2021-07-30, 18:35
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Jag har svårt att vara retard ja, det nyanserande från retard.com får du stå för när du lyckas Sture Bergwall - TOTALT skriva om UK.GOV's dagliga data samt TYDLIGA text där de säger 53% amongst the people in hospital THIS VERY DAY - are vaccinated.

Du tolkar fritt, som själv uttrycker det LOL.

Skavise 53% vilket betyder 47% either single jabbed or double jabbed.

Hur du än gruppboendetolkar datan kvarstår faktum 53 % vaccinated av 6000 in hospital beds 29 July 2021.

Ha ha pinsam du är.

'OK, du fattar noll.

Bra då har vi rett ut det. Lycka till med livets verkliga problem. Du kan nog behöva det
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jävla kraftig Dunning-Kruger hos diverse motståndsrörelser genom historien du. Vilka klappträn. Motsätta sig dom 95% som vet bäst och allt det där. Vilket jävla iq befriat mongo den där Solzjenitsyn var am i right?

Heil Hitler, praise Stalin och long live Dear Leader Kim Jong Un. Massan vet alltid bäst, masspsykos förekommer absolut aldrig.

Måste säga att det är första gången jag sett Hitler göra entré i pandemidebatten. Men om du så önskar, så ger jag dig ett Heil Hitler, din libtard.

Contemporary fascism är underskattat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är det siffrorna du gafflar om?

Nopp senare data 29-30 Juli från någon av de 20 UK.GOV sidorna jag saxade ifrån.

De flesta av sidorna hade 27-29 Jul som senaste uppdatering.

Om jag minns det rätt var siffran 6137 people in hospital beds, amongst these 53% are vaccinated.

Alltså uttryckt i samma text - på samma sida.

Äsch ska gräva fram källan.
Citera
2021-07-30, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
'OK, du fattar noll.

Bra då har vi rett ut det. Lycka till med livets verkliga problem. Du kan nog behöva det

Men gu....

Inse att jag bara är the messenger -du krigar mot din egna issue gällande UK.GOV's data.

what are you on about.
Citera
2021-07-30, 18:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Precis, de visar ingen signal alls. Alltså kan vi i Sverige inte säga att vi kan visa på någon effekt ännu. Den datan jag visade är den datan som betyder något, IVA och dödsfall. Allt annat är brus. Om vi i höst/vinter får höga smittotal (vilket vi såklart kommer få för vi testar som galningar) men dödsfall och IVA ligger på normala nivåer och om det är fler ovaccinerade som råkar illa ut i relation till vaccinerade i relevanta åldersgrupper och om man kan bekräfta att dessa är utan tvivel pga covid, ja DÅ kan vi diskutera ifall vaccinet haft nytta.

Men inte tills dess
Man kan ju hitta bevis för eller emot på andra vis om man verkligen vill eller fundera över om vetenskapliga studier kan vara något att ta till sig.

Vad som händer i höst blir intressant att se, då kan vi återkomma till våra inlägg om kurvorna.
Citera
2021-07-30, 18:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Måste säga att det är första gången jag sett Hitler göra entré i pandemidebatten. Men om du så önskar, så ger jag dig ett Heil Hitler, din libtard.

Contemporary fascism är underskattat.
Vi kan mötas på mitten. Covidfascismen får bara uttövas på icke svenskar. Att kicka ut dom in the name of smittspridning borde därför göra alla parter nöjda

Men att uttöva fascism mot sitt eget folk? Nein!
Citera
2021-07-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Nopp senare data 29-30 Juli från någon av de 20 UK.GOV sidorna jag saxade ifrån.

De flesta av sidorna hade 27-29 Jul som senaste uppdatering.

Om jag minns det rätt var siffran 6137 people in hospital beds, amongst these 53% are vaccinated.

Alltså uttryckt i samma text - på samma sida.

Äsch ska gräva fram källan.

Rätt många smittade med i uk 30 tusen häromdagen.

