Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Kul med lite analys och jag menar det verkligen.
Det finns naturligtvis de som överdriver coronahotet och så finns även de som tycker att hoten är överdrivna, kanske för att de inte alls tror på corona eller för att de (medvetet) misstolkar.
Resultatet verkar då bli att många spelar ner problemen löjligt mycket och då blir det ofta helt ovetenskapligt.
Jag förstår om du och andra blir trött på att höra överdrifter, men jag tror det är fel medicin att bli osaklig.
Du skriver att
Eran totala oförmåga att se var kritiken riktas är förbluffande. Antingen gör ni det medvetet eller så är ni korkade. Jag antar en blandning.
Det finns ju ett tredje/fjärde alternativ också och det är att det som framförs är otydligt eller framförs på ett osmart sätt.
Tråden skulle absolut må bra av att bli lite mera saklig och diskuterande istället för att fyllas med märkliga hypoteser och påhopp.
Jag tror jag vet varför ni tycker vissa saker läggs fram på ett otydligt och osmart sätt. Det är för att det kommer från källor ni inte känner igen eller har förtroende för, eller för att det inte finns en jättemega stor peer-reviewed studie, eller för att det inte står i etablerad media. Förståeligt, om man förlitar sig på det gamla systemets sätt att göra saker och ting.
Men, I det läge vi är i nu, så är det min fasta övertygelse att man måste gå lite utanför det etablerade narrativet för att få reda på vad som faktiskt pågår. Och det är inget konstigt egentligen. Det var samma sak när invandringsdebaklet var som hetast i Sverige. Vad gjorde media och makten då? Jo, mörkade och smutskastade allt man orkade. Det gör man fortfarande.
Det är samma fenomen vi har att göra med nu fast på en mycket större skala
Så vad händer i en sån situation? Jo, oberoende personer försöker nå fram med deras information på vad sätt de än kan. Via Youtube, Bitchute, Twitter, whatever. Det gör att den typen av information lätt blir splittrad och det är lätt för "narrativet" att såga som oseriöst, även om innehållet håller hög kvalitet och budbäraren är kvalificerad och kunnig. Precis som hände i Sverige med både invandringen och andra saker.
Så när det dyker upp en Youtube video här, ett twitterinlägg där, så är det lätt att avfärda som nonsens och oseriöst om man inte är insatt i att även korrekt och seriös information just nu faktiskt blir rätt hårt angripen, även från det vetenskapliga etablissemanget tyvärr. Och det är det jag tror så många har svårt att acceptera. Att det råder stor korruption inom medicin. Och att de auktoriteter och myndigheter som vi tar för givet vill vårat bästa, kanske har helt andra intressen. Det är en svår nöt att smälta för många. Men är det så konstigt? Titta bara på diverse myndigheter i Sverige. Migrationsverket, försäkringskassan, ja självaste regeringen, toppolitiker osv. Skulle det vara annorlunda på en global nivå med medicinska myndigheter? You tell me, men jag tror att det är ännu värre på den nivån.
Jag vill inte heller slänga käft här eller någon annanstans egentligen. Men ibland tar frustrationen över och man skriver i affekt. Men jag kan säga dig att oviljan mot vaccinet i de allra flesta fall inte handlar om foliehattande eller konspirationsteorier. Det finns fullt legitima skäl att inte vaccinera sig och jag hade önskat att folk hade varit mer öppensinnade för dessa argument. Ha överseende med folk som inte kan kompilera all information och hitta alla länkar. Retoriken har blivit alldeles för hetsk mot ovaccinerade. Det måste få ett slut
Sen är det ju rätt svårt att förneka att västvärlden rör sig mot en auktoritär riktning i skrämmande fart. Bara det är värt att höja rösten emot, oavsett om man är vaccinerad, ovaccinerad, tror på aliens eller 5G. Frihet är något vi alla borde kunna samlas kring