att Helena brukade men om det fanns droger i villan är detta intressant naturligtvis!
Motivet för dådet kanske inte var sexuellt utan ekonomiskt!
Folk som säljer droger vill ha betalt..på ena eller andra sättet.
De sa till Helena där vid bilen intill Kohagen: Betala eller annars tar vi dig i ”pant” tills vi/jag får betalt...då yttrar Helena högljutt: ” Nej! Ni får inte göra såhär”! Därefter försöker hon göra ett utfall för att springa hem och sparkade av sig sina sandaler.
Tyvärr hann de före och stoppade henne!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in