2021-07-29, 23:57
  #3049
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hon är ett perfekt exempel på hur sjuk den svenska samhällskroppen är.

Det roliga med dessa personen som är"influencer" är att dom alltid påpekar att man ska va nöjd med den man är. Men endå springer dom och fyller på med plast i kroppen för att se bättre ut. Vidriga människor
Citera
2021-07-30, 00:35
  #3050
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Det roliga med dessa personen som är"influencer" är att dom alltid påpekar att man ska va nöjd med den man är. Men endå springer dom och fyller på med plast i kroppen för att se bättre ut. Vidriga människor

Ja. Jag kan ärligt säga att Bianca nog faktiskt hade sett ganska bra ut som naturlig. Men hon började förstöra sitt ansikte tidigt. Falsk människa
Citera
2021-07-30, 01:04
  #3051
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ja. Jag kan ärligt säga att Bianca nog faktiskt hade sett ganska bra ut som naturlig. Men hon började förstöra sitt ansikte tidigt. Falsk människa
Ja hon är ett praktexempel på hur man inte ska göra.
Citera
2021-07-30, 12:12
  #3052
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokoldilia
Pretto yoga...Nej jag menar bara att B.I skulle kunna utnyttja sitt kändisskap till nåt viktigt,m förmodligen är smink o yta viktigast för henne o det som gjort henne rik,men allt hon gör är yta yta yta man önskar se nåt djup,för det finns säkert också.Tror absolut inte hon är så korkad som många här påstår!
Lära av Bianca och hitta min nisch?Jag har absolut noll önskan bli influencer! Nej tack!Zero,null,nada! Arbetar inom vården,att se mina patienter tillfriskna från svår sjukdo el skada är så otroligt givande,ger inga miljoner i lön,men en helt en annan sorts rikedom och jag är nöjd så.

Så alla som jobbar med ytlig underhållning ska sluta med det och göra djupa viktiga allvarliga saker?
Vissa behövs för att leverera godis - andra sköter fluorsköljningen.
Citera
2021-07-30, 12:44
  #3053
Medlem
Det ena behöver inte utesluta det andra.De b
bästa underhållarna har någots slags djup,originalitet som får de att höja sig över mängden.B.I höjer sig inte över över mängden.och jag förundras över att många ser en osäker,matstörd,integritetslös och kroppsligen missnöjd (fiiers,botox mm)kvinna som förebild.Hon kanske skrattar hela vägen till banken,men hon verkar inte lycklig.



Citat:
Ursprungligen postat av 526
Så alla som jobbar med ytlig underhållning ska sluta med det och göra djupa viktiga allvarliga saker?
Vissa behövs för att leverera godis - andra sköter fluorsköljningen.
Citera
2021-07-30, 12:50
  #3054
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokoldilia
Det ena behöver inte utesluta det andra.De b
bästa underhållarna har någots slags djup,originalitet som får de att höja sig över mängden.B.I höjer sig inte över över mängden.och jag förundras över att många ser en osäker,matstörd,integritetslös och kroppsligen missnöjd (fiiers,botox mm)kvinna som förebild.Hon kanske skrattar hela vägen till banken,men hon verkar inte lycklig.


Stora delar av nöjesindustrin går ut på yta och glam. Vad är det för fel med det?
Och vad är det egentligen du menar att BI ska göra? Bli som Greta?
Jag tycker förövrigt hon pratar rätt mycket om vad hon känner och att hon mår dåligt och varför.
Citera
2021-07-30, 15:03
  #3055
Medlem
Om man via sina forum når miljontals människor,borde man passa på att (utöver sälja smink el vad man nu gör)också utnyttja det t att säga, göra,stödja,ta ställning,hjälpa ,rikta ljuset mot nåt viktigt.Om B.I t.ex öppet skulle stödja nån bra organistation t.ex Kvinna till kvinna skulle det göra en stor skillnad för den organisationen och för utsatta kvinnor.Men hon och många influences tänker inte ens den tanken.De är för ego.Jag avslutar denna diskussion nu,för det verkar som om jag talar för döva öron...

