2021-07-30, 18:59
Medlem
Till och med CNN. Fan vad svårt det är att vara ödmjuk när man har rätt hela tiden.

Vaccination alone won't stop the rise of variants and in fact could push the evolution of strains that evade their protection, researchers warned.

https://twitter.com/CNN/status/1421093265210806272?s=20

Allt känns bra? Alla är nöjda med sina antikroppar?

Edit:ville ni inte bli häcklade så skulle ni tänkt på det för länge sen.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-30 kl. 19:03.
Citera
2021-07-30, 19:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Amerikanska myndigheter hävdar nu att Delta är lika smittsamt som vattkoppor. Blir fint det när skolorna kör igång i höst. Inga restriktioner och inte ens 50% av befolkningen är fullvaccinerad....
Citera
2021-07-30, 19:03
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Något jag på senare tid tagit in är att de mest aggressiva antivaxxare inte bara passar på att skjuta in argument i sakfrågorna utan även får man gliringar att vissa av dom faktiskt är bekännande högerfascister/skitstövlar

Så vilken kategori tillhör Macron, Joe Biden, Boris Johnson, Andrew Cuomo, Jacinda Ardern, och många andra västerländska s.k "liberala" ledare som vill göra en stor del av deras befolkning till andra klassens medborgare, ta ifrån deras rättigheter och säger att dom är en fara för samhället?

Vad kallar du dom? Ansvarstagande?

Du vet inte ens vad fascism är och skulle inte veta om det så sparkade dig i röven med sina fasciststövlar
Citera
2021-07-30, 19:04
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Amerikanska myndigheter hävdar nu att Delta är lika smittsamt som vattkoppor. Blir fint det när skolorna kör igång i höst. Inga restriktioner och inte ens 50% av befolkningen är fullvaccinerad....
Bra, då kan du fortsätta gömma dig i källaren med gasmask
Citera
2021-07-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Japp +31k nya infekterade igår. Stigande sen 2 dagar.

Söker just nu efter dagens siffra på sjukhusinlagda/UK, sidan jag nyligen såg -visade antal ovaccinerade av dessa.

Dom ändrar i "uppdateringsdatumet" wtf, sökresultat vilka nyss KOM UPP byts ut mot andra, som en levande interaktiv algoritm.

Skitsvårt att hitta vaccinationsdata gällande nuvarande sjuhusinlagda.

Tack att du letar åt oss.

Vi behöver uppenbarligen nytt vaccin som biter bättre mot delta å delta +.

Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag försökte dela upp Antivaxxare i kategorier ändå. Inte alla är rosenrasande fundamentalister . Men det blev nog inte tillräckligt tydligt.

Exemplen finns i varsina skyttegravar, dock så finns det tappra soldater där också som sväljer en hel del utan att förlora målet i sikte. Och de är betydligt färre i antal.

Något jag på senare tid tagit in är att de mest aggressiva antivaxxare inte bara passar på att skjuta in argument i sakfrågorna utan även får man gliringar att vissa av dom faktiskt är bekännande högerfascister/skitstövlar

Vi alla möter Coviden gemensamt, finns ingen anledning att dela in ovaccinerade i grupper.

Det är frivilligt att vaccinera sig.
Senast redigerad av Grand-canyon 2021-07-30 kl. 19:30.
Citera
2021-07-30, 19:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du och de flesta andra som du gör ju hela tiden felslutet att ni tror, att vi förnekar både covid och klimatförändringar. Det gör vi inte alls, kanske ett fåtal, men inte många. Det vi kritiserar är responsen till dessa två saker och graden av hot som dessa påstås utgöra.

Samma sak när man kritiserar invandringspolitiken, då är man helt plötsligt främlingsfientlig och dödsknarkarrasist. Så fort man går emot det stora narrativet blir man demoniserad som både det ena och det andra. Främlingsfientlig, klimatförnekare, covidförnekare, foliehatt. Det är tröttsamt

Eran totala oförmåga att se var kritiken riktas är förbluffande. Antingen gör ni det medvetet eller så är ni korkade. Jag antar en blandning.
Kul med lite analys och jag menar det verkligen.