Och 60 tusen i usa, verkar som delta rullar på bra där nu. Och 500+ döda.
Undrar hur många av dessa som är fullvaxade.
Citera
2021-07-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
De få kvalitetsstudier som finns visar på ingen effekt. Nu inväntar vi Oxfords RCT. Men inte ens den lär väl få er foliehattar att knipa igen kakhålet. Då lär det väl heta att man skulle kört en annan dos eller börjat tidigare eller nåt från ert håll.
Du menar samma Oxford som har varit med och tagit fram Astra vaccinet samt är tungt bidragsberoende av Bill o Melinda Gates Foundation, tror inte det va!

Gates was persuasive because CEPI funds the University of Oxford’s vaccine projects with US$384 million!

http://aftinet.org.au/cms/node/1932
Citera
2021-07-30, 18:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
superduper dos av ett nytt hopkok sprutas nu in i vener på 60+are i Israel.
Och pratats redan om en fjärde dos.

låter mer och mer som supervarianter av viruset börja växa fram ju mer man vaccinerar.

Har man satt nåt i rullning som inte går att stoppa, usch ville inte ens tänka tanken
Det låter intressant att man ger vaccinet i en ven.
Har du någon länk där man kan läsa om detta.
Det är ju ett helt nytt sätt att ge vaccin på.
Citera
2021-07-30, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Rätt många smittade med i uk 30 tusen häromdagen.

Och 60 tusen i usa, verkar som delta rullar på bra där nu. Och 500+ döda.
Undrar hur många av dessa som är fullvaxade.

Japp +31k nya infekterade igår. Stigande sen 2 dagar.

Söker just nu efter dagens siffra på sjukhusinlagda/UK, sidan jag nyligen såg -visade antal ovaccinerade av dessa.

Dom ändrar i "uppdateringsdatumet" wtf, sökresultat vilka nyss KOM UPP byts ut mot andra, som en levande interaktiv algoritm.

Skitsvårt att hitta vaccinationsdata gällande nuvarande sjuhusinlagda.
Citera
2021-07-30, 18:52
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Och vad tillför du i den s.k diskussionen? ”Vi”, ”ni”, stereotyper och generaliseringar är ju produktivt om målet är cirkelrunkande och pajkastning, vilket iofs meningsutbyten på internet brukar mynna ut i. Men annars har du ju rätt i det du säger.

Det roliga är att exakt samma skulle kunna appliceras på väldigt många, oavsett vilken linje de bestämt att tjurskalligt hålla sig till. Det går inte att säga att någon av de som går in med någon slags tävlings-attityd och ”jag måste ha rätt”-inställning, är bättre än någon annan på att hålla sig till fakta och sak. Ganska fantastiskt egentligen att till och med en pandemi skapar dessa debila meningsutbyten, där en massa muppar samlas och och delar upp sig i lag.

Kanske är det nedärvt i våra gener. När inte byar längre möts på slagfält så blir det fotboll eller gadda ihop sig med andra och käbbla framför en skärm. Hjärnan tror att det finns chans att vinna något. Anntingen för sig själv, eller med ”vi” mot ”dem”.

Jag försökte dela upp Antivaxxare i kategorier ändå. Inte alla är rosenrasande fundamentalister . Men det blev nog inte tillräckligt tydligt.

Exemplen finns i varsina skyttegravar, dock så finns det tappra soldater där också som sväljer en hel del utan att förlora målet i sikte. Och de är betydligt färre i antal.

Något jag på senare tid tagit in är att de mest aggressiva antivaxxare inte bara passar på att skjuta in argument i sakfrågorna utan även får man gliringar att vissa av dom faktiskt är bekännande högerfascister/skitstövlar
Citera
2021-07-30, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag försökte dela upp Antivaxxare i kategorier ändå. Inte alla är rosenrasande fundamentalister . Men det blev nog inte tillräckligt tydligt.

Exemplen finns i varsina skyttegravar, dock så finns det tappra soldater där också som sväljer en hel del utan att förlora målet i sikte. Och de är betydligt färre i antal.

Något jag på senare tid tagit in är att de mest aggressiva antivaxxare inte bara passar på att skjuta in argument i sakfrågorna utan även får man gliringar att vissa av dom faktiskt är bekännande högerfascister/skitstövlar

du bygger ditt egna mentala sagan om ringen ser jag.

Med fradga i munnen delar du maniskt in folk i kategorier "antivaxxare" sen talar du om högerfascister. LOL
Senast redigerad av snuttis 2021-07-30 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in