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Stora delar av nöjesindustrin går ut på yta och glam. Vad är det för fel med det?
Och vad är det egentligen du menar att BI ska göra? Bli som Greta?
Jag tycker förövrigt hon pratar rätt mycket om vad hon känner och att hon mår dåligt och varför.
Citera
2021-07-30, 16:11
  #3056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokoldilia
Om man via sina forum når miljontals människor,borde man passa på att (utöver sälja smink el vad man nu gör)också utnyttja det t att säga, göra,stödja,ta ställning,hjälpa ,rikta ljuset mot nåt viktigt.Om B.I t.ex öppet skulle stödja nån bra organistation t.ex Kvinna till kvinna skulle det göra en stor skillnad för den organisationen och för utsatta kvinnor.Men hon och många influences tänker inte ens den tanken.De är för ego.Jag avslutar denna diskussion nu,för det verkar som om jag talar för döva öron...
Du är ju bakom flötet om du inbillar dig att influencer är en yrkestitel som innefattar att det krävs någon som helst vilja/intention eller krav att de ska vara någon Moder Teresa.

En influencer som lyckas få inflytande är en produkt av att konsumenterna själva väljer att lyssna till denne.

Varför i helvete ska någon influencer börja jobba med politiska frågor eller andra välgörenhetsprojekt ifall de inte själva brinner för det.

Influenser är dagens reklampelare. Vi matas med reklam i all media och när det gäller tex. tv-reklam så irriterar vi oss alla på hur länge dessa reklamavbrott varar och hur frekventa de är.

När reklamen kommer från influensers så ska dessa influencers plötsligt vara godhetens änglar.
Citera
2021-07-30, 16:36
  #3057
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongBuketten
Du är ju bakom flötet om du inbillar dig att influencer är en yrkestitel som innefattar att det krävs någon som helst vilja/intention eller krav att de ska vara någon Moder Teresa.

En influencer som lyckas få inflytande är en produkt av att konsumenterna själva väljer att lyssna till denne.

Varför i helvete ska någon influencer börja jobba med politiska frågor eller andra välgörenhetsprojekt ifall de inte själva brinner för det.

Influenser är dagens reklampelare. Vi matas med reklam i all media och när det gäller tex. tv-reklam så irriterar vi oss alla på hur länge dessa reklamavbrott varar och hur frekventa de är.

När reklamen kommer från influensers så ska dessa influencers plötsligt vara godhetens änglar.

Ja du. Bianca var ju kontrakterad av Centern 2018 inför valet så jag tror du får fundera igen.
Citera
2021-07-30, 16:46
  #3058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Ja du. Bianca var ju kontrakterad av Centern 2018 inför valet så jag tror du får fundera igen.

Som jag skrev "om de inte själva..." brinner för det/väljer det.

Alla har ett pris. Hade DU haft något inflytande och blivit erbjuden nog stor summa pengar hade du nog förespråkat att folk ska äta skit för att det är nyttigt.

Influnecers är en produkt av att DU väljer att lyssna till denne. När denne influnecer blivit stor börjar folk plötsligt ifrågasätta och kräva att influnecern ska ändra på sig. SLUTA KOLLA om ni inte gillar. Det är samhällsstrukturell fråga detta och inte en fråga om vad Bianca eller andra influencers har för agenda.
Citera
2021-07-30, 22:33
  #3059
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongBuketten
Du är ju bakom flötet om du inbillar dig att influencer är en yrkestitel som innefattar att det krävs någon som helst vilja/intention eller krav att de ska vara någon Moder Teresa.

En influencer som lyckas få inflytande är en produkt av att konsumenterna själva väljer att lyssna till denne.

Varför i helvete ska någon influencer börja jobba med politiska frågor eller andra välgörenhetsprojekt ifall de inte själva brinner för det.

Influenser är dagens reklampelare. Vi matas med reklam i all media och när det gäller tex. tv-reklam så irriterar vi oss alla på hur länge dessa reklamavbrott varar och hur frekventa de är.

När reklamen kommer från influensers så ska dessa influencers plötsligt vara godhetens änglar.
Bra inlägg, det är så sant som det är sagt. Att tycka eller kräva av influencers att dom helt plötsligt skulle vara några änglar som gör det som är rätt och gott, det är helt befängt och inget annat än PK-fasoner. Det finns plats för precis alla, såväl "goda" människor som dom som säljer ytligheter och det är väl tur det. Annars blir det som i kommunistländer där allting är styrt och i Ryssland till exempel finns ingen plats för HBTQ-glamour och tillhörande flärd och ytligheter.
Citera
2021-08-05, 00:01
  #3060
Medlem
Bizmarcks avatar
Här är en artikel vad Bianca och andra i hennes bransch tjänar..

https://www.svd.se/miljonregn-for-bianca-ingrosso--rekordar-i-fjol?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2021-08-04
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in