Det finns naturligtvis de som överdriver coronahotet och så finns även de som tycker att hoten är överdrivna, kanske för att de inte alls tror på corona eller för att de (medvetet) misstolkar.
Resultatet verkar då bli att många spelar ner problemen löjligt mycket och då blir det ofta helt ovetenskapligt.

Jag förstår om du och andra blir trött på att höra överdrifter, men jag tror det är fel medicin att bli osaklig.

Du skriver att
Eran totala oförmåga att se var kritiken riktas är förbluffande. Antingen gör ni det medvetet eller så är ni korkade. Jag antar en blandning.
Det finns ju ett tredje/fjärde alternativ också och det är att det som framförs är otydligt eller framförs på ett osmart sätt.

Tråden skulle absolut må bra av att bli lite mera saklig och diskuterande istället för att fyllas med märkliga hypoteser och påhopp.
Citera
2021-07-30, 19:09
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Så vilken kategori tillhör Macron, Joe Biden, Boris Johnson, Andrew Cuomo, Jacinda Ardern, och många andra västerländska s.k "liberala" ledare som vill göra en stor del av deras befolkning till andra klassens medborgare, ta ifrån deras rättigheter och säger att dom är en fara för samhället?

Vad kallar du dom? Ansvarstagande?

Du vet inte ens vad fascism är och skulle inte veta om det så sparkade dig i röven med sina fasciststövlar

Politik är skit. Personligen har jag största misstro mot dom du räknar upp

Men det är fan ingen godtagbar ursäkt att svänga åt andra hållet.

Nog om detta OT Dravel
Citera
2021-07-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Tråden skulle absolut må bra av att bli lite mera saklig och diskuterande istället för att fyllas med märkliga hypoteser och påhopp.

Ja, nu låter det lite annorlunda när det är motvind. Jag har inte sett att du kritiserar påhopp som ”antivaxx” eller andra vansinniga hypoteser från hysteriska pro-vaxxare. Jag kan ha fel, men har inte du också kallat andra för antivaxxare? Som man bäddar får man ligga.
Citera
2021-07-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Jo, absolut, we're keeping the good vibes up!

Absolut! Man ska aldrig ge upp. Lögnernas värsta fiende är sanningen.
Citera
2021-07-30, 19:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Kul med lite analys och jag menar det verkligen.

Det finns naturligtvis de som överdriver coronahotet och så finns även de som tycker att hoten är överdrivna, kanske för att de inte alls tror på corona eller för att de (medvetet) misstolkar.
Resultatet verkar då bli att många spelar ner problemen löjligt mycket och då blir det ofta helt ovetenskapligt.

Jag förstår om du och andra blir trött på att höra överdrifter, men jag tror det är fel medicin att bli osaklig.

Du skriver att
Det finns ju ett tredje/fjärde alternativ också och det är att det som framförs är otydligt eller framförs på ett osmart sätt.

Jag tror jag vet varför ni tycker vissa saker läggs fram på ett otydligt och osmart sätt. Det är för att det kommer från källor ni inte känner igen eller har förtroende för, eller för att det inte finns en jättemega stor peer-reviewed studie, eller för att det inte står i etablerad media. Förståeligt, om man förlitar sig på det gamla systemets sätt att göra saker och ting.

Men, I det läge vi är i nu, så är det min fasta övertygelse att man måste gå lite utanför det etablerade narrativet för att få reda på vad som faktiskt pågår. Och det är inget konstigt egentligen. Det var samma sak när invandringsdebaklet var som hetast i Sverige. Vad gjorde media och makten då? Jo, mörkade och smutskastade allt man orkade. Det gör man fortfarande.

