Citat:
Ursprungligen postat av
krokoldilia
Om man via sina forum når miljontals människor,borde man passa på att (utöver sälja smink el vad man nu gör)också utnyttja det t att säga, göra,stödja,ta ställning,hjälpa ,rikta ljuset mot nåt viktigt.Om B.I t.ex öppet skulle stödja nån bra organistation t.ex Kvinna till kvinna skulle det göra en stor skillnad för den organisationen och för utsatta kvinnor.Men hon och många influences tänker inte ens den tanken.De är för ego.Jag avslutar denna diskussion nu,för det verkar som om jag talar för döva öron...
Du är ju bakom flötet om du inbillar dig att influencer är en yrkestitel som innefattar att det krävs någon som helst vilja/intention eller krav att de ska vara någon Moder Teresa.
En influencer som lyckas få inflytande är en produkt av att konsumenterna själva väljer att lyssna till denne.
Varför i helvete ska någon influencer börja jobba med politiska frågor eller andra välgörenhetsprojekt ifall de inte själva brinner för det.
Influenser är dagens reklampelare. Vi matas med reklam i all media och när det gäller tex. tv-reklam så irriterar vi oss alla på hur länge dessa reklamavbrott varar och hur frekventa de är.
När reklamen kommer från influensers så ska dessa influencers plötsligt vara godhetens änglar.