Det är samma fenomen vi har att göra med nu fast på en mycket större skala

Så vad händer i en sån situation? Jo, oberoende personer försöker nå fram med deras information på vad sätt de än kan. Via Youtube, Bitchute, Twitter, whatever. Det gör att den typen av information lätt blir splittrad och det är lätt för "narrativet" att såga som oseriöst, även om innehållet håller hög kvalitet och budbäraren är kvalificerad och kunnig. Precis som hände i Sverige med både invandringen och andra saker.

Så när det dyker upp en Youtube video här, ett twitterinlägg där, så är det lätt att avfärda som nonsens och oseriöst om man inte är insatt i att även korrekt och seriös information just nu faktiskt blir rätt hårt angripen, även från det vetenskapliga etablissemanget tyvärr. Och det är det jag tror så många har svårt att acceptera. Att det råder stor korruption inom medicin. Och att de auktoriteter och myndigheter som vi tar för givet vill vårat bästa, kanske har helt andra intressen. Det är en svår nöt att smälta för många. Men är det så konstigt? Titta bara på diverse myndigheter i Sverige. Migrationsverket, försäkringskassan, ja självaste regeringen, toppolitiker osv. Skulle det vara annorlunda på en global nivå med medicinska myndigheter? You tell me, men jag tror att det är ännu värre på den nivån.

Jag vill inte heller slänga käft här eller någon annanstans egentligen. Men ibland tar frustrationen över och man skriver i affekt. Men jag kan säga dig att oviljan mot vaccinet i de allra flesta fall inte handlar om foliehattande eller konspirationsteorier. Det finns fullt legitima skäl att inte vaccinera sig och jag hade önskat att folk hade varit mer öppensinnade för dessa argument. Ha överseende med folk som inte kan kompilera all information och hitta alla länkar. Retoriken har blivit alldeles för hetsk mot ovaccinerade. Det måste få ett slut

Sen är det ju rätt svårt att förneka att västvärlden rör sig mot en auktoritär riktning i skrämmande fart. Bara det är värt att höja rösten emot, oavsett om man är vaccinerad, ovaccinerad, tror på aliens eller 5G. Frihet är något vi alla borde kunna samlas kring
Citera
2021-07-30, 19:37
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Dra åt helvete - SVT / Text-tv har tagit bort sid 118, inte ett spår finns av bärplockarna på texttv.
Expressen har dock nyheten kvar, sparad här inför ev censur/radering:
Backup: https://archive.is/zW88O
https://www.expressen.se/nyheter/stort-smittoutbrott-bland-barplockare-ak-inte-hit/

Ännu ett exempel på vaccinationslöfte som inte stämmer med verkligheten...
https://www.di.se/nyheter/barbranschen-i-krismote-klustersmitta-bland-barplockare/

Citat:
Åhhh!
Buhuu!

Väldigt få har väl svt-text-tv som sin enda nyhetskälla?
SVT har dessutom bärplockarna på webbsidorna.

Hur paranoid får man vara?
Brukar du kolla vilka nyheter som tas bort och vända upp och ned på hela världen varje gång det händer?

Corona/covid verkar ha lockat fram de allra märkligaste beteenden.

Har du missat att Pfizers kontrakt inte medger att man pratar biverkningar.
Statsmedia får inte nämna biverkningar. Blir då skadeståndsskyldiga för utebliven försäljning worldwide....

Finns i tråden om kontrakten. Samt separata trådar om det......

Därav logiskt att de vaxats med Pfizergift.....
Citera
2021-07-30, 19:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Men kära Helge!
Du har ju inte fattat någonting.

Det är ju ett världsomspännande nätverk som styr allt ihopa med Illuminati i toppan och dörunder Bilderberggruppen.

Sedan finns det en massa småpåvar i varje land också, men det är lite oklart vilka de är.

Du behöver inte hitta på.... Vi vet redan vilka som styr.....
(FB) W.H.O. WHISTLEBLOWER CONNECTS THE DOTS. Covid-19, politik och ekonomi på högsta nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in